Uspjeli su se izboriti za svoje mjesto pod suncem na tržištu zaštite okoliša

Autor: Poslovni.hr , 03. lipanj 2013. u 10:36
Atila Borbaš; Photo: Davor Javorovic/PIXSELL

Rijetki su oni koji mogu tvrditi da se, osim što izuzetno vole posao koji im uz to donosi i profit, jednako trude raditi za dobrobit zajednice.

Rijetki su oni koji mogu tvrditi da se, osim što izuzetno vole posao koji im uz to donosi i profit, jednako trude raditi za dobrobit zajednice. Upravo tako sebe opisuje Atila Borbaš, direktor i vlasnik baranjske Bor-plastike čije je poduzeće nedavno napunilo 16 godina. Njegova se tvrtka u tom turbulentnom razdoblju uspjela izboriti za svoje mjesto pod suncem na prilično zahtjevnom tržištu zaštite okoliša.

Borbaš ne krije ponos što je Bor-plastika od male tvrtke izrasla u grupaciju koja se može pohvaliti da ima tvrtke kćeri u Srbiji i Bosni i Hercegovini, te poslovne partnere u Makedoniji, Crnoj Gori, Kosovu, Mađarskoj i Rumunjskoj. Njihov je posao proizvodnja sustava za pročišćavanje voda i zraka.

BP Group je jedna od vodećih tvrtki u široj regiji koja se bavi zaštitom životne sredine proizvodnjom uređaja za pročišćavanje otpadnih voda i zraka. To su nam najprodavaniji uređaji”, kaže Borbaš. Rado ističe, ne bez ponosa, da se on i njegovi radnici na taj način aktivno rade na očuvanju okoliša za buduće generacije. Bor-plastika je 2009. godine dobila nagradu "Zlatna kuna" za poslovanje u svojoj kategoriji te prvu hrvatsku nagradu za razvoj zelenog gospodarstva Greenovation 2013. zbog čega nosi oznaku Greenmark.

“Zaista imam sreću da volim svoj posao te da uz dobit ostvarujemo i glavni cilj, a to je da svojoj djeci i unucima ostavljamo očuvanu prirodu”, kaže Borbaš. Zadatak Bor-plastike je, kaže, pronalaziti rješenja i pomoći industriji koja u svojem proizvodnom procesu eventualno zagađuje okoliš.

Specijalizirali su se za termoplastiku. Borbaš objašnjava da je u pitanju vrsta umjetnog materijala koji se grijanjem omekšava, a hlađenjem vraća u prvobitno stanje. Upravo se od takvog materijala u tvornici u Hrvatskoj proizvode pročišćivači voda i zraka. Bor-Plastika ima prilično široki spektar kupaca – od industrijskih objekata, ugostitelja, autopraonica, benzinskih crpki pa do vlasnika kuća i stanova, dakle svih onih koji žele riješiti pročišćavanje otpadnih voda ili zraka unutar objekata.

“Tržište nas je prepoznalo kao kvalitetnu tvrtku koja se brine o zaštiti okoliša, a samim time nas i zadužilo da neprestano ulažemo u proizvodnju i tehnologiju, a to podrazumijeva i nove radnike BP Groupa”, kaže Borbaš.

Danas zapošljava tridesetak radnika. “Konstantno upošljavamo, prvenstveno inženjere i tehnologe”, objašnjava Borbaš, a prije četiri su godine investirali u novu proizvodno – upravnu zgradu u vrijednosti preko milijun eura.

Kaže da su uspjeli zahvaljujući stalnim ulaganjem u znanje i praćenju novih tehnologija na tržištu zaštite okoliša. “To je naša snaga, a za to je uvjet da se naši djelatnici konstantno doškolovavaju te da su prisutni na raznim seminarima i predavanjima vezanim za poboljšanje naše proizvodnje”, ističe Borbaš. Dodaje da je nove tehnologije nemoguće pratiti bez suradnje s akademskom zajednicom pa dodaje da iskustvo svoje tvrtke ujedinjuje sa stručnim znanjem pojedinih znanstvenika na Fakultetu kemijskog inženjerstva i tehnologije te Građevinskog fakulteta u Zagrebu.

Borbaš se ne boji ulaska u EU, kao što se primjerice boje mnoge prehrambene tvrtke u Hrvatskoj.

“Smatramo da ćemo ulaskom u EU imati bolje uvjete za rad jer ćemo biti prisiljeni više poštovati zakonske regulative EU, vezane za zaštitu okoliša, a samim time sačuvati okoliš”, zaključuje Borbaš.

Komentirajte prvi

New Report

Close