Američki startup želi se probiti na hrvatsko tržište

Autor: Bernard Ivezić , 29. siječanj 2014. u 22:01
Novi pristup nije samo dobar za oglašivače već i za online medije jer dovodi do rasta prihoda, tvrde iz tvrtke WebSpectator

Novi američki sustav mjerenja online oglasa prati koliko je korisnik aktivan na određenom dijelu internetske stranice.

Dok se hrvatski startupi trude proširiti na američko tržište jedan američki startup ovih se dana pokušava proširiti na hrvatsko tržište. Tvrtka WebSpectator, koja je 2011. godine osnovana u Kaliforniji, razvila je novi sustav mjerenja online oglašavanja koji oglase na webu mjeri na isti način kao i onaj na televiziji. Jan Jilek, predstavnik WebSpectatora za srednju i istočnu Europu kaže da je njihov novi sustav mjerenja oglasa akreditirao Media Rating Council (MRC). Riječ je o američkom industrijskom udruženju koje propisuje standarde u oglašavanju koji zatim de facto postaju svjetski standardi u toj industriji.

"Od početka 2014. Interactive Advertising Bureau IAB se zalaže da se naplaćuju samo oglasi koji su u kontaktu s korisnikom barem jednu sekundu", kaže Jilek koji je posljednje četiri i pol godine ujedno i predsjednik IAB-a za Hrvatsku.

Dodaje da takav novi pristup nije samo dobar za oglašivače već i za online medije jer dovodi do rasta prihoda. Jilek pojašnjava da novi sustav mjerenja online oglasa zvan Guaranteed Time Slot (GTS) prati koliko je korisnik aktivan na određenom dijelu internetske stranice. Mjeri se tako koliko je korisnik aktivan na stranici, uz neku oglasnu poziciju, duže od 20 sekundi na istoj poziciji, i to bez reloadanja cijele stranice. Na taj način se online oglas promatra i mjeri kao i oglas na televiziji.

"Webspectator je postavio vlastiti standard, koji je sada i službeno industrijski priznat, po imenu Guaranteed Time Slot što u biti znači da naplaćuju oglase koji su 20 sekundi u kontaktu s korisnikom i time "garantiraju2 kontakt s korisnikom, a time i rezultate kampanja, kao što TV garantira 15 sekundni ili 30 sekundni kontakt s korisnicima", kaže Jilek.

Dodaje da online medijima donosi dodatan prihod ako zadrže korisnika dulje na određenom dijelu stranice s obzirom da se svakih 20 sekundi pušta nova reklama na toj istoj poziciji. Navodi da je upravo ta nova metrike snažan adut u ubrzavanju pretakanja oglasnih budžeta s televizije na online.

Jilek je u online oglašavanju već više od deset godine. Vodio je tražilicu Pogodak, a vlasnik je Ad-neta i suvlasnik XClaima.

Komentirajte prvi

New Report

Close