Najveća prepreka? Za početak, novac

Osječanin Stjepan Dumančić osmislio je projekt "Volim jabuke". Ideja je da se napravi burza voća, posebice jabuka .Prodaja se obavlja putem interneta, a jabuke se dostavljaju na kućnu adresu

Čitatelji, pažnja: Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade

Osobna iskaznica tvrtke?

Internaut d.o.o. nastaje 2008. godine no počinje sa radom tek krajem 2009 godine. Počeli smo sa izradom web stranica no nismo se razvijali u tom smjeru da to radimo uslužno. Vlastiti projekti su preuzeli kormilo i bavili smo se samo njima. Od većih projekata bih izdvojio Burzu voća i povrća (www.bvp.hr), te Volim Jabuke (www.volim-jabuke.com). Što god nam padne na pamet, pokušamo ostvariti u Internautu.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Novac za početak. Kad smo novac nabavili, ostalo je bilo “sky is the limit”.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Pozitivna strana: najbolje ideje se stvaraju u vremenima krize. Gleda se vrlo realno, te se jako pazi na potrošnju i investicije. Također imate više prostora, jer je veća vjerojatnost da neće puno ljudi krenuti u posao u kriznim vremenima. A negativna strana je ona očita, manja kupovna moć, ljudi štede i time ne pridonose Vašem startupu.

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Ne bih znao jer nemam vremena pratiti što druge tvrtke rade dobro ili loše.

Tko su vam tvrtke uzori?

Među hrvatskim firmama nemam niti jedan uzor. Ima svakakvih firmi koje su mi simpatične, međutim ne mogu reći da sam uzeo nekoga za uzor. Vjerujem da radim na novim vrijednostima u kojima druge firme nemaju iskustva. Imam jednu veliku manu, a to je da smatram da uvijek mogu nešto bolje napraviti.

Vaš najveći uspjeh dosad?

Volim Jabuke. Razvio sam Volim Jabuke u brend, zatim ga dajem u fraznšizu za ostatak Hrvatske. Trenutno sam u postupku potpisivanja ugovora. Također imam zainteresiranih iiz BiH te Srbije za franšizu Volim Jabuke.
Također je Volim jabuke proglašena najboljom stranicom u Hrvatskoj od VIDI Web Awards 2011 u kategoriji prehrana i zdravlje.

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Mladi do 25-30 godina, nisu zainteresirani za zdravu hranu, dok ljudi stariji od 50 godina nisu u dobroj financijskoj situaciji pa radije na pijaci kupuju. Tako da su mi većina kupaca između 30-50 godina.

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Vjerujem da bi negdje dalje bolje profitirao. No također znam da u zapadnijim zemljama također vjerovatno već postoje ideje kakve ja imam, te da je puno više mladih poduzetnika i veća konkurencija. Ja sam zadovoljan sa svojim okruženjem, samo da je plaćanje redovitije.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da - kakvih?

Prilikom izrade platforme za Burzu voća i povrća, nisam imao sreće sa kvalitetnim programerima. Vjerovao sam da neki mogu tako što odraditi, međutim pogriješio sam. Ne treba vjerovati, već treba znati. Također uvjetovati plaćanje završenim poslom.

Vaš idealan zaposlenik?

Marljiv, uporan, pronicljiv, zainteresiran, kreativan, sposoban razmišljati i zaključivati. Spremno ulaziti u rasprave i najbitnije da ima svoj stav.

Tražite li zaposlenike, ako da - kada, koliko njih i na kojem radnom mjestu? Kakvoj se plaći mogu nadati?

Trenutno nisam u stanju primiti nikoga.

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Ako imate ideju koja gori u vama, pokušajte ju sprovesti u djelo. Možda i nećete uspjeti, ali vas ta ideja može odvesti na put o kojem niste ni sanjali. Najgore je da ne pokušate, jer onda nećete ni znati bi li uspjeli ili ne. Osim toga, provjerite postoji li nešto slično, proučite konkurenciju i pronađite način kako da budete bolji i interesantniji.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih… Pratio tuđe recepte za uspjeh, već bi opet slušao svoj osjećaj za posao.

Najbolji poslovni savjet koji sam ikada dobio jeDa budemo strpljivi i uporni. Uspjeh će doći sa vremenom.

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr.

Našim čitateljima smo osigurali vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod članaka ostavite svoju originalnu ideju - čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ovu ideju?’, osvojit će nagradu - mobitel Nokia Asha 302. Nagrađivanje je počelo 29. svibnja stoga ostavite svoj komentar.

Komentare možete ostavljati na sve dosad objavljene priče u rubrici, a sve priče možete pročitati ovdje.

Komentari (20)
  • leopoldX
    leopoldX 9:13 19.6.2012.

    Danas se sve vrti oko pokretnosti i iskorištenja trenutka. ja često ne znam kako se zove neka sorta jabuke niti ne razmišljam o kupovini jabuka dok ne vidim iste ispred sebe - rado bih vidio neku android aplikaciju kojom bi mogao fotografirati neku jabuku te na mobitel dobiti podatke o njoj kao i ponudu cijene i vremena dostave. Aplikacija bi imala podatke o adresi za dostavu a mogla bi i pamtiti lokaciju gdje je fotografija napravljena radi kasnije evidencije (pa da korisnik može imati mali album sa lokacijama, fotografijom i podacima o uočenoj jabuci). Usluga prepoznavanja vrste jabuke bi se mogla naplatiti po uspješnosti (ako je jabuka prepoznata tada se naplati neka simbolična cijena) a danas već postoje programi na serverskoj strani koji su sposobni automatski prepoznati sortu većine jabuka čime bi se ljudski faktor kao i troškovi sveli na minimum.

  • buzet
    buzet 15:46 16.6.2012.

    Ideja je dobra , tim više što je prodavač ujedno i proizvođač .
    Bilo bi dobro ponudu obogati i drugim proizvodima od jabuke ; poput jabučnog vina, octa, čipsa od jabuke,marmelade. Što je viši stupanj prerade moguća je i veća dodana vrijednost na proizvodu.
    Također internet portal je zanimljivo i elegantno dizajniran ,međutim može se obogatiti dodatnim saržajima; npr. različiti recepti za kolače , kupnja jabuka u svrhu izrade kolača povećava potrošnju jabuka.

  • flacus
    flacus 14:52 16.6.2012.

    @ludjak - Hvala na potpori i na savjetu za polupesimistu :) Radije ipak biram poluoptimistu, ako je već tako! :)

    @Miros24 - Hvala na komentaru! Kao što sam rekao, većina kupaca je između 30-50, međutim, kupaca mlađih od 30 je bilo 4-5. Dakle, oni su u promilu i nosi se poakazali kao ciljana publiku.

    Bavimo se promocijom zdravog života i zdrave hrane kad god stignemo. Često radimo promotivne akcije Volim Jabuke gdje dijelimo jabuke i upoznajemo ljude sa raznim sortama. Pojavljujemo se i na dosta zbivanja. Kada radimo akcije, uvijek unajmimo studente i plaćamo ih po satu. Toliko si zasad možemo priuštiti.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve