Njihovi klijenti su tvrtke kojima je bitno da im se zaposlenici što bolje hrane

Lunch je brend tvrtke Ručak d.o.o, tvrtke koja je specijalizirana za pravilnu prehranu na radnom mjestu. Tvrtku je 2012. godine u Zagrebu osnovalo dvoje mladih ljudi – Jelena Tomić koja kao nutricionistica po struci planira obroke i Ivan Krželj koji, kao direktor Ručka, vodi cjelokupno poslovanje, dok je sama ideja o Lunchu nastala nešto ranije. Na pitanja odgovara Jelena Tomić.

Osobna iskaznica tvrtke?

Bavimo se planiranjem, pripremom i dostavom uravnoteženih obroka na radna mjesta klijenata. Ono što nas je potaknulo na pokretanje Luncha je činjenica da se ljudi na poslu zaista vrlo loše hrane, što zbog nedostatka vremena, izbora ili informiranosti.

Nažalost, većina obrok na radnom mjestu nalazi u pekarnicama kojih je danas svakim danom sve više, restoranima brze prehrane, ili u najboljem slučaju, kanitinama u sklopu radnog mjesta gdje su oborci vrlo često siromašni nutritivno vrijednim tvarima, a bogati energijom. Željeli smo klijentima ponuditi tople obroke koji su uravnoteženi i raznoliki, uz minimalan utrošak vremena i novca. Naši klijenti jednom tjedno odabiru što će ručati cijeli idući tjedan, i sve što im preostaje je čekati pauzu za obrok jer s njom dolazi i Lunch. Posebno smo se orijentirali na tvrtke kojima je bitno da se njihovi zaposlenici što kvalitetnije hrane, jer osim što pravilna prehrana djeluje blagotvorno na zdravstveni status, omogućava i veću učinkovitost u onome što rade. Na taj način ljudi usvajaju dobre prehrambene navike koje onda primjenjuju na svoju prehranu općenito.

Svima nama se dogodilo da pojedemo nekvalitetan i neadekvatan obrok i da idućih nekoliko sati osjećamo nelagodu u želucu, tromi smo i pospani – možete li tada raditi? Dugoročne učinke neadekvatne prehrane na zdravlje i rizik od oboljevanja od kroničnih bolesti nećemo ni spominjati. Računica je jednostavna, mi postajemo ono što jedemo i nažalost (ili nasreću), to se odražava na svaki aspekt našeg života, pa tako i posao.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Nekih ozbiljniji prepreka nasreću nismo imali. Računa li se kao prepreka ograničeni budžet s čime se susreće gotovo svaki novopečeni poduzetnik, možemo reći da jesmo. Počeli smo tako da smo sve što smo mogli obaviti sami, sami i napravili. Od ispitivanja tržišta prije samog pokretanja biznisa, osmišljavanja vizualnog identiteta i slogana, izgleda ambalaže i prikupljanja baze klijenata. No, gledamo na to kao na prednost jer smo mnogo toga naučili i to nam je omogućilo da sami uvidimo kako nešto obaviti na najbolji mogući način. Sve su to iskustva čiju vrijednost uviđamo iz dana u dan. Osim toga, nema boljeg osjećaja od onog kada dobiješ priznanje za nešto što si potpuno sam i bez ičije pomoći napravio. Iako, svakako bi bilo lakše (i brže) da smo za sve navedeno mogli angažirati ljude koji se zaista bave tim stvarima. Ali ipak, ovako je bilo koji uspjeh još slađi.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Ne poznajemo drugačija vremena i za nas je ovo vrijeme normalno. Mišljenja smo da, ako naučimo poslovati i uspješno poslujemo u ova krizna vremena, u budućnosti nam može biti samo lakše. Zato možemo reći da je prednost poslovati u doba krize jer jednostavno za bolje ne znamo.

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Ono što smo imali prilike često čuti je da se nerijetko događa da mlade tvrtke započnu izvrsno, postave visoke standarde i onda, u želji da što prije isplate uloženo i unaprijede poslovanje u financijskom smislu, počinju gubiti na kvaliteti usluge, što za posljedicu ima i gubitak povjerenja klijenata. I tada se dogodi upravo suprotno od onoga što su htjeli postići. Jednom izgubljeno povjerenje jako se teško (ili nikako) vraća.

Upravo zato, smatramo da je za uspješno poslovanje nužno držati se one visine ljestvice koju ste na početku postavili i unaprijeđivati kvalitetu, a toga se i sami držimo. Kao mlada tvrtka, to je nešto za što možemo reći da je za nas loša praksa, a svaka tvrtka koja se tome odupire, pozitivan je primjer što se tiče poslovanja. Da nam isto pitanje postavite za nekoliko godina, odgovor bi vjerojatno bio duži, no sve u svoje vrijeme.

Tko su vam tvrtke uzori?

Prije nekoliko dana imali smo raspravu upravo o tome. Zaključak je bio da nam je uzor svaka tvrtka koja brine o kvaliteti onoga što nudi (o čemu smo govorili u prethodnom pitanju) i koja brine o svojim klijentima. Općenito, živimo u vremenu kada, nažalost, sve manje brinemo jedni za druge, postajemo sve otuđeniji i imamo sve manje suosjećanja jedni za druge. Budući da smo toga svjesni, želimo da se naši klijenti osjećaju važno, jer nam uistinu i jesu važni. Iz tog razloga smo stalno u kontaktu s njima, provjeravamo da li je bilo sve u redu s obrocima i uslugom, slušamo njihove prijedloge i savjete i nerjetko ih primjenimo.

