‘Svi čekaju kraj krize u mišjoj rupi. Na vama je da ih namamite ukusnim sirom’

Autor: Poslovni.hr , 15. siječanj 2013. u 10:16
Nino Lulić

“Imamo u planu zapošljavati nove radnike: voditelja prodajnog tima, community managera i account managera.”

U rubrici Moja ideja gostuje Internet Jelovnik d.o.o., tvrtka koja se bavi izradom softverskih rješenja za male i velike tvrtke, razvojem mobilnih i Facebook aplikacija te marketingom na društvenim mrežama i Googleu. Unutar tvrtke je pokrenut brend Social Wizard. Tvrtku je 2008. godine osnovao online poduzetnik Nino Lulić, poznat kao osnivač prve društvene mreže za izlaske u Hrvatskoj – Tulumarka.com i servisa za online rezervaciju stolova u restoranima – Restaurant.hr.

"S obzirom na veliko iskustvo sa društvenim mrežama, logičan korak je bio da nastavimo istim tempom na poznatom terenu, pa smo upotrijebili znanje u odnosu sa korisnicima i krenuli razvijati posao na vodećim svjetskim društvenim mrežama (Facebook, Twitter, YouTube, Linkedin) koristeći sve date mogućnosti za ispunjenje očekivanja naših klijenata. Također surađujemo sa većim full service agencijama u regiji koje koriste naše usluge za potrebe svojih klijenata", kazao nam je Nino Lulić.

 

Nino Lulić

Najveća prepreka bila nam je usporavanje širenja poslovanja radi nedovoljne educiranosti klijenata u nove marketinške alate

Osnivač tvrtke priča nam i što mu je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa. "Najveća prepreka bila nam je usporavanje širenja poslovanja radi nedovoljne educiranosti klijenata u nove marketinške alate. Trošili smo enormne količine energije kako bi upoznali klijente sa uslugama i proizvodima koje nudimo i pridobili njihovo povjerenje. Iako su se pozitivni rezultati vrlo brzo prikazali, neki klijenti su bili više sumnjičavi ukoliko su imali rezultate preko svojih očekivanja bojeći se za daljnje poslovanje u smislu nepredvidljivog rasta. Konkretno radilo se o klijentu koji je uz našu marketinšku podršku tri mjeseca prije roka prodao svu propisanu godišnju zalihu proizvoda te su nespremno dočekali nove potencijalne kupce dok se nisu organizirali. Stoga smo odlučili da sa klijentima dogovaramo preciznu marketinšku strategiju i postavljamo konkretne ciljeve", kaže Lulić.

Osvrnuo se među ostalim i na pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize. "Pozitivna strana pokretanja biznisa je sve veća želja za radom mladih ljudi sa završenim fakultetom, a poslodavci mogu njihove kvalitete testirati zapošljavajući ih kao praktikante uz poticaj države. Time dajemo priliku mladima bez iskustva da pokažu svoje kvalitete, a ujedno sami sebi olakšavamo uvod u poslovanje prepuno visokih troškova.  Negativna strana pokretanja biznisa u vrijeme krize predstavlja slaba likvidnost i strah potencijalnih klijenata za ulaganjem jer ih većina nezna što nosi sutra. Svi se zatvaraju u mišju rupu čekajući završetak krize. Na vama je da ih namamite ukusnim sirom koji još nisu okusili", slikovito opisuje Nino Lulić. Ističe i kako su njihovi najveći uspjesi  "nebrojeni osmjesi na licima klijenata, dugoročne suradnje sa tvrtkama izvan Hrvatske i ono što jer u našoj zemlji rijetkost, uredna plaćanja od strane klijenata što je pokazatelj učinkovite suradnje."

Govoreći o ciljanoj publici, Lulić ističe kako vole raditi sa klijentima koji prodaju proizvode ili usluge jer lako mogu izmjeriti uspjeh. Otkrio nam je i koja je idealna zemlja u kojoj bi volio pokretnuti biznis. "To je SAD. Voljeli bi se okušati u ringu sa velikim ribama da vidimo koliko još ne znamo i da proširimo vidike za kvalitetniji napredak u daljnjim projektima koje spremamo", ističe Lulić. Zanimalo nas je i jesu li imali početničkih grešaka. "Naravno da smo imali grešaka, no svaku grešku pokušavamo ispraviti što brže možemo. Ne dopuštamo ponavljanje istih grešaka i dobro učimo na njima. Greške ne smatramo toliko lošim, one su potrebne kako bi učili. Plaćamo ih kao što neki od nas plaćaju fakultet. Jedna od početničkih grešaka bila je postavljanje visokih fiksnih troškova u nadi za boljim sutra. Neki to smatraju greškom, no mi to gledamo više kao rizično ulaganje", kaže Lulić.

 

Idealan radnik

Njihov idealan zaposlenik osoba koja poznaje nove online tehnologije, aktivno koristi društvene mreže, ima volju za učenjem i rad u dinamičnom okruženju.

Kazao nam je i da je njihov idealan zaposlenik osoba koja poznaje nove online tehnologije, aktivno koristi društvene mreže, ima volju za učenjem i rad u dinamičnom okruženju. I vrlo bitno – ima pozitivnu energiju… "Ona se ne može naučiti, ona se ne može kupiti, ona se ne može glumiti, ona je dar od rođenja", smatra on. "Imamo u planu zapošljavati nove radnike, po jednog na svakoj od ponuđenih pozicija unutar tvrtke; voditelja prodajnog tima, community managera i account managera. Natječaje ćemo raspisati slijedeći mjesec i vjerujemo da će nam se pridružiti novi tim mladi ljudi željnih uzbudljivih online pustolovina", otkrio nam je Lulić.

Za kraj, pitali smo ga imali kakvih recepata za one koji pokušavaju pokretnuti biznis. "Ideja nije dovoljna. Testirajte svoje mogućnosti, pripremite teren i tek onda krenite u akciju. Nažalost živimo u zemlji gdje se sve teško pokreće, pa tako i savršene ideje koje bi imale prolaz izvan granica Hrvatske", poručio je Lulić. 

>>Više priča iz rubrike Moja ideja pročitajte ovdje.

Komentirajte prvi

New Report

Close