Po pedeseti put - ne, nisu catering i ne, nemaju zapečene palačinke

[b]Kanapejić je nova community management agencija, osnovana ove godine u Osijeku. Evo što o tvrtki kaže vlasnica Ana Pejić...[/b]

OSOBNA ISKAZNICA (Ime, tvrtke, čime se bavi, kada je nastala, tko su vlasnici… )

Kanapejić, agencija osnovana je 2012. godine u Osijeku, a dobila je ime po vlasnici Ani Pejić, gdje ‘K’ predstavlja komunikacije. Iako dosta ljudi povezuje ime ‘Kanapejić’ sa hranom, no ipak se ovdje najmanje radi o hrani i cateringu. Mi smo agencija koja je specijalizirana za komunikaciju na društvenim mrežama. Naš tim budnim okom prati sva zbivanja na internetu kako bi naši klijenti bili što bolje zastupljeni i na vrijeme prezentirani s iskrenim, prijateljski usmjerenim i inovativnim načinom komunikacije na društvenim mrežama. Pozornost nam je usmjerena na kreiranje i dijeljenje personaliziranog sadržaja koji će zainteresirati i zadržati sve trenutne korisnike naših klijenata i privući nove korisnike. Osim zanimljivog komuniciranja u ime naših klijenata, Kanapejić komunikacije održavaju edukacije i praksu za studente koje zanima i koji se žele baviti community managemetnom.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Pri pokretanju Kanapejić komunikacija najveća prepreka je konkurencija i uspoređivanje s njome. Kako smo se bazirali na komunikaciju na društvenim mrežama (community management), koje je još uvijek novo zanimanje, sve agencije koje se time bave, bore se za nove klijente, a kako smo mi novi na tom području tek dolazi vrijeme kada ćemo se moći prezentirati i pokazati da smo dorasli zadacima koje druge agencije već odavno rade.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Negativne strane su to da mnoge tvrtke u vrijeme krize smanjuju svoje ulaganje u marketing, što je zapravo krivo, a one koje su tijekom krize ulagale u marketing, imat će bolje rezultate nakon krize, time je pronalazak odgovarajućih klijenata teži, no i veći je izazov. Ne mislimo se ograničiti samo na hrvatsko tržište. Pozitivne strane su što smo upravo u vrijeme krize, krenuli u ovakav pothvat i omogućili mladim ljudima da steknu iskustvo koje im je potrebno prilikom zapošaljvanja, a neke od njih i planiramo zaposliti.

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Rekla bih da se bankovni sektor nije u početku baš dobro snašao na društvenim mrežama, pa smo bili svjedoci dosta lošeg nastupa nekih domaćih banki na društvenim mrežama. Što se tiče dobrih praksi kod domaćih tvrtki, istaknula bih kvalitetan pristup jednog domaćeg mobilnog operatera te jednu domaću kartičarsku kompaniju, kvalitetno i na vrijeme komuniciraju sa svojim korisnicima na društvenim mrežama.

Tko su vam tvrtke uzori?

Zasigurno jedna od prvih agencija za community management u Hrvatskoj, tvrtka Jasno&Glasno, a što se tiče stranih kompanija rekla bih Catalyst Campaigns.

Vaš najveći uspjeh dosad?

Napraviti zanimljivu priču od domaćeg proizvođača meda. Smatram to iznimno pozitivnom pričom i drago mi je da su korisnici društvenih mreža prepoznali kvalitetu, ne samo proizvoda već i komunikacije sa korisnicama. Omogućili smo im ne samo da sugeriraju proizvod, već da i kreiraju njegov identitet.

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Ciljana publika su sve tvrtke koje su svjesne važnosti komuniciranja sa potrošačima na društvenim mrežama. Skorim ulaskom u EU, na hrvatsko tržište će doći mnoge tvrtke koje već imaju uspješne prakse u komuniciranju na društvenim mrežama, dok se domaće tvrtke moraju na to pripremiti i prilagoditi. Što se tiče geografije, naravno, važna nam je Slavonija obzirom da je Kanapejić komunikacije jedina agencija na tim prostorima koja obuhvaća usluge PR-a, community managementa, internet marketinga i organizacije događanja sve na jednom mjestu. Plan je proširiti se i na razinu čitave Hrvatske i dakako u regiju.

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Srce kaže Hrvatska! Baš zato jer sam odrasla u Osijeku, odlučila sam se tu i otvoriti Kanapejić kako bi taj dio Hrvatske pružio mladima što više znanja za koje ne moraju ići u metropolu i u budućnosti im osigurao posao. No, u Hrvatskoj i dalje postoje mnoga birokratska i administrativna ograničenja, ipak pohvalila bih brzinu obavljanja i otvaranja tvrtke koje je trajalo svega par dana.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da - kakvih?

Naravno da jesam, ipak sam početnik u svemu, početničke pogjreške su većinom bile vezane za knjigovodstvo i mnoštvo pravilnika i zakona koje jedan poduzetnik treba znati, no učim i s vremenom ću ih imati, kako ono kažu, u malom prstu.

Vaš idealan zaposlenik?

Onaj koji je on-line 24h dnevno. Šalu na stranu, idealan zaposelnik je onaj koji je voljan učiti i raditi na sebi i time stvarati dodatnu vrijednost tvrtci. Onaj koji zna razmišljati kao klijent i što je najbolje za njega.

Tražite li zaposlenike, ako da - kada, koliko njih i na kojem radnom mjestu? Kakvoj se plaći mogu nadati?

Javilo se puno mladih ljudi koji žele steći iskustvo i vjerujem da će se neki od njih naći i kao zaposlenici na poziciji community managera. Plaće community managera su nešto više od prosjeka plaće u Republici Hrvatskoj i naravno, ovise o samom prihodu tvrtke i imaju tendenciju rasta.

Ana Pejić

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Nema jednog recepta, već mnogo recepata od kojih treba uzeti najbolje. Ono što je najvažnije: pripremite plan, imajte viziju i analizirajte tržište. Zapravo najvažnije je da se prilagodite tržištu, nemojte pokušati gurati svoje ideje ukoliko nema tržišta, budite prilagodljivi i slušajte što vam klijenti govore.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih…

Bila bih bolje pripremljena za procedure otvaranja tvrtke.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je…

Budite svoji i volite svoj posao, jedino tako ćete ga najbolje raditi i igrajte se!

Ana Pejić

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Našim čitateljima smo osigurali vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju tj. čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar dijelimo vam bon od 500 kuna koji možete iskoristiti na web shopu za kozmetiku daljepoti.hr

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (10)
  • JoiD
    JoiD 11:28 2.9.2012.

    Moj Predlog za Gospodju Pejic jest ,da nedodje do ovakvih nesporazuma kao u naslovu ove price (Po pedeseti put - ne, nisu catering i ne, nemaju zapečene palačinke) da dadne svojoj tvrtki ime “ANPE COMM” . Danas je moderno nazivati tvrtke pocetnim slovima imena i prezimena. Pozdrav

  • buzet
    buzet 18:17 1.9.2012.

    S obzirom da ste kao najveću prepreku naveli nadmetanje s konkurencijom , pokušat ću vam dati nekoliko savjeta kako se uspješno nositi.
    Konkurencija sama po sebi ne mora biti prijetnja već prilika za vlastiti napredak. Ponudu konkurencije potrebno je analizirati u svim segmentima i ponuditi bolja rješenja. Vaša je komparativna prednost bolje poznavanja lokalnog tržišta Slavonije i to svakako trebate iskoristiti kao odskočnu dasku za daljnji razvoj.
    Zadovoljan kupac je najbolja referenca za daljnje širenje na ostatak hrvatske ,regiju i EU. Za to će vam također biti potreban web portal na više jezika čini mi se da je trenutno samo na hrvatskom jeziku.
    Širenjem na globalno tržište nestat će vaše komparativne prednosti bolje poznavanja lokalnog tržišta ali ako se do tada izgradite kao brand u community managementu uspjeh je itekako moguć.

  • user23
    user23 12:33 30.8.2012.

    Prepoznala je priliku na tržištu i pokrenula svoj posao jer ovakva agencija trenutno ne postoji u Osijeku. Samo neka razvija dalje svoju tvrtku jer će tako i drugi mladi ljudi imati nova radna mjesta na raspolaganju. Zašto bi u Zagrebu nicale PR i community management agencije, a u Osijeku ne bi nijedna mogla uspješno poslovati? Osijek nije ništa manje vrijedan, a ovo je posao koji može iz Osijeka raditi za cijelu Hrvatsku i šire. Naprijed Ana!

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!