Slovenski startupi posustaju?

Mordhau, poticaj za nove slovenske igre  Mordhau, poticaj za nove slovenske igre

Broj projekata na Kickstarteru, Indiegogu i Adrifundu smanjio se u odnosu na 2016., kao i njihova uspješnost.

Slovenski startupi prošle su godine tražili 1,1 milijun eura na tri platforme za masivne masovno financiranje i dobili 743.500 eura. Broj pokrenutih projekata smanjio se u usporedbi s 2016. godinom, kao i njihova uspješnost, ali timovi su bili znatno spremniji za kampanje, rekao je stručnjak za masovno financiranje Žiga Berce, prenosi Delo.

Veća očekivanja 
Prošle godine na platformama Kickstarter, Indiegogo i Adrifund slovenski startupi pokrenuli su 60 kampanja, što je za četvrtinu manje nego godinu ranije, a 21 projekt bio je uspješan, odnosno 35%, što je nešto manje nego prethodne godine, kada je uspješnih bilo 37,5%.  Ali to je bolje u odnosu na prethodne godine, kada je uspješnost bila 20%, objasnio je Berce na događaju Startup cafe. Prema njegovim riječima, povećana su očekivanja o onome što je potrebno za uspješnu kampanju, zbog čega je manje projekata.

"Ostaju samo ozbiljniji projekti", kaže Berce.  Prošlogodišnje kampanje slovenskih startupa podržalo je više od 14.500 osoba. Većina kampanja održana je i ove godine na Kickstarteru, gdje su pokrenute 32, a osam je bilo uspješno. Najveći uspjeh projekata bio je na Adrifundu, gdje je od 19 projekata bilo uspješno sedam. Najuspješnija kampanja prošle godine bila je ona za računalnu srednjovjekovnu stratešku igru Mordhau, koja je prikupila više od 242.000 eura na Kickstarteru, što bi moglo pomoći razvoj sličnih igara u Sloveniji.

Uspjeh držača košulja
Najveće iznenađenje prošle godine bio je projekt S-holder slovenskog poduzetnika Nike Veneta.  On se prvi put predstavio na Kickstarteru 2016. godine, a prošle godine kampanja S-holdera s inovativnih držačem košulja premašila je početni cilj za više od 2000 posto. Anže Miklavec, iz tvrtke ZKOTZ, koji je na Kickstarteru prikupio sredstva već dva puta, kaže da provedba projekata na platformama za masovno financiranje postaje sve zahtjevnija zadaća "jer sve treba uraditi bolje nego ranije".

Prema riječima Berca i Miklaveca, platforme za masovno financiranje i dalje su aktualne u doba sve popularnijih ICO-a jer su platforme za masovno financiranje uglavnom namijenjene proizvodima i događajima, dok su projekti ICO-a prikladni za softver i usluge. 

Brzo do cilja

Prikupili sredstva za samo 20 sati
Marko Grgurovič, zajedno s timom od devet članova, dizajnirao je stratešku ratnu igru Mordhau i za samo 20 sati dosegnuo željeni cilj na Kickstarteru. Ideju za svoju igru Mordhau dobili su igrajući slične računalne igre, koje su tvorci u nekom trenutku prestali razvijati.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve