Ova trojica mladih ekonomista i inženjera pomažu vam da se za vas sazna u 30 sekundi

Tvrtka Mobilne Informacije d.o.o. osnovana je u srpnju 2011. Tvrtka se bavi razvojem mobilnih aplikacija, kao i web portala.

Mobilne Informacije d.o.o. su uspjele na tržište plasirati svoj prvi proizvod web portal www.lociraj-popust.com i geolokacijsku mobilnu aplikaciju za iPhone i Android uređaje „LocirajPopust“. Sama aplikacija i web stranica su objavljene u studenom 2011. godine te su bile prepoznate i prilično dobro medijski popraćene.

U razvoju servisa „Lociraj Popust“ sudjelovao je mladi tim ekonomista i inženjera: Mladen Sikirica, Dean Dragičević i Hrvoje Petričević, te su u suradnji sa jednom od najrenomiranijih hrvatskih softverskih tvrtki izbacili konačni proizvod.

Sam servis predstavlja mogućnost za poslovne partnere da oglašavaju svoju akcijsku ponudu preko aplikacije, kao i preko web stranice. Cijeli servis je napravljen kao „user-friendly“ te partneri mogu reagirati u vrlo kratkom roku te postaviti željeni oglas u roku od 30tak sekundi. Ideja je da se oglašavaju poduzeća iz raznovrsnih sektora, od npr. velikog maloprodajnog lanca pa sve do krojača ili postolara iz kvarta.

S ponosom možemo reći da smo u nepunih 10 mjeseci preko servisa LocirajPopust oglasili preko 200 hrvatskih tvrtki, kako velihih poduzeća tako i malih obiteljskih firmi i obrta. Naravno, iz razloga što smo nova tehnologija, ponajviše firmi je bilo iz segmenta tehnike i IT industrije. Još uvijek nismo dovoljno prepoznati u nekim drugim sektorima.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Najveća prepreka je pokretanju biznisa bila je spora birokracija, gdje je potrošeno preko dva mjeseca kako bi se napravila cjelokupna papirologija, te da bi firma postala potpuno funkcionalna. Osim toga, bilo je potrebno dosta vremena da bi se napravio nekakav brand od LocirajPopust, a što sada možemo reći i da imamo s preko 15.000 preuzetih aplikacija, oko 5.000 pojedinačnih posjetitelja web stranice mjesečno te sa cca 7.000 Facebook fanova. Sve brojke konstantno rastu.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Jedina pozitivna stvar koju možemo istaknuti u poslovanju u doba krize je da kriza potiče ljudsku kreativnost – a kao posljedica toga možemo izdvojiti brojne projekte koji su se, osobito u IT industriji, pojavili u zadnje vrijeme. Negativnih stvari ima puno više, a kao najveću možemo reći da je to veliko nepovjerenje u „novotarije“, te se firme mahom odlučuju za stara i prokušana rješenja, osobito u dijelu marketinga što je naše područje. LocirajPopust kao servis kojem je cilj direktno oglašavanje preko mobitela predstavlja jednu veliku novost na ovim prostorima, te pretpostavljamo da je poduzetnicima teško odlučiti se na to jer je i njima to relativno nepoznata kategorija. U razgovorima s nekim stručnjacima iz svijeta marketinga dobili smo informaciju da velike firme uglavnom u zadnje vrijeme žele korisiti samo masovne medije, npr. TV ili radio – gdje znaju da će veliki broj ljudi vidjeti tu reklamu. No tu je vrlo upitno koliki je stvarni broj ljudi koji ju „doživi“. Još jedna negativna stvar, a koja je vrlo bitna, jest da je u današnje vrijeme za jednu start-up tvrtku jako teško doći do medijskog prostora i oglašavanja jer je to u pravilu vrlo skupa aktivnost.

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Kao što je i navedeno, kao lošu praksu možemo izdvojiti veliko nepovjerenje prema novim tehnologijama. Tu ne bih svrstao tvrtku za distribuciju IT opreme, iz dosadašnjeg iskustva mogu reći da s njima najbolje surađujemo.

Tko su vam tvrtke uzori?

Ne možemo reći da imamo neki veliki uzor, jer se bavimo novim stvarima, te nemamo neku firmu koja je postigla neki veliki uspjeh u ovom području, a osobito na ovim prostorima. Mi kao Mobilne informacije d.o.o. preko servisa LocirajPopust uvodimo čak i neke inovacije u sam proces marketinga, koliko smo uspjeli istražiti, čak i među prvima na svjetskoj razini. Možemo tu izdvojiti naš proizvod „alarm“ koji omogućava da korisnik aplikacije zada riječ/proizvod/uslugu koju želi kupiti, te ga servis obavijesti putem „push“ poruke kada je takav oglas objavljen. Osim toga, upravo startamo sa još jednim proizvodom koji se trenutno testira, a isti će predstavljati direktno oglašavanje na smartphone-u korisnika. Za ovaj potonji se nadamo da će polučiti veliki uspjeh i da će biti prepoznat kao „prime“ alat za oglašavanje.

