Proputovali su pet kontinenata, a onda se rodila ideja za biznis

Autor: Tomislav Hrastovčak , 24. rujan 2014. u 13:50
Foto: Wayoudo

Četvorica mladih Zagrepčana, nakon mnogih putovanja i nekoliko zajedničkih projekata, odlučili su pokrenuti vlastiti biznis s turističkim predznakom.

Četvorica mladih Zagrepčana, nakon mnogih putovanja i nekoliko zajedničkih projekata, odlučili su pokrenuti vlastiti biznis s turističkim predznakom. Tako je nastao Wayoudo d.o.o. – online receptivna turistička agencija koja omogućuje personaliziranu organizaciju putovanja u Grad Zagreb.

Servis www.wayoudo.net namijenjen je mlađoj populaciji koja putuje bez aranžmana te traži aktivno i bezbrižno putovanje, a na jednom mjestu okuplja, kako kažu iz agencije, sve što je potrebno mladim turistima za vrijeme njihovog boravka u Zagrebu: od hostela, noćnih klubova i muzeja do barova i restorana. Wayoudo također omogućava kreaciju personaliziranog putovanja te kupnju putem interneta.

Agenciju su osnovala četiri mlada Zagrepčana, Boris Zatezalo, Jura Zebec, Luka Božić i Tin Fabijanić. Njihova prijateljstva koja sežu još iz vrtičkih dana rezultirala su s nekoliko zajedničkih projekata iz kojih se izrodila ideja o pokretanju vlastitog poduzeća. Zanimljivo je kako su njih četvorica ukupno proputovali čak više od 60 zemalja i obišli pet kontinenata. Kako kažu, na putovanjima su većinom bili primorani sami otkrivati što posjetiti, gdje su najbolji kafići i restorani, koja su najbolja mjesta za izlaske. Iz toga se rodila ideja da turistima pruže priliku upoznati Zagreb očima Zagrepčana, a da pritom imaju mogućnost jednostavne organizacije putovanja i kupnje na jednom mjestu svega što im je potrebno, bilo kada i putem tri klika. Njihov internetski servis svjetlo je dana ugledao u kolovozu ove godine.

Iako strategiju i glavne ciljeve pokretački agencije postavljaju zajedničkim snagama, u svakodnevnom poslovanju svatko je na sebe preuzeo ulogu koja mu najviše odgovara. Jura i Tin tako koordiniraju cjelokupnim projektom, dogovaraju poslovne suradnje i vode brigu oko svakog turista, Luka vodi glavnu riječ u IT aspektu, a Boris brine o marketingu i prodaji. Boris nam je i ispričao više o agenciji Wayoudo i njenom pokretanju.

Što vas je potaknulo na pokretanje Wayoudoa?

Prvenstveno želja za uspjehom. Željeli smo se dokazati sami sebi, raditi ono što volimo i stvarati nešto svoje. Ulažemo puno truda, ali na kraju znamo da to sve ostaje „kod kuće“. Veliko iskustvo smo prošli već sada u ovih godinu dana pripreme projekta i kratkom periodu koji radimo, a što ćemo sve proći, teško da nam to netko može ponuditi. Uz to, u Zagrebu smo vidjeli veliki prostor za proizvod kakav nudimo. Grad je u velikoj turističkoj ekspanziji, velik je broj novih smještajih kapaciteta, ali ne postoji dovoljan broj popratnih usluga kojima se turisti animiraju da ostanu koji dan duže kako bi Zagreb postao odredište, prava destinacija, a ne samo prolazna stanica. Isto tako, Zagreb je dovoljno velik da može svakome ponuditi ono što ga zanima, ali samo ako turist zna gdje to može pronaći. S obzirom da smo vrlo dobro upoznati sa svim događanjima i aktualnostima, mi smo ti koji pomažemo turistima biti u pravo vrijeme na pravom mjesto kako bi doživjeli ono najbolje od Zagreba. Objediniti najbolju turističku ponudu i podići ju na višu, europsku razinu, a sve to uz pomoć interneta, bila je ideja koja nas je okupirala iz zbog čega smo krenuli u ovaj projekt.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju? 

