Riječka tvrtka Dea Flores: Aromatizirali smo bolnice, salone Citroëna i Samsonite

Autor: Nikolina Buljan / VLM , 14. studeni 2012. u 17:54
Dino Đerđa, direktor Dea Floresa najavljuje kako će zaposliti još šest radnika

Obitelj Đerđa tvrtku je osnovala 2008.godine, a danas drže trećinu hrvatskog uvoza eteričnih ulja.

Riječka obiteljska tvrtka Dea Flores osim što svojim mirisima i eteričnim uljima čini boravak u prostorima poput trgovina i bolnica ugodnijim otišla je i korak dalje. Naime, jedini se u Hrvatskoj bave povezivanjem mirisa s brendovima, a koliko se to pokazalo uspješnim potvrđuje i rast prihoda koji je već premašio prošlogodišnji. Da im posao cvate potvrđuje i to što su osnovali akademiju za aromaterapeute, a planiraju i dodatna zapošljavanja te širenje na regionalne zemlje.Obitelj Đerđa tvrtku Dea Flores osnovala je 2008. godine i tada su se bavili isključivo distribucijom eteričnih ulja. Danas drže trećinu hrvatskog uvoza eteričnih ulja i distribuiraju ih u 300 ljekarni diljem zemlje. Ove su godine napravili iskorak u sasvim nov segment posla – u povezivanje mirisa s brendovima, a da idu u pravom smjeru potvrđuje i to što bi iduće godine trebali zaposliti još šest radnika pa će ih biti ukupno petnaest. "Tek smo pola godine u ovom poslu, a do sada smo mirisne sustave većinom postavljali u klinikama i poliklinikama", objašnjava Dino Đerđa, direktor tvrtke. Poliklinike, kaže, najčešće žele u svojim prostorima mirise koji će opustiti pacijente te ujedno neutralizirati "bolnički" miris. Surađivali su i sa Samoniteom, Citroënom ili Weekend media festivalom, koji su željeli potaknuti kupce na povećanu potrošnju, stvoriti osjećaj ugode u centrima ili posjetitelje primorati da zapamte miris koji se veže uz njihov brend.

Kondicioniranje mirisom
"Uzmite za primjer hotel Sheraton. U njemu se provlače zlatni motivi. U ponudi imamo mješavinu 'golden drops' koja bi se odlično uklopila u taj ambijent. Taj bismo isti miris mogli upakirati u bočice i izraditi naljepnice te bi u tom slučaju hotel mogao gostima ponuditi da bočice ponesu sa sobom. Znanstveno je dokazano da bi poslije čak 70 posto ljudi taj miris povezalo sa Sheratonom", govori Đerđa dok sjedimo u predvorju hotela Sheraton. "Takav smo posao već realizirali sa Samsoniteom. U tvrtki su željeli miris koji će biti ugodan, a koji će ujedno potaknuti ljude da se duže zadrže u njihovoj trgovini u zagrebačkom Arena centru. Istraživanja pokazuju da ljudima najviše odgovaraju citrusni mirisi. Mislim da je to istina jer ni ja nikada nikoga nisam čuo da mu smrdi naranča ili limun", komentira Đerđa. Također je znanstveno dokazano da citrusi potiču neplaniranu kupnju, a ljudi se zbog tih mirisa duže zadržavaju u prostoru. Vraćajući se na hotel Sheraton, Đerđa kaže kako je stekla dojam da hoteli u Hrvatskoj najčešće upravo kao i Sheraton uopće ne mirišu iako bi trebali. "Potrošile su se stotine tisuća eura u unutarnja uređenja, a mnogo im je uložiti 50.000 kuna godišnje u mirise", komentira. Na pitanje koliko stoji ugradnja mirisnog sustava u neki prostor, Đerđa odgovara: "Otprilike 600 kuna mjesečno za 200 kvadrata, s tim da aparati rade sedam dana u tjednu od 8 do 17 sati". Tvrtke koje sklapaju posao s Dea Floresom aparate ne kupuju jer su, kaže Đerđa, prilično skupi pa im Dea Flores aparate iznajmljuje i poslije prema potrebi održava ili mijenja.

Pokrenuli školovanje
Dea Flores je od 2008. godine i 60-ak tisuća kuna prihoda prerastao u tvrtku s milijun i pol kuna prihoda u 2011., a Đerđa ističe kako su ove godine već ostvarili 2,4 milijuna kuna prihoda, s tim da su uspjeli smanjiti troškove za 15 posto. Dok im posao s distribucijom eteričnih ulja u ljekarnama ide prilično dobro, razvijanje mirisa koji bi se povezivali s brendovima Hrvatima je novost koju ne prihvaćaju svi dobro, no zainteresiranih ima. Zato je tvrtka Dea Flores nedavno osnovala ustanovu za obrazovanje odraslih, a između ostalog nudit će školovanje za aromaterapeuta. Dino Đerđa, direktor tvrtke, objašnjava kako će Dea Flores nakon završetka tečaja najboljim kandidatima ponuditi da se zaposle u njihovoj tvrtki. "Trenutno tražimo u zastupnike u Zagrebu, Čakovcu i Osijeku. Prije nekoliko dana zaposlili smo predstavnika u Splitu. U tim gradovima nam trebaju ljudi čim prije", govori Đerđa. Objašnjava kako traže farmaceutske tehničare koji poslije prođu dodatnu edukaciju u Dea Floresu. Edukacija se odvija po principu da kandidat kojeg odaberu prvo tjedan dana odlazi na teren s nekim od predstavnika kako bi tjedan dana učio o mješavinama eteričnih ulja i ostalom. Nakon toga tjedan dana provodi na terenu dodatno se usavršavajući, a potom kreće u samostalni rad. Na pitanje kako financijski misle podnijeti širenje na regionalna tržišta i otvaranje spomenutog centra, Đerđa odgovara da to neće biti problem jer su i do sada imali praksu investirati gotovo sav novac koji zarade. Nikada, kaže, nisu dobili državnu potporu, a podršku će im u napredovanju pružiti jedino kredit Hrvatske banke za obnovu i razvitak koja zbog dobrih kreditnih uvjeta ide na ruku poduzetnicima.

Investiranje

Razvoj mirisa

Do sada ni za jednu tvrtku nisu razvijali poseban miris koji bi se vezao samo za njihov brend, već su nudili mirise iz svoje kolekcije. "Razvoje mirisa je skupo i još nismo našli klijenta koji se želio u to upustiti. Da bi se za nekoga razvio poseban miris, on mora godišnje naručiti barem 50 litara ulja", govori Đerđa. Princip po kojem se mirisi izrađuju jest taj da se raspišu sve stavke koje se tiču klijenta, tvrtku i brend. To uključuje veličinu prostora, jačinu svjetla u prostoru, izgled logotipa te želje klijenta koji određuje želi li da mu miris bude zabavan, prozračan, sretan, tužan ili da šalje neku drugu poruku. Svi ti inputi bi se trebali slati u SAD kod našeg partnera, a ta bi kompanija povratno u Hrvatsku poslala pet mirisa od kojih bi u konačnici naručitelj izabrao jedan.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Prvo sam procitao AUTOMATIZIRALI pa sam se odusevio….no nazalost AROMATIZIRALI su….a sto reci? Bolje da ne smrdi po bolnicama.

New Report

Close