Vaš najveći uspjeh dosad?

Kao uspjeh smatramo to što smo u nepuna 24 sata kao nova aplikacija čvrto zasjeli na prvo mjesto Appstore-a, iznad svjetskih vedeta kao što su Facebook i Angry Birds, te da smo se na prvom mjestu zadržali preko tjedan dana. Osim toga, aplikacija LocirajPopust je u izboru BUG-a, najrelevantnijeg domaćeg informatičkog časopisa, bila smještena među TOP 10 svjetskih Lifestlye aplikacija za mobitele, a kao jedina hrvatska u toj kategoriji. Osim toga, kroz samu aplikaciju izdali smo dvije inovativne stvari, gore spomenute, koje nose neke nove mogućnosti u korištenju mobilnih telefona, a kao što znate ljudi danas provode više vremena sa telefonom nego sa svojim najdražima. Ipak od svega gore navedenog kao najveći uspjeh do sada ja bi izdvojio slijedeće, naime prije nepunih mjesec dana sam saznao da je jedan moj poznanik kupio laptop preko servisa LocirajPopust i uštedio najmanje 400 kn. To smatram najvećim uspjehom jer je to dokaz da je sama ideja servisa dobra. Na nama je sad zadatak da sa servisom upoznamo što veći broj korisnika.

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Kako je osnovna ideja LocirajPopust bila oglašavanje preko mobitela korisnici su u pravilu mlađe osobe, i toga smo svjesni. Osim toga, iz činjenice da smartphone uređaji koji podržavaju aplikaciju, u pravilu koštaju malo više, korisnici aplikacije su u pravilu više srednje klase. Ono što tu možemo napraviti, a i napravili smo kako bi servis bio omogućen najširoj publici, je da smo stavili da se aplikacija potpuno besplatna za preuzimanje, a kao takva će i uvijek i biti. Osim toga, kako bi pokrili i potencijalne korisnike koji nemaju smartphone, napravili smo i web stranicu www.lociraj-popust.com koja ima gotovo sve funkcionalnosti kao što ima i aplikacija (dakle pretraživač, prikaz udaljenosti, lociranje trgovina etc).

Što se tiče poslovnih partnera, ono što bi bio naš neki konačni cilj jest u potpunosti zamijeniti oglašavanje preko letaka, „žute stranice“ i sl. Nama je cilj da se svaki mali poduzetnik, obrtnik, poljoprivrednik, mala ili velika trgovina mješovitom robom, kafić ili restoran oglasi na našem servisu. Iz toga razloga imamo opciju za oglašavanje za 1 kn za rok od godinu dana, koja je prihvatljiva apsolutno svakome. Znamo po sebi, da se puno puta negdje vozimo i stali bi na neku kavu ili ručak, a jednostavno nemate informaciju da je nešto zanimljivo u blizini, neki seoski turizam ili mali obiteljski restorančić. Pomoću „LocirajPopust“ sama lokacija se unese u servis, te korisnik vrlo jednostavno može naći željenu destinaciju.

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Smatramo da je idealna zemlja za pokretanje biznisa neka velika zemlja sa većim tržištem. Hrvatska, koliko god da ju volimo, jednostavno nije neko bitno veliko tržište da bi se mogao napraviti iskorak koji bi našu aplikaciju učinio „svjetskom“. Iz toga razloga naša strategija ide u smjeru širenja na regionalna tržišta „ex-YU“, a koja povezuje isto govorno područje, te kroz nekoliko mjeseci, a vjerovatno nakon ulaska u EU, i širenje na EU zemlje u okruženju.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da - kakvih?

Svaka start-up fima vjerovatno ima niz početničkih grešaka, tako smo i mi imali nekih, no srećom nije bilo ništa toliko bitno da bi zaustavilo razvoj. Izdvojio bih jednu grešku, a to je da sam planirao buduće zaposlenike zapošljavati po potrebi, kako se sama tvrtka bude razvijala, i sad vidim da sam tu pogriješio. Jer kad se ukaže potreba za novim zaposlenikom u biti nemate vremena na traženje, selekciju i kasnije edukaciju novog zaposlenika. Vrlo je bitno imati barem bazu potencijalnih, međutim i to polako ispravljamo.

Vaš idealan zaposlenik?

Idealist prije svega, vrijedan, kreativan i elokventan.

