U Zagrebu razvili prvi hrvatski kućni robot – kosilicu Alamo

Autor: Bernard Ivezić , 05. prosinac 2014. u 10:00
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Želim razviti paletu pametnih vrtnih uređaja, pa nije isključeno da ću Alamo licencirati proizvođaču kosilica, objašnjava Kuharski.

Stevica Kuharski, osnivač jednog od najpoznatijih hrvatskih timova za proizvodnju mobilnih aplikacija IT4U (IT4U nije dio tvrtke Informacijske tehnologije za vas d.o.o.), prebacio je taj tim u zagrebačku tvrtku Intersat telekomunikacije i usmjerio se na robotiku. I dok IT4U prolazi kroz rebrending i izvoznu ekspanziju, gdje Kuharski uz savjetničku funkciju i dalje ima i mnogo operativnih planova, njegovu pažnju sada zaokuplja autonomna robotska kosilica Alamo.

Sa svojim timom Kuharski je u Zagrebu razvio prvi hrvatski kućni robot. “Lijepo je kositi jednom mjesečno, ali kad to moraš raditi svakih nekoliko dana, užitak splasne i zato sam napravio kosilicu koja kosi sama, sama se snalazi u prostoru, a njom se može upravljati preko iPhonea, iPada, Androida ili s računala iz dnevnog boravka”, kaže Kuharski.

Alamo je najlakše usporediti s autonomnim usisavačima kakvi već postoje na tržištu. Sam se puni, sam kosi po unaprijed određenoj ruti ili se pak njime može upravljati preko mobitela, ima kameru da vidite što radi i gdje, u svakom trenutku taj robot sam zna gdje se nalazi i k tome kosi vrlo tiho jer radi na struju. Kuharski ga je razvio s dvojicom prijatelja: Krunoslavom Štimcem i Davorom Kordejem, čija je tvrtka Klimaterm napravila radnu verziju oklopa robota. “Ključan dio robota ipak je njegova pamet, odnosno softversko-hardversko rješenje lokalnog pozicioniranja, koje smo sami razvili, tzv. APLS tehnologija, koja robotu omogućuje da točno zna gdje se nalazi i kontrolira kretanje i košnju, što smo testirali i radi odlično”, kaže Kuharski. Iduća je, objašnjava, faza izrade prototipa, koji bi bio odmah spreman za serijsku proizvodnju, imao bi sve certifikate za tržišta SAD-a i EU, vrhunski dizajn, pripremljenu promociju i veleprodajni kanal za prodaju i distribuciju. To stoji 200 tisuća eura i Kuharski već “pitcha” pred investitorima iz Europe. “Interes postoji, ali prva konkretna ponuda stigla je iz SAD-a”, kaže Kuharski.

Jedan poslovni akcelerator nedaleko od Chicaga ponudio je da se projekt preseli tamo. Nude sve, od financija preko mentorstva do pomoći u realizaciji prodaje i logistike. No, Kuharski kaže da se nećka jer bi želio ostati u Hrvatskoj.

“Alamo je za mene dio šire priče. Moj novi startup zove se Ombotics i želja mi je razviti cijelu paletu pametnih vrtnih uređaja. Zato nije isključeno da ću Alamo licencirati nekom proizvođaču kosilica jer u trećoj fazi, za proizvodnju, treba osigurati još 500 tisuća eura”, kaže Kuharski.

Ne brine se za kupce i tržište. Navodi da je cijena proizvodnje Alama tri do četiri puta niža od aktualnih maloprodajnih cijena drugih robotskih kosilica. “A treba znati da je Alamo u svijetu robotskih kosilica ono što je iPhone bio u odnosu na ostale pametne mobitele u trenutku kad se pojavio”, ističe Kuharski.

Navodi da u Europi već kosi više od 100.000 robota vrijednih 123 milijuna eura. “U Njemačkoj su lani šest posto tržišta zauzele robotske kosilice, a njihova prodaja raste 15 puta brže od ostalih kosilica”, zaključuje Kuharski.

Komentirajte prvi

New Report

Close