Uređaj upozorava biciklistu da uspori i stane na prijelazu

Autor: Marta Duić , 27. listopad 2014. u 22:01
Trake preko kojih prelazi bicikl mjere brzinu ispred cestovnog prijelaza i kada je prevelika pali se bljeskalica/Goran Jakuš/PIXSELL

Mnogi biciklisti nisu svjesni znaka ‘stop’ na prijelazima te svojom brzinom ugrožavaju sigurnost prometa i živote ostalih sudionika.

Ideja za signalizaciju biciklističkog prijelaza na raskrižju rodila se nakon potpuno bespotrebne nezgode koja se dogodila u bivšoj školi mladog inovatora Vedrana Kukurike.

˝U mojoj školi, Elektrotehničkoj i prometnoj škola Osijek, među elektro smjerovima nalazi se i smjer 'vozač'. Jedan od učenika iz toga smjera srušio je biciklistu na biciklističkom prijelazu dok je vozio kamion. Kasnije se utvrdilo da i biciklisti imaju znak 'stop' na prijelazu, što znači da nemaju prednost prolaska pred automobilima", pojasnio je nastanak ideje Vedran Kukurika. Biciklist nije bio ozlijeđen i svi su samo nastavili svojim putem, no ovaj događaj je bio i više nego dovoljan da se razvije nova ideja.

"Sklop je zamišljen tako da se ne mora mijenjati postojeća struktura biciklističkih prijelaza i znakova 'stop', nego da se postojeća struktura samo nadogradi. Sklop je osmišljen tako da se atraktivne LED trake zalijepe po rubu znaka stop te da se spoje na sklop koji mjeri brzinu biciklista. Ako biciklist vozi većom brzinom, vrlo je vjerojatno da se neće zaustaviti na znaku 'stop' na prijelazu. Stoga sklop svjetlosnim znakom koji se brzo pali i gasi upozorava biciklistu na znak i činjenicu da mora stati", opisuje Vedran Kukurika inovaciju koja je osvojila brončanu medalju na sajmu inovacija u Iloku. Signalizacija se sastoji od tri glavna dijela, mjerača brzine, sklopa za obradu podataka brzine te svjetlosnog znaka, odnosno led diode.

Kukurika objašnjava kako je mjerač brzine izveden pomoću dvije trake preko kojih biciklist prelazi kada se približa prijelazu. Prelaskom preko obje trake postaje poznata brzina biciklista te slijedi obrada podataka. Slijedeći segment, sklop za obradu, obrađuje podatke o brzini biciklista te pomoću matematičke formule računa brzinu. Ako je brzina prekoračena i ako je veća od one koja je dopuštena da bi se znak "stop" mogao primijetiti, pali se svjetlosno upozorenje. "Sklop u amaterskoj izradi košta oko 500 kuna, dok bi se u profesionalnoj izradi, zbog kvalitetnijih dijelova, cijena malo podigla, Jedan od najvećih problema prilikom stvaranja inovacija je nabavka dijelova jer se oni moraju naručiti iz inozemstva, što je ponekad preskupo te se zbog toga od inovacije odustane", tvrdi Kukurika.

Komentirajte prvi

New Report

Close