Pet startupa i 70 HoReCa kupaca

Autor: Bernard Ivezić , 19. veljača 2017. u 22:01
Predsjednik Uprave Metro Cash&Carryja Marc Carena predstavio je projekt povezivanja startupa s poduzetnicima/D. Urukalović/PIXSELL

Predstavljanje startupova organizirali su METRO-Techstars i Hrvatska mreža poslovnih anđela (CRANE).

Coffe Cloud prvi je hrvatski startup koji je prošao kroz METRO-Techstars akcelerator.

Njegov osnivač i direktor Miroslav Kovač prodao je tisuću IoT uređaja koji obične espresso aparate pretvara u pametne, bilježeći svaku napravljenu kavu. Kovačev Coffe Cloud jedan je od pet hrvatskih startupa koji su se u organizaciji METRO-Techstarsa i Hrvatske mreže poslovnih anđela (CRANE) predstavili u petak u Zagrebu na prvom meetupu specijaliziranom za hotelijere, restoratere i ugostitelje te startupe koji imaju rješenja za njihove probleme. "Moje iskustvo s ovim akceleratorom je odlično", kaže Kovač.

 

8 milijardi

eura vrijedna je turistička industrija koja raste i to je izvrsna prilika za hrvatske startupove

Zainteresirana i Podravka
S druge strane, predstavnici  hotela Esplanada, slastičarnice Amelie, restorana Agava, Mundoaka, Mana, ukupno 70 HoReCa igrača, među njima čak i predstavnici nekih većih domaćih kompanija poput Podravke. Marc Carena, predsjednik Uprave METRO Cash & Carryja Hrvatska kaže da želi pomoći i postojećim turističkim igračima da povećaju konkurentnost i hrvatskim startupima da se probiju na tržištu. "METRO od ovoga nema izravnu korist. Nemamo nikakve udjele ili nešto slično. No, rast naših partnera iz HoReCa i naš je rast", kaže Carena. Dodaje da hrvatskim startupima METRO želi postati platforma preko koje mogu doći do HoReCa kupaca u Hrvatskoj i svijetu.

Carena navodi da samo u Hrvatskoj METRO ima 22 tisuće partnera. Alexander Zumdieck, direktor METRO-Techstars akceleratora iz Berlina nastavlja da je startupima koji su usmjereni na kupce u turističkoj industriji Hrvatska zbog snage te industrije jako zanimljiva. "Vaš turizam se još nije digitalno transformirao i to je veliki prostor za razvoj startupa, a kako je HoReCa vrlo fragmentirano tržište čak ni mi u Techstarsu u to područje nismo ušli sami već smo potražili snažnog i iskusnog partnera kao što je METRO", naglašava Zumdieck. Davorin Štetner, predsjednik CRANE-a ističe da je turizam za hrvatske startupe velike prilika. "Govorimo o industriji od osam milijardi eura, koja raste, i koja je najjača industrijska grana u Hrvatskoj. To je realna prilika za hrvatske startupe i kroz partnerstvo s METRO-Techstarsom CRANE želi pomoći da se ta veza između naših startupa i HoReCa kupaca pretvori u stvarnost", kaže Štetner.

Beskontaktno naručivanje
InCheckIn, Trakbar, Tapoint i emGuest prvi su domaći startupi koji su iskoristili priliku i predstavili se hrvatskim HoReCa kupcima. Nedostatka radne snage u turizmu najviše se dotakao Tapoint. Zagrebački startup osmislio je beskontaktno, takozvano NFC rješenje za naručivanje u hotelima, restoranima i kafićima. Pilot trenutno provode u 17 Vivas barova po Zagrebu.

Drugo rješenje na tom tragu je emGuest, sustav koji je razvio Andrej Radinger, osnivač startupa Mogyja i Mobenda, a koji cilja na digitalizaciju promotivnih brošura i nove načine naručivanja usluga. Predstavio se i startup InCheckIn koji je razvio sustav za brzu prijavu gostiju u sustav eVisitor. Osnivač InCheckIna, Patrik Spagnolo, i sam je iznajmljivač, a od lani, kad je počeo prodao je tisuću svojih mobilnih aplikacija. Trakbar, koji je pokrenuo Igor Švehla, razvio je sustav koji vlasnicima kafića i restorana donosi analitiku s kakvom su se dosad mogli pohvaliti tek veliki međunarodni lanci u ugostiteljstvu. Trenutno je u pilotu u tri države.

Komentirajte prvi

New Report

Close