Od crtanja grafita do oslikavanja lokala Darija i Josipa Šimića

Trendovi u uređenju interijera i eksterijera tijekom vremena se mijenjaju. Prilikom uređenja stana, kuće ili poslovnog prostora važno je uskladiti izgled zidova s cjelokupnim dizajnom. Na zidove su se do devedesetih najčešće ljepile tapete. Nedostatak je njihova dugotrajnost i kvaliteta izrade. Studio AK Walls bavi se navedenim. Za Moju ideju o njemu priča vlasnik Anel Krkić.

OSOBNA ISKAZNICA TVRTKE

Studio AK Walls nudi usluge oslikavanja interijera, eksterijera, te besplatne savjete prilikom preuređivanja privatnih i poslovnih objekata. Cijela priča se zakuhala 1997. kada sam oslikao prvi komercijalni rad (do tada sam radio grafite), benzinsku postaju u kvartu i mislio sam da je to to… Dok vlasnik susjednog caffe bara ‘Dalmacija’ nije zatražio da i njemu oslikam zid od 15 metara, i tako se upalila lampica za biznis. Nakon toga su uslijedili brojni radovi, pretežno za caffe barove. I tako je prirodnim putem došlo do potrebe za osnivanjem studia AK Walls. ‘AK’ su inicijali vlasnika, Anel Krkić, s tim da sam dobio pojačanje akademske slikarice Iris Mihatov Miočić, što je diglo studio za još jednu razinu gore. Vizija studija AK Walls je biti moderna, fleksibilna, učinkovita i inovativna tvrtka koja se kvalitetom svoje ponude, profesionalnim pristupom, te zadovoljstvu naših klijenata izdvaja kao vodeća tvrtka na području oslikavanja zidova i soboslikarskih radova.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Najveća prepreka pri pokretanju biznisa su bile naravno financije, a s obzirom da sam kretao od nečega potpuno underground kao što su grafiti, trebalo je vremena da se stvori brend i kvalitetan vizualni identitet. Ujedno je trebalo dizajnirati kvalitetan logo koji će nas pratiti cijelo vrijeme, a jako sam sretan jer je logo ispao ‘tip top’, što je nama umjetnicima jako bitno jer smo skloni mijenjanju stilova s obzirom da nam je glava prepuna ideja.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

U ovo vrijeme krize, klijenti su oprezni u odabiru oslikanih elemenata, nerijetko se izbacuju pojedine ideje i zamjenjuju ih nečim jednostavnijim, kako bi im slikarski projekt bio efektan a povoljan, a nama opet za određenu cijenu jednostavan za izvedbu. Naravno ima onih koji mogu i žele otkupiti veće slikarske projekte jer uz ostvarenje svojih tematskih želja, dobivaju i kompletan vizualni identitet. Često se događa i nesporazum u komunikaciji, pa klijenti odustaju od dogovora bez da jave konačan ishod, što nam je ponekad iscrpljujuće, pogotovo ako iza sebe imamo likovna rješenja i skice koje više ničem ne služe. Ali u moru svega, ono pozitivno, odrađen posao i nerijetko oduševljenje onih koji su naručili sliku, trajno zasjenjuje loša iskustva. Ali tako je u svakom poslu.

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Plan, program i cilj. Bez navedenog, nema dobrih pomaka i napretka. Osigurati dobar marketinški plan je siguran potez koji olakšava svaki projekt u nastajanju i daljnjem radu.

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Lošija strana je što se ovaj posao na prvu čini jednostavan pa je niknuo dosta velik broj studija, čak sam jednom vidio identično kopiran moj rad, ali nespretno izveden što mi je čak bilo zanimljivo. Dobra praksa je kada netko svojim stilom izrazi svoju osobnost i stilsku prepoznatljivost.

Tko su vam tvrtke uzori?

Imali smo priliku upoznati Bruketu, osjetiti vibru njihove tvrtke, tako da su definitivno NO.1 što se tiče uzora u poslovanju i inspiracije iako se ne bave grafitima (nadam se da neće ni početi).

Vaš najveći uspjeh dosad?

Oslikana zaklada Ana Rukavina je definitivno naš ponos jer osim što smo oslikali prostor, osigurali smo donaciju boje preko tvrtke Bačelić, angažirali obrt za soboslikarske radove Coloro koji je vrhunski izveo soboslikarske radove i cijeli projekt humanitarno odradili. Ujedno se osjeća određeno ispunjenje jer sam studirao management u kulturi pa je dobar feeling kad se poveže iskustvo s grafitima, akademski rad kolegice Iris i osjećaj da fakat fakultet ima smisla. Od komercijalnih radova oslikavanje deset lokala za Darija i Josipa Šimića, te dizajn logotipa za Vivas barove koji krase pola grada.

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Nismo se ograničili na pojedine skupine ljudi, već ciljana publika seže od običnih potrošača (narudžbe za privatne stanove, obiteljske kuće i sl.), ugostiteljski objekti, ustanove za djecu ( vrtići, domovi ), a trenutno radimo na marketinškom planu za oslikavanje većih ustanova poput škola, bolnica, vodećih ureda u Hrvatskoj…

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Idealna zemlja za pokretanje biznisa mi je Engleska… Radio sam jedno vrijeme tamo i vibra je dosta drukčija, ljudi su otvoreniji prema novim trendovima, tržište je veće, a financijsku stranu mislim da nije potrebno spominjati… Što se tiče Iris, mislim da ona ostaje u Hrvatskoj tako da će vjerovatno biti direktorica podružnice u Zagrebu.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da - kakvih?

Obzirom da smo start up, dogode se početničke greške (kao npr. ispunjavanje upitnika u zadnji tren…) koje nas opet usmjeravaju u kojem smjeru trebamo napredovati tako da njih opet iskoristimo kao određenu lekciju. A opet, oni koji rijetko griješe, rijetko nešto otkrivaju…

Idealan zaposlenik?

Iris Mihatov Miočić.

Tražite li zaposlenike?

Trenutno nismo u fazi proširivanja studija, ali po potrebi imamo vanjske suradnike na većim projektima kao npr. oslikavanje kineskog trgovačkog centra od 100-tinjak metara…
 

Da danas pokrećem start up sigurno ne bih…

Upisao ugostiteljsku školu da sam znao da ću oslikavati pola Zagreba.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je?

Polako…
 

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Našim čitateljima smo osigurali vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju tj. čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar dijelimo vam tromjesečnu web pretplatu na Poslovni dnevnik.

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (2)
  • JoiD
    JoiD 11:39 2.9.2012.

    Najboljan reklama ako posjeduja automobli ili motocikl daga odradi u jednom super stilu,i odma mu se otvara i druga branza, a to je auto tuning scena. I to sve uklopi sa idejom od prijatelja user999 i tvrtka mora da uspije.

  • user999
    user999 15:12 23.8.2012.

    Ja bih na njegovom mjestu našao način da ukomponiram reklamu u svaki rad/zid.
    Vidim na 2 rada sitan potpis, ali pošto je vjerovatno da će čovjek oslikati zid na prometnom mjestu, vjerovatnije je da će zainteresirani prolaznik poželjeti vidjeti ostale radove, a to može samo na web stranici, koju ne zna.
    Znači, nešto u stilu; Made by www.xxxxx.com

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve