Startup kao odgovor na visoku nezaposlenost filmaša

Autor: Bernard Ivezić , 10. veljača 2015. u 15:03
Osnivač i izvršni direktor Veed.me-a Yoav Hornung/Ž. Bašić/PIXSELL

Paradoksalnu situaciju rastuće potražnje za videom i izrazito velike nezaposlenosti filmaša rješio startupom.

Ne mijenja tehnologija samo način na koji filmaši obrađuju svoje uratke već i u načinu na koji ih stvaraju.

Yoav Hornung, izvršni direktor izraelskog startupa Veed.me, koji je ovih dana boravio u Zagrebu gdje je polaznicima Founder Instituta održao predavanje o moći videa te razgovarao o potencijalnoj suradnji s uspješnim hrvatskim startupom Mash.me-om, kaže da online video tržište raste 25 posto godišnje. Trenutačno vrijedi više od sedam milijardi dolara i očekuje se da će vrlo brzo sustići 30 milijardi dolara vrijednosti, koliko danas vrijedi tržište tekstualnih oglasa.

 

Hornung

Filmaši po nezaposlenosti drugi u SAD-u, odmah iza arheologa

"Već sada imamo više od 2000 filmaša u našoj zajednici, nekoliko stotina projekata te čak i velike brendove poput Googlea, BBDO-a Moscota i Man in Cities", kaže Hornung. Pojašnjava da je još u filmskoj školi shvatio da isti problem mući sve filmaše. Svi oni honorarno tijekom studija rade kao konobari, a željeli bi raditi u svojoj branši. Tako je to u Izraelu, bilo gdje u Europi, ali i u SAD-u. "Vjerovali ili ne u SAD-u su po nezaposlenosti na prvom mjestu filmaši. Na tom neslavnom popisu tuku ih jedino ono koji su završili arheologiju, a kad pomislimo na SAD-a jedna od prvih asocijacija je upravo filmska industrija", kaže Hornung. Dodaje da je tako došao na ideju da pokrene Veed.me. internetski servis koji povezuje filmaše s biznisima koji trebaju kratke promotivne video uratke. "Crowdfunding, tutorijali, edukacije, promocije, YouTube, Twitter, Facebook, video oglasi i razni video formati, koji postaju sve popularniji na internetu tjeraju male i srednje tvrtke da se bave izradom videa, a oni zapravo ne znaju kako to dobro napraviti i još važnije, uključuju se u posao koji može biti vrlo skup", kaže Hornung.

Veed.me stoga izradu videa dijeli u tri faze. U prvoj se slaže scenarij i planira izrada videa. U drugoj se okupljaju glumci, tehnika, režiser, snimatelj i snima sam video. U trećoj se video obrađuje, povezuje i dodaju mu se popratni elementi od titlova do dorađenog zvučnog zapisa. "U svakom trenutku tvrtka može odlučiti da želi odustati. To može jer video plaća po fazama, a nakon svake faze dobiva konkretan materijal s kojim može i samostalno ići dalje, ako to želi", kaže Hornung. Navodi da su među prvima potencijal prepoznale velike kompanije. Tako je BBDO preko Veed.me-a angažirao filmaša u Kini koji je snimio kadar s Johnson's Baby događaja. Google je pak lani preko Veed.me-a u ekspresnom roku napravo Doodle za 25. obljetnicu pada Berlinskog zida."Okupili su 17 filmskih ekipa diljem svijeta koji su snimili djelove zida po cijelom svijetu", zaključuje Hornung.

Komentirajte prvi

New Report

Close