Kako zaraditi na gerila marketingu? Ona ima odgovor

Autor: Poslovni.hr , 13. studeni 2012. u 14:31
Martina Kocijan

U rubrici Moja ideja predstavljamo agenciju Kreativna Vjeverica, specijaliziranu za gerila marketing i PR.

Martina Kocijan je vlasnica agencije Kreativna Vjeverica, specijalizirane za gerila marketing i PR. Pojednostavljeno, tvrtka se bavi marketingom koji je, kako kaže Kocijan, originalan, kreativan, posebno kreiran za svakog klijenta i daje hrpu efektne reklame po niskobudžetnim cijenama. Postoje drugu godinu, a trenutno ih je u timu troje. Obično im se kod posebnih projekata, kako kaže, 'prikrpaju' i brojni volonteri, studenti, udruge kao i stalni obožavatelji gerila marketinga.

Pitali smo Martinu Kocijan što im je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa. "Jedina prepreka u početku je bila sakupiti početni kapital i naravno dobiti prve klijente. No, od kada sam prvi puta čula za PR i marketing, znala sam da ću se time početi baviti profesionalno. Pomogao je i prof. Igor Medić, koji me „uvukao“ u pojam gerila marketing, nakon čega sam postala trajno fascinirana. Puno je pomoglo i što sam tijekom rada u marketingu upoznala strastvene kreativce i kolege koji su mi dali vjetar u leđa. Vjerojatno su me podržali i zbog toga što im je dojadilo slušati moje svakodnevne izjave poput: 'Baš bih htjela imati vlastiti biznis..'"

Zanimalo nas je što smatra pozitivnim i negativnim stranama pokretanja biznisa u vrijeme krize? "Pozitivno i negativno je samo u našim mislima i ako se ponašamo kao da krize nema, onda će nam tako i biti. Nedavno sam na svom portalu napisala članak Kriza je, pa šta?, ističući mišljenje mnogih kolega kojima je dosta negativnosti i neprestanog kukanja. Istina, marketinško poslovanje je otežano i manje se ulaže naspram prijašnjih godina. No, i dalje radimo, kreiramo, zarađujemo i stvaramo…i sve to u jeku najveće krize! Zamislite što ćemo tek postići kada kriza napokon prođe…", kaže Kocijan.

Vlasnicu ageniciju smo također pitalo što smatra primjerom loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama. "Pokušavam vidjeti samo ono što je dobro, pa mi je zato čaša uvijek napola puna. Najvažnije što razvijamo mi mladi poduzetnici jest plaćanje u roku. U nove investicije krećemo samo kada za njih imamo temelj i ne može se desiti da smo zaboravili platiti onom malom koji je nešto pomogao jer je ionako samo mali. Vjerujem da se svijest današnjih poduzetnika mijenja i da će nam takva poslovna praksa svima biti vjetar u leđa", kaže.

U Kreativnoj vjeverici su posebno ponosni na svoj portal www.kreativni-biznis.com, koji je u samo 4 mjeseca, kako kažu, došao do posjećenosti od 40.000 unique posjetitelja mjesečno. "Posebni smo po tome što pišemo o vlastitim biznis iskustvima te pronalazimo i objavljujemo hrpu besplatnih zanimljivih poslovnih ideja. Posebno iskustvo bilo je realizirati ideju – konferenciju Dan kreativnog biznisa za 200 posjetitelja, za koju si nismo mogli priuštiti prostor. Ubrzo smo kontaktirali HGK, Centar za poduzetništvo i simpatičnu direktoricu gđe.Tajanu, koja se s našom idejom oduševila. I tako je nastao Dan kreativnog biznisa, za kojeg se od samog početka molila ulaznica više", kaže Kocijan.

