Telegram, aplikacija za razmjenjivanje poruka nadmašila je na ljestvici najpopularnijih aplikacija u App Storeu aplikaciju WhatsApp i to samo pet dana nakon što se pročula vijest o Facebookovoj akviziciji, piše portal Tehnoklik.hr.
Telegram je kreirao Pavel Durov, osnivač stranice VKontakte, ruskog konkurenta Facebooku. Aplikacija Telegram želi biti najsigurnija aplikacija za slanje poruka na svijetu i otporna je na sve pokušaje NSA-a i drugih špijunskih službi da kontroliraju komunikacije na njoj. Prije akvizicije WhatsApp aplikacije, Telegram je zabilježio nevjerojatni rast od 300.000 do 400.000 preuzimanja dnevno, a prema pisanju TechCruncha, nakon akvizicije preuzimanje je povećano na 800.000 do 1 milijuna dnevno na iOS , Android i Windows mobilnim uređajima.
Vrhunac je dosegnut kada je aplikacija u jednom danu imala novih 4,9 milijuna preuzimanja. Analitičari drže da se tako velik rast popularnosti Telegrama nakon Facebookova preuzimanja WhatsAppa možda može objasniti nepovjerenjem koje korisnici danas imaju prema velikim tehnološkim kompanijama. To je nepovjerenje vjerojatnoje nastalo kao rezultat objava Edwarda Snowdena prema kojima velike tvrtke kao što su Apple, Google i Facebook usko surađuju s Nacionanom agencijom za sigurnost (NSA) te da su svi korisnički podaci i komunikacije preko ovih platformi nadzirani.
"Najvažniji razlog da podržim i pomognem pokretanje Telegrama jest želja da se izgradi sredstvo komunikacije kojemu ne mogu pristupiti ruske sigurnosne agencije tako da mogu pričati na njoj satima", kaže Durov, dodajući da je njegova enkripcija koja služi za zaštitu komunikacije na Telegramu najsuperiornija koju je moguće postići.Telegram omogućuje korisniku pokretanje moda "Secret". To omogućava tajne razgovore koji su još dodatno zaštićeni enkripcijom. Osim tajnog chata, mogu se slati i poruke koje će se same uništiti nakon što budu pročitane. Vrijeme samouništavajuće poruke možete odrediti na rok od dvije sekunde do tjedan dana. I druge aplikacije za komunikaciju kao što su TigerText i Confide također su zabilježile relativni rast popularnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu