Smrznutim tortama ‘otopili’ Austrijance i Nijemce

Autor: Majda Žujo , 27. ožujak 2013. u 11:38
Direktorica Ekos Pekarnice Svjetlana Makaj kaže da su kupnjom pogona u Donjem Kraljevcu učinili ključni iskorak: proširili su proizvodnju na duboko zamrznute torte i kolače/V. Žganec-Rogulja/PIXSELL

Počeli su kao mala pekarska djelatnost, a danas većinu svojih proizvoda prodaju izvan granica Hrvatske, šire asortiman, uskoro lansiraju i vlastiti brend, a ako im sve to pođe za rukom, planiraju i nova zapošljavanja. Riječ je o varaždinskoj Ekos Pekarnici.

Počeli su kao mala pekarska djelatnost, a danas većinu svojih proizvoda prodaju izvan granica Hrvatske, šire asortiman, uskoro lansiraju i vlastiti brend, a ako im sve to pođe za rukom, planiraju i nova zapošljavanja. Riječ je o varaždinskoj Ekos Pekarnici.

Tvrtka je to koja se bavi proizvodnjom i distribucijom pekarsko-slastičarskih proizvoda. Osim što ih izvoze, svoje proizvode prodaju i putem vlastitih maloprodaja. U Ekos Pekarnici godišnje se proizvede 2.700.000 komada kruha, 3.700.000 peciva, 300.000 svježih kolača i 8000 svježih torta. A u Varaždinu se ti pekarski proizvodi mogu kupiti u četiri vlastite maloprodajne trgovine te u njihovoj kavani Grofica Marica na Korzu. Ekos svoje proizvode distribuira po cijeloj Hrvatskoj.

Prijelomna 2012.
"Ekos Pekarnica u početku je poslovala u sklopu tvrtke Ekos. Prve proizvode počeli smo distribuirati u prodavaonice ondašnjeg Centroprometa (kasnije Konzuma) te malim privatnim trgovinama i osnovnim školama", prepričava nam direktorica Ekos Pekarnice Svjetlana Makaj. Usporedno su počeli su razvijati i vlastitu maloprodaju na području grada Varaždina pod brendom Mamma mia te su preuzeli slastičarsku proizvodnju od Hotela Turist. "Na domaćem tržištu danas vlastite pekarske, ali i slastičarske proizvode distribuiramo u Trgovačko poduzeće Varaždin, Branku, Kaufland, Mercator, Billu, Spar, Plodine, B Hyper, KTC, Metro, dok su nam za smrznute torte i kolače koje izvozimo najveći kupci veliki trgovački lanci kao što su Spar, Netto, Metro, REWE grupa", priča Makaj, dodajući kako svoje proizvode najuspješnije plasiraju na tržištima Austrije i Njemačke, a samo dva posto izvoze u Italiju i Češku.

Od osnutka 1989. Grupa Ekos, u sklopu koje je nastala i pekarnica, nekoliko je puta strukturno i organizacijski mijenjala oblik. No, ključan trenutak za rast Ekos Pekarnice zasigurno je bio kupnja slastičarskoga pogona u Donjem Kraljevcu 2012. godine. "Preuzimanjem pogona postali smo svjesni toga da osim prilika koje dobivamo moramo definirati izvozne ciljeve te dobro razmotriti našu spremnost za natjecanje na inozemnom tržištu", poručuje Makaj, dodajući kako su kupnjom pogona u Donjem Kraljevcu proširili proizvodnju slastičarskog asortimana na duboko zamrznute torte i kolače te 13 vrsta torta, koje će se uskoro moći kupiti i na domaćem tržištu. Upravo su smrznute torte i kolači proizvodi na koji se najviše orijentiraju te razvijaju pod brendom Ekos Cakes.

Jačanje brenda
Kako je tržište pekarskih proizvoda "zasićeno" velikom konkurencijom, Makaj kaže da je njihova strategija fokusirati se na svježe slastičarske proizvode vrhunske kvalitete, a priliku nalaze u zadržavanju vrhunske kvalitete ručno izrađenih torta i kolača. Da bi u tome bili što uspješniji, zapošljavaju četiri inženjera prehrambene tehnologije koji stalno rade na razvoju novih proizvoda. Još 2011. tvrtka je imala 93 zaposlena, 2012. ta je brojka narasla na 139, da bi broj zaposlenih desegnuo 150. "Trenutačno imamo 150 radnika, a svake godine zapošljavamo 20-ak sezonaca. Realiziramo li pregovore koji su u tijeku, zasigurno ćemo imati potrebu za zapošljavanjem novih", ističe Makaj napominjući kako je svaka Ekosova torta 100 posto ručni rad. Stoga kontinuirano ulažu u edukaciju djelatnika, ali i zadržavanje najviših standarda kvalitete. Daljnjim razvojem i širenjem uvode sustave upravljanja ISO, HACCP. Trenutačno su u procesu certifikacije IFS standarda.

