Najbolji savjet koji smo ikada dobili je - ne dijeli savjete besplatno

Zagrebačka tvrtka Bioplanet objavila je nedavno početak prodaje prvog električnog bicikla dizajniranog za globalno tržište.

Bioplanet je tvrtka sa sjedištem u Zagrebu, osnovana 2012. godine, koja razvija, proizvodi i prodaje trgovačku marku električnog bicikla - Bioplanet Bike. Tvrtka je fokusirana na projekte i proizvode koji aktivno pridonose održivom ekološkom sustavu vodeći brigu o svim aspektima koji utječu na okoliš.

Kako navode iz tvrtke, dizajn električnog bicikla objedinjuje širok spektar tehničkih karakteristika potrebnih za ugodnu vožnju pedaliranjem ili uz pomoć električnog motora snage 250W odnosno vancestovne varijante od 750W. Baterije bicikla su kapaciteta 555 Wh izvedene u tehnologiji LiFePo4 koje osiguravaju preko 2000 ciklusa punjenja odnosno preko pet godina svakodnevnog korištenja. Bicikl je modularno dizajniran gdje veličina okvira pokriva standardne veličine bicikala u rasponu od 40 do 56 cm. Bogata osnovna oprema bicikla se sastoji od dvostrukog ovjesa prednje i zadnje vilice, hidrauličnih disk kočnica na oba kotača, 9 brzinskog mjenjača, prednjeg i zadnjeg sigurnosnog svjetla, kotača veličine 26” te ostale neophodne opreme. Korištenjem samog električnog pogona uz prosječnu brzinu od 25 km/h omogućen je doseg preko 40 km. Nakon pražnjenja potrebno je dva sata da se baterije ponovno napune. Osnovna masa bicikla iznosi 24 kg čime se bicikl uvrštava u najlakše električne bicikle na tržištu u svojoj kategoriji.

Električni bicikl je dostupan globalno po neto cijeni od 1.499 EUR, a u Hrvatskoj je dostupan već od 13.990kuna. Tvrtka isporučuje bicikl u sve države svijeta putem odabrane kurirske službe.

Za rubriku ‘Moja ideja’ portala Poslovni.hr o ideji je progovorio Krešimir Budinski, business developer u tvrtki.

Osobna iskaznica tvrtke

Bioplanet d.o.o. iz Zagreba, Petra Grgeca 4. osnovana je 2012. godine s ciljem ulaganja u održive ekološke projekte i proizvode, infrastrukturne i energetske projekte baziranim na obnovljivim izvorima. Tvrtka je u potpunom privatnom vlasništvu.

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

Nismo imali većih prepreka kod osnivanja i relativno brzo smo osnovali tvrtku te pokrenuli poslovanje.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Prilika za novi početak uvijek donosi prednost u doba krize. Negativna strana pokretanja poslovanja je benevolentnost financijskih institucija i investitora. Cijeli projekt financiramo vlastitim sredstvima i iz dobiti poslovanja.

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Nismo previše upućeni u domaće tržište tako da nam je teško odgovoriti na ovo pitanje. Smatramo da ima dobrih tvrtki i dobrih tvrtki sa lošim upravljanjem.

Tko su vam tvrtke uzori?

Sve tvrtke koje iskreno i pošteno vode svoje poslovanje, imaju društveno odgovornu komponentu i ne „trče“ za ekstra profitom.

Vaš najveći uspjeh dosad?

U kontekstu projekta Bioplanet Bike da smo vlastitim sredstvima i znanjem uspjeli završiti projekt i plasirati proizvod na tržište u zacrtanom roku.

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Svi koji žele promjenu i koji mogu koliko-toliko sjesti na bicikl. Praktično sve generacije u rasponu od 12 do 82 godine mogu voziti naš električni bicikl. Publiku se trudimo pridobiti kvalitetnim i iskrenim marketingom jer razmišljamo dugoročno i ne želimo naše potrošače iznevjeriti.

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Svaka zemlja koja je na tablici konkurentnosti ispred Hrvatske. Očigledno postoje opravdani razlozi za to. Uglavnom, nije nam problem izaći ni na jedno tržište i tijekom 2013. godine planiramo imati osnovane podružnice na skoro svim kontinentima.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da - kakvih?

Zasad nemamo nikakvih većih pogrešaka u početku poslovanja zbog jasne politike i ciljeva koji smo se zacrtali.

Vaš idealan zaposlenik?

Ekološki osviještena i produktivna osoba koja je sposobna donositi odluke i priznati pogreške.

Tražite li zaposlenike, ako da - kada, koliko njih i na kojem radnom mjestu? Kakvoj se plaći mogu nadati?

Oformljena je dobra jezgra ljudi oko našeg proizvoda i trenutno nemamo potrebe za novim zaposlenicima. Plaća je proizvod dobro organizirane tvrtke i produktivnog osoblja. Tko radi ima pravo da zaradi i spremno dijelimo dobit sa svima u timu.

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Biti ustrajan u ideji i okružiti se kvalitetnom ekipom. Priznavati pogreške, donositi nove odluke i ne posustajati.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih… pokretao nešto gdje nismo razradili poslovni plan.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je… ne dijeli informacije besplatno.

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (5)
  • valdo1
    valdo1 21:29 21.9.2012.

    Postojeći dizajn vašeg električnog bicikla je vrlo atraktivan ali ponajviše je usmjeren na mušku populaciju do 50 g.
    Zato predlažem i razvijanje verzije bicikla za žene.
    Također mislim da bi velik broj krisnika električnog bicikla mogao biti iz starije generacije , jer je njima potrebno da im se olakša fizički napor., pa predlažem i razvijanje verzije *city bike* koji bi bio primjereniji starijim korisnicima .
    Također cijena na hrvatskom tržištu (14000 kn kako navodite u tekstu ) nebi smjela biti veća od one na svjetskom(1500 Eur) . Trebalo bi u najmanju ruku ujednačiti cjene.

  • super24
    super24 20:54 19.9.2012.

    za te pare kupim auto. bicikl već imam

  • tinatar
    tinatar 20:38 19.9.2012.

    Mislim da jako zgodno,efikasno i praktično.Pohvalno što težimo sve više i više ekološkom prijevozu i izbacivanju auta iz naših života.Previše vremena provodimou zatvorenom prostoru i zagušljivom zraku.Realizacija projekta je hvale vrijedna ali ima i nekih zamjerki .Smatram da cijena je jedna od glavnih mana, jel danas 1.000,00 kn je veliki izdatak a 14.000,00 malo bogatsvo.Brzina kretanja,težina su vrline, ali i trajanje baterija je dosta skromno.Nisam ekspert ,običana sam radnica i voljela bih imati tako nešt,o ali za sada ostajem samo na čestitki za ideju.

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!