Kako uvjeriti investitore da ne bacaju novac

Autor: Lucija Špiljak , 19. studeni 2019. u 13:46
Startupi se moraju smjestiti i u pravne okvire/Emica Elveđi/PIXSELL

Moramo tražiti mladi potencijal i inovativnost, poruka je s okruglog stola u Ziceru.

Dosadašnji investitori u korisnike Zicera (Zagrebački inovacijski centar) i predstavnici startupa sudjelovali su na okruglom stolu o tome tko su investitori u startupe u Hrvatskoj, postoji li interes i novac za domaća ulaganja te kako prevladati formalna, pravna pa i svjetonazorska načela.

Managing partner SC Venturesa Jure Mikuž istaknuo je problem needuciranih investitora koje se šalje na njima nepoznato tržište, što smatra velikim rizikom. Ima dobrih ideja, no nisu za Hrvatsku, rekao je Goran Popović, partner u IMAP SEE Ascendantu. "Nismo dovoljno razvijeni da bi se razvilo nešto više od softvera", rekao je. Ivan Glavaš, investitor u Hubbig i osnivač Forebita, među rješenjima vidi mikrofinanciranje i investiranje na platformi Funderbeam. Prepreka je nedostatak kapitala za plasiranje priče.

"Neka individualci krenu ulagati u bilo kakve startupe, ali da realno razmišljaju da će se investicija vratiti kroz 10 godina", istaknuo je. I direktor Zicera i predsjednik ESIL-a za Hrvatsku Frane Šesnić Funderbeam vidi kao najbolju platformu za investiranje, no da je u praksi drugačije. "Startupi se moraju smjestiti i u pravne okvire. Stvara se skepsa u RH prema drugim državama jer se pitamo bismo li negdje ulagali. Nedostaje nam smart investitora", kazao je Šesnić.

Trebalo bi, nadovezao se direktor Concepta i konzultant Svjetske banke i ekspert EK Stjepan Mandić, razmisliti o programu ACE Accelerator u koji bi trebalo uložiti do 15 milijuna eura. "Moramo tražiti mladi potencijal, vidjeti koliko je proizvod inovativan", dodao je. Startupi se stoga, tvrdi Aleksandar Gavrilović, osnivač startupa Game Chuck, moraju dokazati, a njihova ideja i osobni pristup trebaju biti zanimljivi da bi investitori znali da ne bacaju novac u vjetar.

Komentirajte prvi

New Report

Close