‘Pokretanje biznisa znači da preko noći postaješ poduzetnik, menadžer, čistač…’

Autor: Poslovni.hr , 22. siječanj 2013. u 12:19
Alen Kekić (Foto: Privatni album)

U rubrici Moja ideja prestavljamo kretivnu agenciju ‘I to nije sve’ i njenog pokretača i kreativnog direktora Alena Kekića.

'I TO NIJE SVE!' je kreativna agencija iz Zagreba, a pokrenuo ju je Alen Kekić, koji je ujedno i kreativni direktor.  “Počeo sam sam, sasvim slučajno te bez ikakvog plana i promišljanja, u jeku prvog većeg vala recesije, za radnim stolom pokraj prozora okrenutim na brzu i bučnu Slavonsku aveniju u Zagrebu. To ne bi trebalo zvučati kao i ostale priče o mladim ljudima koji nešto startaju iz garaže ili podruma i najednom dožive golem uspjeh. Ovo je ipak priča iz Hrvatske, i u njoj je uloženo puno više znanja, iskustva i truda, i jako malo toga se dogodi slučajno i pod sretnim okolnostima. Ipak, kad se sve zbroji, danas, nešto malo manje od tri godine, narasli smo na  skupinu od desetak potpunih amatera na pitanju neurokirurgije i mikrobiologije, ali zato desetak vrsnih pozvatelja marketinga i kreativnog oglašavanja koji posluju s velikim korporacijama”, opisuje Kekić.

Kriza kao prirodno stanište

Pritom duhovito navodi kako je 'on sam' bio najveća prepreka pri pokretanju biznisa. “Mogu ovog trena izgovoriti tisuću stvari na koje nisam bio spreman jer o njima nisam puno znao. Pokretanje biznisa znači da preko noći postajete i poduzetnik i menadžer i zaposlenik i vlasnik i investitor i čistač, a u svemu spomenutom morate biti jako, jako dobri. I da, morate se naviknuti da budilicu navijate barem sat vremena ranije nego što ste naviknuli”, kaže.

 

Alen Kekić

Najpozitivnija stvar koja mi se dogodila bila je prvo veće zapošljavanje

Zanimalo nas je i što smatra pozitivnim i negativnim stranama pokretanja biznisa u vrijeme krize. “O tome zaista ne mogu govoriti jer I TO NIJE SVE! jest startan za vrijeme krize i rad u takvom okruženju jest moje prirodno stanište. Mogu samo romantično zamišljati kako je voditi tvrtku u vrijeme blagostanja. Najpozitivnija stvar koja mi se dogodila bila je prvo veće zapošljavanje gdje sam uspio zaposliti ljude koji su mi vjerovali i u koje danas imam stopostotno povjerenje. S druge strane, pozitivne strane su definitivno te da je tržište spremnije na prihvaćanje novih načina, novih ljudi, alternativnih rješenja, možda opuštenijih nego u dosadašnjim pristupima. Loše strane su uvijek te da se mora biti jako pažljiv oko same naplate obavljenog posla kao i stalnog pritiska na cijene”, opisuje.

Kekić nam je među ostalim otkrio što smatra najvećim uspjehom dosad: “Situacija se toliko progresivno mijenja, doslovno svaki dan rastemo. Uspjeha je mnogo i jako teško je izdvojiti jedan; prije 3 godine je to bilo otvaranje poduzeća, sada je to dobiti sljedeći natječaj, imati dobro radno okruženje, ljude koji su zadovoljni koji se trude dati uvijek nešto više. Definivno nešto što je zamjetan uspjeh jest biti zadovoljan na poslu koji radiš, odnosno nekakve ljudske, privatne vrijednosti prenesti u poslovno okruženje”.

