Startup tvrtka Chipolo osvaja Ameriku

Autor: Poslovni dnevnik , 18. siječanj 2017. u 14:28
Procjenjuje se da prodajni potencijal za uređaje poput Chipolovih iznosi oko 10 mlrd. dolara

Startup iz Velenja pojavio se na Kickstarteru 2013. godine, a danas zapošljava 22 osobe i 15 vanjskih suradnika.

Slovenska startup tvrtka Chipolo iz Trbovlja, koja je vrlo uspješnu poslovnu karijeru započela kampanjom na Kickstarteru 2013. godine, u trećoj godini poslovanja zabilježila je prihod od 2,5 milijuna eura i pola milijuna eura dobiti. Ideja šest prijatelja iz srednje škole, izrasla je u tvrtku specijaliziranu za praćenje izgubljenih predmeta, sa 22 zaposlenih i 15 vanjskih suradnika. Sljedećih godina s velikom sigurnošću mogu očekivati barem 50-postotni godišnji rast, piše Dnevnik. Većina Chipolovih korisnika je u dobi između 25 i 35 godina.

Nove tehnologije
Ovih dana na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu predstavili su novu naljepnicu Chipolo, najmanji i najtanji uređaj za dojavu, koji su se počeli razvijati prije godinu dana, dok se dio ekipe priprema za otvaranje predstavništva u San Franciscu. Novi uređaji mogu se koristiti s manjim i tanjim predmetima kao što su naočale i novčanik.  Velik je potencijal za proizvode kao što su Chipolo plus, navodi Dnevnik, objašnjavajući da prodajni potencijal za takve uređaje iznosi oko 10 milijardi dolara. Razlog je jednostavan, istraživanja su pokazala da ljudi prosječno na traženje izgubljenih predmeta u kući ili uredu potroše 10 minuta dnevno ili 60 sati, odnosno gotovo tri dana godišnje.

 

2,6 milijuna

eura bio je prihod Chipola 2015. godine

Chipolo, dakle, korisnicima spašava dragocjeno vrijeme. Chipolo naljepnica je samo malo veća od obične spajalice i najmanji je bežični uređaj za praćenje na svijetu, što je pogodno za korisnike koji često gube predmete s malom površinom, na koje je teško pričvrstiti uobičajene uređaje za praćenje, kao što su naočale ili bežične slušalice. Chipolo naljepnica je prvi uređaj za praćenje s ugrađenom tehnologijom bežičnog napajanja i temelji se na inovativnoj tehnologiji wattup, izumu tvrtke Energous Corporation. Wattup je revolucionarna tehnologija koja omogućava napajanje preko radijske frekvencije, što Chipolo naljepnici omogućava brzo punjenje bez priključivanja kabela.

Kako bi proširila svoju mrežu potrage za izgubljenim predmetima slovenska kompanija je dizajnirala Chipolo platformu.  Korištenjem te platforme tvrtke mogu dodati vrijednost svojim proizvodima jer se korisnicima omogućava pronalaženje izgubljenih proizvoda putem zvuka ili pomoću geografske karte. "Platforma će omogućiti, na primjer, kupovinu nove 'pametne' putne torbe ili kovčega, koji se moći lako pronaći jer već imaju ugrađenu našu tehnologiju", kaže Tadej Jevševar iz Chipola. Slovenska kompanija dosad je prodala više od milijun uređaja za praćenje. Prisutni su u 150 zemalja diljem svijeta, a svakog dana Chipolo pomaže da se pronađe više od 50.000 izgubljenih predmeta, što čini najveću mrežu na tom tržištu.

Traže nove programere
Chipolo je 2015. godinu završio sa 2,6 milijuna eura prihoda, dok službeni podaci o prošlogodišnjim prihodima nisu još dostupni, ali oni bi trebali biti veći za oko 30 posto, navodi ljubljanski list. Chipolov tim stalno raste, potrebni su im programeri za iOS i Android operativne sustave. Nova radna mjesta otvorit će u uredu u Ljubljani, kao i u SAD-u. 

Komentirajte prvi

New Report

Close