Uspješno brodogradilište smješteno 
u srcu kontinentalne Hrvatske

Brodogradnja je plod dječačkoga sna i ljubavi prema stvaranju Tomislava Matasića, a ovo mu je treća uspješna tvrtka koju je pokrenuo/Maja Šantoši/PIXSELL Brodogradnja je plod dječačkoga sna i ljubavi prema stvaranju Tomislava Matasića, a ovo mu je treća uspješna tvrtka koju je pokrenuo/Maja Šantoši/PIXSELL

Virovitički su brodograditelji prije jedrilice Dubrovnik izradili nekoliko plovila, od drveta, dva za MORH.

Da na razmeđu Podravine, Slavonije i Bilogore, točnije u Virovitici, itekako znaju napraviti brod po mjeri iskusnih hrvatskih nautičara pokazao je primjer regatne jedrilice Dubrovnik, nedavno u vode Jadranskoga mora porinute u dubrovačkom Gružu. Naime, jedrilica je izgrađena u pogonu virovitičke tvrtke Enavigo, u vlasništvu obitelji Tomislava Matasića.

Ono što taj brod uvelike krasi i izdvaja od ostalih je tehnologija njegove izrade. Trup je izrađen u sendvič konstrukciji CARBON-a i jezgre od najkvalitetnijeg crvenog cedra, laminiran u takozvanoj Epoxy smoli u uvjetima vakuuma. "To plovilu dugom 11,6 i širokom 3,5 metara i istisnine 3600 tone jamči izuzetnu čvrstoću, otpornost na udarce, zvučnu izolaciju, otpornost na zamor materijala, krutost i dugotrajnost u odnosu na ona izrađena PVC pjenom", pojašnjava Vedran Matasić, koji s ocem Tomislavom uspješno vodi tvrtku. "Njezini vlasnici iz Jedriličarskog kluba Orsan iz Dubrovnika tom su regatnom jedrilicom na Južnodalmatinskoj regati već osvojili prvo mjesto u kategoriji do 12 metara, odnosno treći najbrži brod na regati", kaže Matasić.

 

12radnika

zapošljava malo brodogradilište u Virovitici

Brodovi od drveta

To govori da Dubrovčani očito nisu nimalo pogriješili u izboru graditelja broda. Naime, virovitički su brodograditelji prije jedrilice, koja je prvo regatno plovilo nastalo u njihovom "škveru", izradili nekoliko plovila, isključivo od drveta. Među ostalima i dva za Ministarstvo obrane (MORH) za obuku kadeta.

"Članovi Orsana su u gruškoj luci vidjeli jedan brod koji je izašao iz našega pogona, te su s obzirom na to da je u cijelosti bio izgrađen od drveta odmah odlučili nama povjeriti posao izrade jedrilice. Projektirao ju je poznati slovenski dizajner Andrej Justin, koji je dizajnirao i poznati RC 44", kaže Matasić. S Justinom se Tomislav Matasić poznaje od ranije kada su surađivali na pojedinim idejnim rješenjima, pa je na temelju toga stvorena i suradnja na prvoj regatnoj jedrilici u pogonu Enaviga. Gradnja je počela u prosincu lani, a dovršena početkom ovogodišnjega srpnja.

U rujnu dolaze u Split

Već je probna vožnja, održana nekoliko dana prije svečanoga porinuća, nagovijestila da je riječ o sjajnom plovilu koje jamči sigurnu i brzu plovidbu. S obzirom na to da su sada izrađeni kalupi, Matasići se nadaju da će biti još narudžbi. U rujnu u Splitu planiraju plovilo predstaviti i svjetskoj novinarskoj nautičkoj eliti kako bi prikupili dojmove, ali i reference koje će onda puhnuti dodatan vjetar u jedra proizvodnje te kompozitne jedrilice, službenoga imena Enavigo 38 Racer. Vedran ističe da je brodogradnja, u stvari plod očeva dječačkoga sna i ljubavi prema stvaranju, oblikovanju.

Enavigo je, naime, treća tvrtka Tomislava Matasića, diplomiranoga inženjera strojarstva. Godine 1994. otišao je u poduzetničke vode osnovavši tvrtku Technopartner, kojom se od tada uz pomoć kooperanata uspješno bavi strojnom obradom metala i proizvode plasira na Njemačko tržište. Pet godina kasnije je osnovao i tvornicu namještaja Paneli Matasić, te je 2003. godine isključivo vlastitim sredstvima i uz podosta hrabrosti osnovao Enavigo, kako bi gradio isključivo brodice.

Otada su u virovitičkom brodogradilištu, koje zapošljava 12 vrsnih majstora, izgrađena dva desetmetarska broda za engleske kupce i jedan za hrvatskoga, dok je MORH kupio dva manja, a i treći čeka da ga MORH napokon kupi. Tvrtka se još uvijek ne može pohvaliti velikom zaradom, no očito je da bi kvaliteta kojom se mogu podičiti, virovitičkim brodograditeljima mogla osigurati nove narudžbe kojima će naći svoje mjesto visoko na hrvatskom, ali i svjetskom brodograditeljskom nebu.

Gradnja novog broda

U međuvremenu, prema dizajnu Tada Robertsa na virovitičkom škveru počinje gradnja Enaviga Powera 39H, dugoga 12,95 i širokoga 11,85 metara. To je moderna adaptacija "Pacific Northwest" krstaša iz 1930-ih, poznatijih kao "Dreamboats". Riječ je o brodu s velikim prostorom ispod palube, te palubnom kabinom iznad motornog prostora s velikim prozorima.

Komentari (1)
  • Kirin
    Kirin 0:21 15.8.2013.

    Bravo! Samo naprijed!

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!