 No, osim rasta zaposlenih, tvrtka bilježi i rast prihoda. "Prihodi su 2011. iznosili 27 milijuna kuna, a 2012. su povećani na 31 milijun kuna", tvrdi Makaj. Ove godine planiraju 15 posto rasta prihoda od prodaje na inozemnom tržištu, a u 2014. očekuju da će prihodi od prodaje porasti za oko dva milijuna eura. Na domaćem pak tržištu očekuju rast prihoda od prodaje jedan posto. Dakle, daljnji smjer rasta uključuje ponajprije širenje u inozemstvu, koje već odnosi 80 posto prodaje torta i kolača proizvedenih u pogonu u Donjem Kraljevcu. "Uz neprestani razvoj novih proizvoda, usavršavanje proizvodnih procesa i dodatni ciklus investicija planiramo daljnje širenje na tržišta EU, ali i širenje na domaćem tržištu uz razvoj i jačanje vlastitog brenda", poručuje Svjetlana Makaj.

Izazov EU 
Ipak, kriza nije zaobišala ni slastičarsku industriju. "Nepovoljan trend pada potražnje posljednjih godina utječe na pad prodaje, posebice na domaćem tržištu, a slastičarski asortiman u padu je i do 30 posto u odnosu na 2011.", napominje direktorica. Nada se, međutim, da će ulazak Hrvatske u EU biti nova prilika. "Zasigurno će trebati određeno vrijeme kako bi se proizvodi pozicionirali na inozemnom tržištu, no prednost vidimo i u dosadašnjem iskustvu na inozemnom tržištu. Svjesni smo toga da ćemo trebati uložiti još puno marketinškog truda, ali i novca", zaključuje Svjetlana Makaj.

Komentari (5)
Pogledajte sve

miami@
vidim da pišete stvari o kojima nemate pojma.Za rokove gotovih proizvoda odgovaraju subjekti u poslovanju s hranom koji ga stavljaju na tržište posljednji , npr. Ekos isporuči robu svojem kupcu, kupac tj trg. lanac je odgovoran za kontrolu rokova.Što se tiče pak pakiranih torti u plastične kutije, one imaju zatvrač koji gornje zvono drži za podložak torte.
Što se pak tiče receptura , one jesu nove , jer ih prije nije ni bilo , vi me dobro razumijete o čemu Vam pričam, pošto pretpostavljam tko se nalazi iza nicka ili tko Vam je dao lažne podatke o jeftinim sirovinama i ostalim neistinama.Što se tiče kvalitete , nije ujednačena , pa nije ni od Mlinara,Pan-Peka itd, oscilacije uvijek postoje,ali se trudimo da kvaliteta bude što ujednačena,a s obzirom da smo pogon preuzeli nedavno i u katastrofalnim uvjetima , pogon je sada kao apoteka ,a nitko se nije pitao što bi bilo da EKOS nije preuzeo taj pogon i da je 50 ljudi ostalo na cesti, a kao što vidite mi još i zapošljavamo ljude u ova teška vremena.Hvala na kritikama , uvijek ih uvažavamo.
Srdačan pozdrav

EKOS nema ujednačenu kvalitetu svojih proizvoda na hrvatskom tržištu. Posebno se
ne kontroliraju rokovi pojedinih gotovih proizvoda, koje nakon kupnje , sa ili
bez kritičnog roka, možete – BACITI ko nejestive.
Pakiranje torti je POSEBNA PRIČA. Još nismo dostigli stupanj završne opremljenosti proizvoda- koji lijepo i kvalitetno zapakiran- neće
ispasti iz nespretnih plastičnih poklopaca i podložaka….i koji možete slobodno voziti u automobilu bez straha od oštećenja ili ispadanja iz kalupa.

Recepture nisu nove. Kopirane recepture najjeftinijih sastojaka bez naznaka
detalja deklaracije : masnoća, kalorija , i dodataka …..

Amaterska proizvodnja, koja mora puno raditi i na domaćem tržištu, a ne
samo inozemnom- gdje su svi opisani detalji- i kritike- poboljšane
i izbjegnute – za možda NIŽU maloprodajnu cijenu nego je npr. u Kauflandu.

Bravo! [emo_palacg]

Da,tako to rade uspješni poslovni ljudi,osmisle proizvod koji se traži na tržištu i postupno šire proizvodnju u ovisnosti od potražnje. Obično počinju posao u krugu obitelji pa se kasnije šire u ovisnosti od uspjeha na tržištu.Kredite ne podižu osim ako nemaju potrebe po hitnom proširenju proizvodnje na zahtjev tržišta,a to su već slatke brige.

New Report

Close