Slovenski inovator donosi dnevno svjetlo u prostore bez prozora

Autor: Darko Bičak , 02. travanj 2014. u 16:48
Postojeći slični uređaji stoje od 5000 do 30.000 eura, dok Rok Mihelj tvrdi da njegov uređaj neće stajati više od 3500 eura

Kolektor na krovu zgrade sakuplja i fokusira sunčevu svjetlost na optička vlakna, a zatim ih se šalje u unutrašnjost kao difuzno svjetlo.

Mladi slovenski inovator Rok Mihelj na čelu je tima koji razvija sustav koji bi trebao omogućiti prijenos dnevnog svjetla u tamne prostore bez prozora.

Iako se ne radi o revolucionarnom uređaju, jer takvi složeni uređaji, više ili manje učinkoviti, postoje na tržištu. No, ono što je revolucionarno u ovom projektu je cijena. Naime, postojeći uređaji stoje od 5000 do 30.000 eura i imaju puno ograničenja u postavljanju. Mihelj tvrdi da njegov pojedinačni uređaj neće stajati više od 3500 eura te da će se moći postaviti gotovo na svaki, pogotovo kosi krov ili plovilo. Slovenski sustav sastoji se od dvije glavne komponente. Prva komponenta je kolektor koji je fiksiran na krovu zgrade. On sakuplja i fokusira sunčevu svjetlost na optička vlakna, a zatim ih šalje u unutrašnjost putem druge komponente kao difuzno svjetlo koje se raspršuje u cijeloj unutrašnjosti.

Za bolju iskorištenost sunčeve svjetlosti sustav prenosi samo  "vidljivi" dio svjetlosti, dok blokira UV i IR zrake. Na ovaj način, svjetlost neće zagrijavati unutrašnjost prostora. Za sada je Mihelj napravio prototip, a da bi osvjetljenje i tržišno zaživilo potrebno mu je još 70.000 eura. Investitore za svoj startup projekt traži na raznim specijaliziranim sajmovima i putem interneta. Kao potencijalno glavne kupce ove rasvjete slovenski inovator vidi škole, bolnice, tvornice, sportske dvorane, vrtiće, brodove te trgovačke centre. Posebno su mu zanimljivi trgovački centri jer smatra da bi svjetlost mogla utjecati na njihovu profitabilnost. "Relevantna svjetska istraživanja pokazuju da čak 40 posto kupaca preferira prostore s dnevnom svjetlošću, a u odnosu na one s umjetnom. Isto tako, primjenom ovakvog sustava osvjetljenja šoping centar bi mogao povećati svoj prihod i za 30 posto", pojasnio je Rok Mihalj za specijalizirani slovenski startpup portal startaj.si.

Nakon što pronađe investitora planira krenuti u akciju popularizacije svoga izuma. Tu prije svega misli na suradnju s građevinskim tvrkama i arhitektonskim urednima. Isto tako, planira napraviti mobilnu jedinicu koja bi mogućnosti njegove rasvjete približila građanima u svakom kutku Slovenije, a nakon toga i Europe. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

Pardon, članak je namijenjen Zvonku Bogdanu……

A izvornu inovaciju, ovih lampica, vidjeli smo na televiziji, gdje
se uz pomoć plastičnih boca i folije, na sličan način dovodi
svjetlo u mračne prostore……dakle, ništa novog..

Njegova vinarija – ne košta milijardu, ali minimalno 300 milijuna kuna-sigurno!
Pogledajte njegov posjed na you tubu…

New Report

Close