Tražite li zaposlenike, ako da - kada, koliko njih i na kojem radnom mjestu? Kakvoj se plaći mogu nadati?

Trenutno smo u razmišljanjima da li ići u proširenje kadra, te će se u jesen donijeti konačna odluka. Ono o čemu razmišljamo je svakako pojačanje u „sales“ dijelu te će se tim vjerovatno pojačati sa nekom mladom osobom, vjerovatno ćemo dati priliku nekom sa tek završenim fakultetom.

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Mislim da je prerano od mene tražiti savjete, budući smo i mi još u fazi nastajanja. Ali mogu reći svoju misao vodilju, a to je da ukoliko imate ideju i viziju - čestitam vam na prvom koraku, ali doslovce to je samo prvi korak, jednog dugog puta sa neizvjesnim ishodom. Jedini recept bi bio ustrajanje u provođenju te vizije.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih…

Ne mogu reći sigurno, ali pokušao bih na nekom većem tržištu od Hrvatskog. Iz nekoliko razloga:

1. Internet oglašavanje u zemljama EU je daleko razvijenije od Hrvatske (u Velikoj Britaniji je već 2010. god. po prihodima premašilo oglašavanje na TV-u)

2. Hrvati općenito ne koriste nove tehnologije koliko bi mogli, pa tako ni mogućnosti koje pruža Internet

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je:

'Zašto LocirajPopust niste pokrenuli u Parizu a ne u Zagrebu'. Taj savjet (ako ga možemo tako nazvati) sam dobio prije puštanja samog projekta na tržište i tada sam to shvatio kao šalu, ali danas bih to prihvatio kao savjet.

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Našim čitateljima smo osigurali vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju tj. čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar dijelimo vam komplet inspirativnih i korisnih knjiga u izdanju VBZ-a:

- Kako misliti poput Leonarda da Vincija
- Profitabilno brendiranje
- Četiri sporazuma sa samim sobom

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (2)
  • torpedo
    torpedo 22:28 6.8.2012.

    Mislim da biste se trebali razvijati u suprotnom pravcu od ex-YU, odnosno na tržištu EU i tu tražiti svoju priliku. Razloga za to je mnogo: razvijenije tržište i MNOGO veći broj potrošača (što bi vam trebalo stvoriti i veće prihode), potrošači su manje skeptični prema novim tehnologijama nego kod nas, veći udio potrošača koji imaju smartphone, internet je dostupniji i gotovo besplatan (WiFi) - kad sam bio u Njemačkoj pred dva mjeseca nije bilo kvarta gdje se nisi mogao povezati bežično! (a tako im je u svim većim gradovima).

    Možda bi bilo dobro razviti i web shop na kojem će se moći kupovati proizvodi koji se lociraju preko Vaše aplikacije. Potrašači vole sve na jednom mjestu i jednostavnu kupovinu na netu.

    Neosporno je da je ideja dobra, ali ako za to ne znaju potrošači mala je korist od same ideje. Kao što i navodite beskonačne mogućnosti internet oglašavanja, upravo to treba biti Vaš "as iz rukava"! Kao i razvijanje postojeće aplikacije. Vaša aplikacija mora postati brand na tržištu a da biste došli do toga potrebno je dosta kreativnih rješenja koja će kod potrošača razviti interes za korištenje.

    Kad smo kod zaposlenika, bez obzira bio student ili ne, ako je i sam dovoljno kreativan teško da će raditi za Vas za sitnu lovu. Kreativci su entuzijasti i treba ih pridobiti na tu kartu. Ustalom, ako nije kreativan, teško da će se uklopiti u vaš tim.

  • rolada
    rolada 11:10 6.8.2012.

    Mislim da biste trebali razmišljati o Beogradu. Radi se o gradu koji, unatoč tome što se nalazi u državi sa slabom kupovnom moći, ima veliku šopingholičarsku masu koja bi mogla pozitivno reagirati na ovu aplikaciju. A prema iskustvu mnogih, Beograd je jedan od gradova koji su dosta otvoreni prema svim poduzetničkim novotarijama. Što se tiče suradnje s tvrtkama, obrtima i ostalima…možda se trebate pokušati povezati s poduzetnčim inkubatorima kako biste lakše došli do obrtnika i malih (mikro) poduzeća, a možda biste mogli napraviti i neku suradnju s jednim od portala za grupne popuste…

    ps….što se zaposlenika tiče, možete zaposliti i studenta…povežite se s bivšim profesorima i asistentima koji su vam predavali na fakultetima, i tako možete doći do boljih i odgovornijih studenata…. studenti su ipak jeftinija radna snaga, a mogu raditi po potrebi…

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!