Kako sam kupio luksuznu jahtu i odlučio živjeti od nautičkog turizma

Autor: Poslovni.hr , 11. veljača 2013. u 08:00
Mate Vitaljić

‘Odlučio sam se za pokretanje samostalnog posla u struci smatrajući da od glamura i velikih poslova u današnje vrijeme nema velike zarade’.

Mate Vitaljić rođen je 1966. godine u Splitu. Živi u Komiži gdje je pohađao i osnovnu školu. Srednju i Višu školu (smjer Nautika) pohađao je u Splitu gdje je i diplomirao 1989. godine. Oženjen je i ima troje djece.

Više od 20 godina vezan je, kaže, za more i pomorsku struku. Karijeru počinje kao časnik na teretnim brodovima tvrtke Jadroplov gdje napreduje do zvanja 1. časnik palube. Kao mladi časnik dobio je priliku zapovijedati putničkim brodovime tvrtke Sem Maritime Company i Blue Line. Nakon dugogodišnjeg iskustva talijanska kompanija Adria Ferries ga angažira kao zapovjednika, a kasnije i inspektora na svojim putničkim brodovima.

Gogine 2006. vraća se u Hrvatsku te postaje direktor tvrtke Split Tours i Linijska Nacionalna Plovidba koja se bavi linijskim pomorskim prijevozom. Godine 2011. osniva tvrtku i kupuje 'My Korab' (luksuznu motornu jahtu sa šest kabina) kojom sam zapovijeda.

U dugogodišnjoj pomorskoj karijeri stekao je zvanje Kapetana duge plovidbe te još niz svjedodžbi koje zahtjeva STCW konvencija. U svojoj karijeri zapovijedao je, kaže, putničkim brodovima, putničkim katamaranima i jahtama do 140 metara dužine, te bio voditelj sigurnosti i odgovorna osoba u pomorskim kompanijama. Kako je rodom iz Komiže, na otoku Visu jako dobro poznaje čudi jadranskog mora, otoke i uvale, ističe. U slobodno vrijeme voli se, dodaje, baviti vinarstvom i ribarstvom. Govori engleski i talijanski.

Evo njegove poduzetničke priče:

Nakon višegodišnje karijere pomorca i menadžera u pomorstvu, dioničara više pomorskih tvrtki, odlučio sam se za pokretanje samostalnog posla u struci smatrajući da od glamura i velikih poslova u današnje vrijeme nema velike zarade, a uloženi trud i vrijeme provedeno na poslu ne donosi rezultate koji bi me zadovoljili, a da pritom nemam vremena za privatni život i hobije. A život prolazi i vremena za greške nema.

Odluka je pala na turizam, granu gospodarstva koja po meni ima veliku perspektivu, a naravno kao pomorskom kapetanu jedina prihvatljiva opcija bila je – nautički turizam.

Analizom tržišta došao sam do zaključka da male obiteljske kompanije i obrti imaju najviše izgleda za uspjeh, a u razgovoru s obitelji i prijateljima rodila se ideja da se kupi jahta za luksuzna krstarenja, ali ne „brendirana“, proizvedena u poznatim stranim brodogradilištima – već motorna jahta proizvedena vlastitim snagama, te kao takva puno jeftinija za najam. Našim budućim gostima i prijateljima omogućava bolju popunjenost i konkurentnost, a da pritom komforom, a nadasve gastronomskom uslugom, nimalo ne zaostaje za razvikanim imenima tipa Feretti, Princes itd.

Ovo sve napisano do sada je bio lakši dio posla, naravno za kupnju ili gradnju takve jahte je trebalo pronaći banku koja je spremna pratiti projekt, te koja će vjerovati u nas. Nakon utrošenih gotovo godinu dana, nakon puno neuspješnih sastanaka, odbijenih zahtjeva od praktično svih bankarskih kuća u RH, skorog odustajanja od ideje i razočaranja, Splitska Banka prepoznala je naš projekt i odlučila nas kreditirati uz program HBOR-a, što je nama bilo prihvatljivo i projekt smo realizirali vrlo brzo, a rezultat dogovorene suradnje je kupnja my Korab kapaciteta 12 putnika, opremljene za višednevna luksuzna krstarenja.  U zalog smo dali nekretninu, vlastitu kuću, te ugovore o poslovnoj suradnji s agencijama koje su pokazale interes za punjenje naše jahte i ugovore o opremanju putničkih brodova novogradnji za potrebe nautičkog turizma.

Da smo ozbiljni, banka nam je povjerovala uvidjevši da smo u posao uložili i svoji vlastitu ušteđevinu u ne malom iznosu. Naime tvrtka MV Krstarenje d.o.o. registrirana u Komiži na otoku Visu je osnovana s idejom da se širi u dva pravca, nautički turizam i opremanje te gradnja brodova specijalizirana za radove u drvu. Isto tako bavimo se savjetovanjem i uslugama u pomorstvu. Tvrtka je osnovana krajem 2010. godine, ima šest zaposlenih na poslovima brodogradnje, a posadu jahte koja broji četiri člana posade na čelu sa mnom čini isključivo obitelj.

Cilj osnivanja obiteljske tvrtke prvenstveno je da radimo posao koji volimo i znamo raditi, te egzistencija  koja ovisi o nama samima, našem trudu i vještinama. Cilj nam je širiti se, zadovoljni smo za sada postignutim, naravno da za uspijeh treba imati i malo sreće.

>>> Sve priče iz specijala 'Ja, poduzetnik' možete pročitati ovdje.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Buljina škola. Još čekam marendu koliko je goštala procjena 🙂

New Report

Close