Aeromobil na cesti postiže 160, a u zraku 200 km na sat

Autor: Poslovni dnevnik , 15. listopad 2014. u 22:01
Vozilo-letjelica ima dva upravljača postavljena jedan unutar drugog, veći je za upravljanje na zemlji, a manji za pilotiranje

Kleinov lagani aeromobil, upola lakši od Forda Fieste, pokreće Rotax 912, motor s vodenim hlađenjem od 100 konjskih snaga.

Slovački dizajner Štefan Klein dao je europski odgovor na američki model kombinacije aviona i automobila nazvan Terrafugia.

Kleinovo vozilo-letjelica Aeromobil Version 2.5, za koje mnogi drže da je daleko ljepše i aerodinamičnije od američke konkurencije, na cesti postiže 160 kilometara na sat, a u zraku 200. Štefan Klein je na prototipu radio 20 godina i zato ga danas posebna čelična konstrukcija i paneli od ugljičnih vlakana čine teškim samo 450 kilograma, bez goriva i ljudi za koje su predviđena dva mjesta. Kleinovu veliku zanesenost "letećim automobilom" najbolje pokazuje to što je na početak svoje internet stranice postavio poznatu izjavu Henryja Forda iz 1940. godine: "Zapamtite moje riječi: kombinacija aviona i automobila dolazi. Možete se smijati, ali ona stiže".Kleinov lagani aeromobil, upola lakši od Forda Fieste, pokreće Rotax 912, motor s vodenim hlađenjem od 100 konjskih snaga montiran iza sjedišta.

Motor pokreće i osovinu koja ide do elise na repu i osovinu za prednja dva kotača za vožnju po cesti. Kada se koristi kao automobil, krila su mu sklopljena unatrag, uz trup, dok repni dio drže mali kotači i tada dostiže brzinu do 160 kilometara na sat i troši osam litara goriva.Vozilo-letjelica ima dva upravljača postavljena jedan unutar drugoga, veći je za upravljanje na zemlji, a manji za pilotiranje u zraku. Kada aeromobil stigne na aerodrom, vozač-pilot pritisne dugme da bi se krila raspona 8,2 metra otvorila.

Zatim mjenjačem prebacuje prijenos na osovinu elise. Za poletanje mu je potrebno ubrzanje od 130 kilometara na sat da bi u zraku dosegnuo 200 brzinu od kilometara na sat. Neobična letjelica može letjeti 700 kilometara, a dok se koristi kao automobil na cesti s punim rezervoarom vozi 875 kilometara. Klein navodi da se aeromobil kao automobil može smjestiti u obična mjesta za parkiranje, a puni se gorivom na benzinskim postajama poput svih drugih automobila, što znači da mu nije potreban kerozin kao drugim letjelicama.Prototip bi trebao uvjeriti investitore da je Kleinov koncept održiv. Ako ugovor o serijskoj proizvodnji bude sklopljen bit će potrebno još oko dvije godine za sve nužne certifikate. 

Komentirajte prvi

New Report

Close