Govoreći o ciljanoj publici, Kocijan kaže kako su specijalizirali za marketing malih i srednjih tvrtki, a kod posebnih projekata rado se 'guraju' prema velikima, koji se često vrlo rado odazovu. "Naše je pravilo: ako ne pali jedan smjer, pokušaj drugi, samo ne odustaj! Pri kreiranju ideja, obavezno kreiramo za svaku tvrtku posebno i originalno, tako da svi budu zadovoljni", kaže Kocijan.
Pitali smo je i koju zemlju smatra idealnom za pokretanje biznisa. "Uvijek govorim kako mi nije bilo suđeno otići van Hrvatske, jer su me događaji poput ljubavi, posla i prijatelja uvijek držali čvrsto u Lijepoj našoj. Stoga bih uvijek izabrala Hrvatsku za pokretanje posla, jer svugdje je lijepo, ali doma naljepše. Dodatnu potvrdu mi je dao i jedan klijent, Kanađanin koji je pokrenuo uspješan biznis u Hrvatskoj. Njegov je komentar bio: „Ma kakva Kanada, ovdje je prilika za zaraditi! Vi nemate ni upola konkurencije kao što je imaju kanadski poduzetnici, a tržište vam se tek razvija.“ Kada to kaže Kanađanin, mora da nešto znači", kaže Kocijan.

Osvrnula se i na tvrtkine početničke greške. "Naravno, greške su uobičajene u poduzetništvu i ako nešto ne probamo ostvariti, nećemo znati vrijedi li 5 kuna ili 500.000 kuna. Pokušali smo ostvariti jedan nama zanimljiv projekt, no u tom trenutku nije bio zanimljiv tvrtkama koje smo kontaktirali. No, držimo ga u ladici za svaki slučaj, ako se predomisle. Kada počinješ raditi za sebe, nitko ti ne kaže što, kako, gdje, koga, zašto i kada napraviti. Ali, treba se naučiti da uvijek možete nekoga pitati za pomoć", dodaje Kocijan.

A kakav je njen idealan zaposlenik? "Volim prijateljski odnos i sa kolegama i sa klijentima, zbog toga što sam po prirodi vrlo otvorena, a i u medijima sam naučila da je ok šefu govoriti – ti. Nije važno što smo i tko smo privatno, najvažnije je da projekti ne kasne te da se sav posao obavi u roku (i prije roka). Uvijek sam za ležeran pristup i fleksibilno radno vrijeme, ali ako je posla puno, svi se moramo naučiti prilagoditi. Stoga je moj idealni zaposlenik onaj koji se zna šaliti, ali i napraviti posao kvalitetno, brz je i dinamičan, i ideja mu ne nedostaje", ističe Kocijan. Ističe i kako je uvijek u potrazi za kreativcima koji žele krenuti od nule i stvoriti odlične projekte. "Početkom sljedeće godine krećemo u potragu za idealnim zaposlenikom, čiji će uvjeti rada biti fleksibilni i brzi poput Vjeverice, i sigurno je da ćemo ih za kreativan rad pošteno platiti. Trenutno ’pikiramo' na dvoje posebnih, sa kojima smo već započeli honorarnu suradnju", dodaje.

Tri brza pitanja

Imate li kakvih 'recepata' za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis? 

Svima onima koji pokušavaju pokrenuti biznis savjetovala bih da ne čekaju prolazak krize ili bolja vremena. Vrijeme za stvaranje je upravo onog trena kada osjete da više nemaju što čekati i kada znaju da imaju pravu (originalnu) ideju. Tada će im doći i kupci. Rade li na crno, a imaju posla, neka zgrabe priliku za otvaranjem jednostavnog d.o.o.-a, za samo 800 kuna! Naravno, ako imaju samo ideju bez ideje kako zaraditi, onda ih neće spasiti ni tih 800 kn. Najvažnije je izbaciti ih glave da nam za uspjeh trebaju rodbinske i političke veze. Jedino što nam treba su ideje, ustrajanost i kamion energije za svaki dan rada.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bih..

čekala da završim fakultet, pa još jedan fakultet, 10 dodatnih edukacija, stjecanje iskustva i guranje do pozicije direktora samo da bih naučila ono nešto. Umjesto toga, nagovorila bih par prijatelja da zimi siječemo i prodajemo borove, a ljeti odemo na more i prodajemo 'đinđe'. U međuvremenu se uključimo u coachsurfing i proputujemo svijet spavajući kod nepoznatih domaćina i onda u Hrvatskoj pokrenula startup ideju, koju sam dobila na proputovanjima.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je…

Ne razmišljaj kako ćeš uštedjeti to malo što imaš ili si zaradio, razmišljaj kako ćeš zaraditi onoliko koliko ti treba za razvoj biznisa, zapošljavanje novih ljudi, pokretanje ideje na koju čekaš godinama i financijsku neovisnost!

Komentirajte prvi

New Report

Close