Sami svoj uzor

Govoreći o tvrtkama uzorima, kaže kako misli da u Hrvatskoj ima stvarno dobrih, ne samo marketinških agencija, već i firmi koje se bave recimo pletivom i kojima se definitivno treba odati priznanje za uspjeh i rad. “No, mi bismo ipak odabrali svoj put i pokušali biti sami svoj uzor. Daleko od toga da neke karakteristike različitih poduzeća su više nego dobre, no, mi bismo ipak pokušali izgraditi jedno zdravo poduzeće u kojemu će se ipak brinuti o ljudima, radnom okruženju, ali naravno i rezultatima i uspjesima cjelokupnog poduzeća”, ističe Alen Kekić.

Pitali smo ga i tko predstavlja njegovu ciljanu publiku, odnosno klijente. “Kako to navodimo u svom promotivnom filmu; mi se trudimo biti prepoznati kod klijenata koji su dovoljno hrabri i spremni pokazati srednji prst prosječnosti u oglašavanju, koji vjeruju da će im kreativno oglašavanje zaista donijeti povećanje prihoda, koji su spremni spustiti se iz potpetica u tenisicu te koji nam neće zamjeriti ako zaboravimo ponijeti vizitku na sastanak”, slikovito opisuje Kekić.

 

Alen Kekić

Definitivno smo zainteresirani za nekakve pitcheve i u drugim državama, ali za sada idemo korak po korak

Što se tiče idealne zemlje za pokretanje biznisa, tvrtka je zasad usmjerena na Hrvatsku i kako kaže, tu čvrsto stoje na zemlji. “Nemamo nekakvih pretjeranih želja širiti se vani, ali vidjet ćemo što će za nas značiti ulazak u EU i u kojem smjeru će nas odvesti.  Definitivno smo zainteresirani za nekakve pitcheve i u drugim državama, ali za sada idemo korak po korak pa ćemo vidjeti”, dodaje.

Zanimalo nas je i je li u tvrtki bilo početničkih grešaka. “Greške se događaju gotovo svakodnevno. Mlada i mala smo agencija koja pati od dječjih bolesti koje valjda svaka novija firma mora proći. Primjerice, kao mlada agencija kojoj je potrebno dokazati se, često olako dijelimo besplatne savijete u pretjeranoj želji da klijent shvati koliko mi toga znamo i možemo. Na kraju nam se dogodi da slušamo svoje rečenice, od riječi do riječi, kad nam klijent krene nešto objašnjavati i upućivati nas u nekakvu problematiku”, opisuje Kekić.

Na novom radnom mjestu bitno je – dokazati se

Govoreći o zapošljavanju, smatra kako se u njihovoj branši ne dočeka mirovina, pri čemu je fluktuacija zaposlenika uvijek prisutna te su stoga uvijek otvoreni za čitanje životopisa i pregledavanje portfolija. “Plaća naravno ovisi o radnom mjestu koje je otvoreno, ako se radi o početničkom radnom mjestu, gdje se zaposlenik mora učiti poslu ispočetka, može se nadati i početničkoj plaći. Ako se radi o radnom mjestu na kojemu se očekuje određena razina znanja i iskustva, plaća definitivno treba biti sukladna tome. No, iz dosadašnjeg iskustva mogu reći da je vrlo bitno da se čovjek dokaže na novom radnom mjestu, da dokaže svoje znanje i vještine i što je možda najbitnije u našem poslu je da ih isto tako i stalno dalje razvija, jer svaki zadatak ili projekt je različit”, dodaje.

Za kraj smo ga zamolili da nam otkrije nekoliko recepata za one koji pokušavaju pokrenuti biznis. “Definitivno držim fige i podržavam proaktivnost ljudi koji žele ipak učiniti razliku. Ono što je bitno ne zaboraviti, da iako treba vjerovati u sebe i u svoj proizvod isto tako treba biti i dobar menadžer. Otvaranjem svog poduzeća, dotadašnja funkcija koju god da ste imali ipak se pretvara u to da ste vi sada u ulozi menadžera i još koječega te što prije savladate potrebna znanja koje ta nova funkcija donosi to će vam biti lakše na kraju se baviti poslom kojim se želite baviti”, zaključuje Alen Kekić.

>>Više priča iz rubrike Moja ideja pročitajte ovdje.


 

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close