Vaš najveći uspjeh dosad?

Apsolutno najvećim svojim uspjehom smatramo to što nas klijenti sami preporučuju i priča o Lunchu se širi od usta do usta. A gdje ćeš boljeg marketinga i promocije od zadovoljnog klijenta?

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Ciljana skupina su nam veće tvrtke jer nam je praksa takva da dostavljamo veći broj Lunch paketa na istu adresu čisto iz razloga što smo odlučili novac koji bismo inače morali uložiti u gorivo, uložili u kvalitetnije namirnice. Pa je tako, primjerice, bijeli kruh zamijenjen kukuruznim, integralnim ili raženim, bijela riža smeđom, a od crvenog mesa na našem jelovniku možete pronaći meso poput lungića ili telećih prsa. No dakako, neki naši klijenti su i manja poduzeća koja brinu o prehrani svojih zaposlenika. Potencijalan klijent je za nas svatko tko se želi hraniti kvalitetnije i svjestan je dobrobiti koju donosi pravilna prehrana.

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Kratko i jasno – Hrvatska. Upotrijebit ćemo stih iz pjesme koja inače govori o New Yorku – „If you can make it here, you can make it anywhere!“.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da - kakvih?

Jedan vrlo pametan čovjek rekao nam je da je posao poduzetnika, između ostalog, i da griješi. Svakako da smo imali početničkih grešaka, mislimo da su one sastavni dio svakog početka. Ono što nam je drago je da se one događaju baš na početku jer ih tada možemo ispravljati i na njima učiti. Nažalost, rijetko se može nešto naučiti iz tuđih grešaka. Kada se jednom sam opečeš, drugi put ti se to neće dogoditi. Mislimo da je bitno da se pogreške ne događaju (često) kada si već iskusan. Ali ipak, tko radi, taj i griješi.

Vaš idealan zaposlenik?

Idealan zaposlenik za nas je onaj tko voli ono što radi i tko to radi kvalitetno. Takvog zaposlenika mnogo je lakše motivirati i zadovoljstvo ga je kasnije nagraditi za uloženi trud.

Tražite li zaposlenike, ako da - kada, koliko njih i na kojem radnom mjestu? Kakvoj se plaći mogu nadati?

U ovom trenutku ne tražimo nove radne snage, ali ćemo u bliskoj budućnosti svakako imati potrebu za novim zaposlenicima.

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Prije svega, ne bojte se neuspjeha. Smatramo da je bolje pokušati i ne uspjeti, nego poslije žaliti za nečime što se niste usudili napraviti. Barem ćete znati da ste probali i nećete se pitati što bi bilo, kad bi bilo. Vjerujte u svoju ideju i ne odustajte. Uz mnogo truda, nešto odricanja i predani rad, uspjeh zasigurno neće izostati.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih slušala besplatne savjete jer, u konačnici, ispadnu najskuplji.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je ponašaj se i posluj kao da si sam svoj klijent.

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Našim čitateljima smo osigurali vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju tj. čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar dijelimo vam bon od 500 kuna koji možete iskoristiti na web shopu za kozmetiku daljepoti.hr.

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (3)
  • ivankasf
    ivankasf 10:16 25.9.2012.

    Proširila bi na način da bi ponudila ovakvu vrstu obroka 2 puta dnevno, znači priliku da zaposlenici mogu prilikom kraja radnog vremena dobiti još jedan obrok, jer ima puno zaposlenih koji ne žele razmišljati šta bi mogli jesti nakon što dođu kući jer se žele posvetiti nekim drugim aktivnostima

  • ibjustice1
    ibjustice1 22:03 10.9.2012.

    Posao koji su pokrenuli, zapravo sama ideja zvuči super. Dok sam čitala njihove odgovore prvo što mi je palo na pamet bila je kava Starbucks. Predpostavljam da skoro cijeli svijet zna za tu kavu. Dosta se priča o nj. kvaliteti i tako dalje. Pa smatram da je bitno da Tvrtka Ručak d.o.o. stvori svoj vlastiti koncept ručka, neki SPECIJALNI I UKUSNI OBROK koji druge firme, restorani nemaju ili imaju na drugačiji način a koji bi bio JEDINSTVEN. Bitno je da bilo koja osoba ili zaposlenik u nekoj firmi koja koristi usluge firme Ručak d.o.o. kada ugleda neku sličnu hranu sjeti se dotične firme i njihove hrane. Za početak smatram da je najvažnije stvoriti vjerne potrošače.

  • valdo1
    valdo1 16:32 10.9.2012.

    Predlažem da se ponuda pored postojećih tjednih menua :mesni ,ribljii,vege proširi sa menuom :
    -sport- obogaćen proteinima koji bi bio prilagođen ljudima koji se bave intezivnom tjelesnom aktivnošću
    -djetni - meni namjenjen ljudima koji žele smršavjeti
    -medicine - meni namjenjen ljudima koji imaju problema s određenim bolestima npr.dijabetes, krvni tlak….
    Također bilo bi dobro uvesti i zdrave sendviče(integralni kruh, bjelo nemasno meso,povrće…) za one koji žele nešto jeftiniji obrok a da opet bude zadovoljen nutritivni kriterij.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!