Umjesto u banci, novac za hotele traže online

Autor: Marija Crnjak , 06. studeni 2015. u 13:01
Crowdfunding će u Hrvatskoj uslijediti nakon faze konsolidacije hotelske industrije, što će pogodovati razvoju tržišta hotela od 50-150 soba/Fotolia

Financijerima se u tim projektima uz suvlasništvo često zauzvrat nudi besplatno odsjedanje u hotelima u koje su uložili.

Kako bi zaobišli banke i njihova kruta pravila, vlasnici luksuznih butique hotela na globalnom tržištu sve češće se odlučuju za grupno financiranje.

Očekuje se da će trend "crowdfundinga" najviše pridonijeti razvoju hotelijerstva i malog poduzetništva u Aziji. Pokazala je to analiza Euromonitora predstavljena na ovogodišnjem turističkom sajmu WTM u Londonu.  Iako bi takva praksa bila korisna za razvoj malih obiteljskih hotela, u Hrvatskoj vrijeme crowdfundinga tek treba doći jer u nas još nema preduvjeta za te alternativne izvore financiranja, ističu analitičari.  Procjena je da će crowdfunding, američki izum koji je polako počeo zahvaćati i Europu, u ovoj godini na globalnoj razini biti težak oko deset milijardi dolara, duplo više nego prije dvije godine.

 

10mlrd.

dolara bit će teško tržište crowdfundinga u 2015. godini

Grupno financiranje kojim se novac prikuplja uglavnom putem online kampanja u hotelijerstvo je ušao paralelno s crowdsourcingom, trendom u kojem se traže grupne ideje za lokacije, dizajn, opremanje hotela, čime se poslužila i prestižna grupa Marriott u dizajnu svojih ručnika i automata za grickalice. U akciji prikupljanja novca i ideja čak i za lokaciju ušao je startup Amberlair, čiji osnivači žele napraviti luksuzni mali hotel. Prodigy Network, nekretninska tvrtka, želi otvoriti "cotel" (collaborative hotel) u New Yorku. Financijerima se u tim projektima uz suvlasništvo često zauzvrat nudi besplatno odsjedanje u hotelima u koje su uložili.

Među desetak projekata uspješno financiranih putem crowdfundinga u Hrvatskoj, a među njima je i Trillenium Hrvoja Prpića koji je skupio oko 2,5 milijuna kuna, zasad nema hotelskih projekata. "U našim uvjetima, u kojima se hotelska industrija još uvijek nalazi u fazi konsolidacije, zasad ne možemo očekivati takve modele financiranja i razvoja hotelskog biznisa, tim više što u Hrvatskoj još ima mnogo barijera za razvoj malog i srednjeg poduzetništva. No, to ne znači da takvi oblici financiranja i poslovanja ne bi bili poželjni i da se oni neće pojaviti u Hrvatskoj nakon konsolidacije industrije, što će pogodovati posebno razvoju tržišta malih hotela od 50-150 soba", smatra Miroslav Dragičević iz Horwath Consultinga.      

Komentirajte prvi

New Report

Close