Kanadski automobil od konoplje vozi 90 km na sat

Autor: Poslovni dnevnik , 11. prosinac 2014. u 12:10
Karoserija kanadskog automobila izrađena je od materijala na bazi konoplje, koji je otporniji na udarce od metala

Cijena kanadskog četverosjeda iznosi oko 23 tisuće kuna, a baterije se pune u rasponu od 40 do 160 prijeđenih kilometara.

Za razliku od Hrvatske koja se tek sprema napraviti prve korake u tom pravcu, u Kanadi se otvoreno podupire uzgoj industrijske konoplje.

Zato nimalo nije čudno da je upravo u toj zemlji proizveden potpuno funkcionalan automobil napravljen od konoplje. Taj električni automobil proizvela je kanadska kompanije Motive Industries u suradnji s nekoliko drugih kompanija poput TM4 Electrodynamic Systems koja je osigurala električni motor.

Fordov pokušaj 
Kestrel, kako je nazvan taj kompaktni automobil, može, osim vozača, primiti još troje putnika, a kreće se brzinom od 90 kilometara na sat, dok će se ovisno o vrsti baterije puniti u rasponu od 40 do 160 prijeđenih kilometara. Karoserija kanadskog automobila izrađena je od materijala na bazi konoplje, koja je otporna na udarce, a prototip je čak prošao i crash test, i za razliku od čelika materijal od konoplje vraća se u prvobitnu formu. Automobil je dio projekta Eve, kojeg su pokrenuli Motive i Toronto Electric, a riječe je zapravo o suradnji raznih kanadskih tvrtki koje su udružile svoje znanje i vještine kako bi stvorile ekološka električna vozila.

Cijena ekološkog četverosjeda iznosi oko 2500 funti (oko 23 tisuće kuna) što je više nego povoljna cijena, pri čemu treba imati na umu činjenicu da je konoplja vrlo laka za uzgoj. Nije to prvi put u povijesti autoindustrije da se pokušalo proizvesti automobil napravljen od konoplje. Najpoznatiji poduhvat dogodio se još 1941. kada je slavni Henry Ford predstavio svoj novi model proizveden od konopljinih vlakana koji je bio za trećinu lakši od usporedivog metalnog modela.

Bez oštećenja 
Sam Ford je na konferenciji za novinare zamahnuo sjekirom na automobil kako bi svima dokazao snagu i čvrstinu tog materijala. Pokazalo se da to vozilo može izdržati i do deset puta snažniji udarac od metalnog, bez vidljivih oštećenja.Unatoč dokazanoj kvaliteti Fordovog automobila tehnologija proizvodnje vozila od konoplje nije nikada doživjela masovnu proizvodnju jer su očito prevladali interesi proizvođača tradicionalnih, metalnih materijala   

Komentirajte prvi

New Report

Close