Svaki početak je težak, ali najveći nedostatak nam je bio manjak iskustva, prvenstveno u radu s administracijom i otkrivanju zakonske regulative. S obzirom da je riječ o online turističkoj agenciji, što je relativno nov i nedovoljno kvalitetno reguliran pravni oblik u Hrvatskoj, puno nam je vremena odlazilo na rješavanje administrativnih pitanja i izučavanja zakona, što smijemo, a što ne smijemo raditi. Također, kada malo dublje uđete u zakonsku problematiku, tek tada shvatite zašto dosta ljudi odustaje od vlastitih projekata, a oni koji ih i pokrenu često vode veliku borbu. Puno je tu nelogičnosti s kojima se moraš boriti ako želiš uspjeti, ali vjerojatno to mora biti tako. Sve u svemu, sada je to iza nas i sretni smo što je projekt u daljnjoj fazi.

Kako izgleda osnivanje biznisa u vrijeme krize? 

U svakom slučaju potrebna je velika doza samopouzdanja, entuzijazma i odlučnosti, što većini naših vršnjaka nažalost nedostaje. Nakon završetka fakulteta shvatili smo da se baš radi spomenute krize ne pruža širok spektar zaposlenja koja bi nas mogla zadovoljiti, a istovremeno smo imali ideju i mogućnost pokrenuti ovu našu priču. S jedne strane kriza se može smatrati otegotnom okolnošću jer tržište miruje, ali s druge strane baš je to period kada se pruža dovoljno vremena za kreaciju kvalitetnog proizvoda. Smatramo kako je ta kriza djelomično i dobra stvar za nas mlade koji pokrećemo poduzeća, jer kada se naučiš nositi s problemima koje ona donosi i podigneš svoj proizvod na noge u vrijeme krize, nakon što ona nestane samo je nebo granica. S obzirom na trajanje ove krize u Hrvatskoj, mi niti ne znamo kako je to raditi kada krize nema. Rad u vrijeme ekspanzije nam je džoker kojeg još nismo iskoristili, a sigurno će nam dobro doći u budućnosti.
 

Tko su vam tvrtke uzori?

S obzirom da je riječ o relativno inovativnom načinu organizacije putovanja, nismo imali uzore što se tiče proizvoda. Međutim, u Zagrebu postoji niz uspješnih start-up projekata koji su prerasli u velika poduzeća, rastu iznimno brzo i posluju na međunarodnom tržištu. To je svakako i naš cilj u sljedećih nekoliko godina. Stoga se može reći da su nam uzori sve tvrtke iz našeg bližeg okruženja koje imaju razrađenu strategiju i koje su svojim radom i trudom postigle uspjeh. Od velikih projekata u turističkom sektoru sigurno je da nam imponira način na koji radi Airbnb.

Koja vam je ciljana 'publika'?

Mladi od 18 do 30 godina koji putuju bez turističkih aranžmana – tako bi se ukratko mogla opisati naša ciljana skupina. Naravno, tu još dolazi nekoliko kriterija, kao što su internetska pismenost i interesi mlade populacije, međutim to se nekako podrazumijeva za veliku većinu ljudi te dobi. U našoj će se ponudi pronaći najbolji hosteli, noćni klubovi, karting arena ili pub crawl. Takve aktivnosti najbolje opisuju našu publiku. Mladi, slobodni, fleksibilni i željni zabave. Zagreb je grad koji u posljednje vrijeme pruža dosta mogućnosti upravo toj populaciji, što naravno i nama stvara sadržaj koji možemo ponuditi gostima.

Imate li kakvih savjeta za ostale koji pokušavaju nešto slično?

Naša je poruka da budu uporni i ne odustaju od svojih zamisli. To ne znači da budu tvrdoglavi, nego da ne posustanu kada ih zaskoče problemi koji u nekim trenucima mogu izgledati nerješivo. Nama je raspoloženje, posebice na početku projekta, variralo od euforije do depresije nekoliko puta u tjednu, pa čak i u danu, ali na kraju shvatiš to je ona strast koja te gura naprijed. Uz klasične savjete kao što su kvalitetno istraživanje tržišta prije ulaska u projekt i kvalitetan poslovni plan, naša je sugestija kontakt sa što više ljudi. Naravno, to u mnogome ovisi o prirodi projekta, ali mi mnogo više postignemo kada radimo osam sati, pa nakon toga „odradimo“ kavu ili sastanak u gradu, nego kad se zabijemo u ured na 15 sati. Ima i takvih dana kad si cijeli dan za računalom, ali kroz jak social networking dolaze nove informacije, nove sugestije i ideje, na kraju krajeva nove suradnje i projekti, a to je ono što svaki poduzetnik treba.

Komentirajte prvi

New Report

Close