Saznajte više o temama projekta

Autor: Poslovni.hr , 17. studeni 2014. u 12:49
Hrvatska pamet Hrvatskoj

Izaberite jednu ili više tema, napišite projekt i zaradite!

Svaki prijavljeni rad mora biti definiran unutar jednog od 5 tematskih okvira:

  • Izvorno Hrvatsko
  • Destinacija Hrvatska
  • Održiva Hrvatska
  • Poduzetna Hrvatska
  • Inovativna Hrvatska

Izvorno hrvatsko

Možda postoje hrvatski potrošači koji nisu kušali Kraševe Bajadere, Podravkinu Vegetu, Franck kavu ili Cedevitu, ali svakako smo svi, i to ne jednom, čuli za domaće proizvode s dugom tradicijom, koji su etablirani i na svjetskom tržištu. Pozicioniranje postojećih hrvatskih proizvoda i usluga na globalnoj pozornici, kao i osmišljavanje novih kojima je to moguće, jedan je od preduvjeta budućeg razvoja hrvatske ekonomije. Pritom je nužno napraviti otklon od uobičajenog uskog razmišljanja o razvoju tek jednog proizvoda, već pokušati definirati širu platformu promocije domaće ekonomije koja bi kapitalizirala sve prirodne, tehnološke, ljudske i intelektualne potencijale kojima Hrvatska raspolaže i po kojima može biti globalno prepoznatljiva. 

Od projektnih zadataka na ovu temu očekuje se da odgovore na pitanje kako učiniti izvorno hrvatski brend i proizvod još poznatijim i prepoznatljivijim te kako povećati njegovu vrijednost. Naravno, ne mora nužno biti riječ o već postojećem proizvodu, ali niti o samo jednom proizvodu. Kreativna industrija kao takva nudi čitav niz mogućnosti za razvoj novog, autohtonog i samo našeg proizvoda nastalog kao proizvod kreativnog uma i stvaralaštva. Natjecatelji bi trebali osmisliti način na koji će proizvod plasirati, istaknuti njegove kvalitete svojom kreativnošću i idejama ili jednostavno smisliti potpuno novi proizvod te strategiju za njegov što bolji uspjeh na našem i inozemnim tržištima.

Destinacija Hrvatska

Svima je poznata geografska i klimatska raznolikost Hrvatske, ali i da je turizam najbrže rastući sektor hrvatske ekonomije. Utoliko, jasno je kako je osmišljavanje novih turističkih proizvoda i usluga dugoročni preduvjet održivog razvoja cjelokupne hrvatske ekonomije, dok je s druge strane, najveći prostor za budući rast tog sektora nedvojbeno razvoj novih niša i turističkih segmenata – poput ruralnog, medicinskog ili kongresnog turizma. Imajući na umu činjenicu da 90 posto Hrvatske otpada na ruralni prostor, a kontinent u ukupnom turističkom prihodu zemlje pridonosi sa svega pet posto, ne treba naglašavati kako se u svim našim regijama to bogatstvo treba iskoristiti.

Od projektnih zadataka ove tematike očekuje se prezentacija ideja usmjerenih ka cilju boljeg razvoja turizma u Hrvatskoj, posebno što se tiče trenutno nerazvijenih grana turističke ponude. Naravno, nisu isključene niti inovativne ideje vezane za konvencionalne turističke projekte i proizvode, poput turističkih ruta i aranžmana koje će privući nove goste s potpuno nesvakodnevnom ponudom ili pak potpuno preuređenje neke potencijalne turističke destinacije.

 

Održiva Hrvatska

Održivost u naslovu imena ovog tematskog smjera odnosi se na nužnost što boljeg iskorištavanja resursa i  u svrhu razvoja i dugoročnog napredovanja gospodarstva i društva. Smisao održivosti kao koncepta nacionalnog razvoja prvenstveno je postizanje što većeg stupnja samodostatnosti u osiguravanju osnovnih životnih dobara, poput hrane, vode, sirovina i energije, ali i kapaciteta za njihovu preradu. Sljedeći korak k dugoročnoj održivosti jest postizanje što manjeg stupnja trajnog trošenja resursa, odnosno izgradnja tzv. cirkularne ekonomije. Upravo zato, ključno je razumjeti kako održivost ne podrazumijeva konzervacionizam, već osmišljavanje načina što bolje kapitalizacije primjerenih količina resursa. Zahvaljujući svojim, prvenstveno prirodnim, bogatstvima, Hrvatskoj se u ovom sektoru pružaju goleme razvojne mogućnosti. 

Od projektnih zadataka ove tematike očekuju se prijedlozi nove strategije i osmišljavanje novih načini proizvodnje, uzgoja i plasiranja na tržište proizvoda, temeljenih na održivom gospodarenju prirodnim bogatstvima. Također, prihvatljive su i ideje jedinstvenih proizvoda za upotrebu u nekima od grana koje smo spomenuli u razradi tematike, dakle farmaceutske, kozmetičke i ostale navedene industrije. Uspješnom suradnjom studenata različitih fakulteta može se, primjerice, osmisliti čitav proces od uzgoja i tretiranja neke ljekovite biljke, njene berbe pa do konačne upotrebe njenih ljekovitih svojstava u proizvodu koji ćete osmisliti.

 

Poduzetna Hrvatska

Poduzetništvo je temelj društvenog napretka, ne samo zbog svoje usluge u stvaranju nove ekonomske vrijednosti, već i kao platforma za realizaciju svih prirodnih i ljudskih potencijala koje neka nacija posjeduje. Razvoj novih ideja, poslovnih koncepata i djelatnosti sama je srž poduzetničkog duha. U novijoj povijesti Hrvatske bezbroj je primjera kako se dobrim idejama može napraviti zaokret u poslovanju i poduzetništvu općenito. Poslovna izvedba određene poslovne ideje jednako je važna kao i sama ideja, a najbolje ideje rađaju se upravo u mladim i kreativnim umovima

U sklopu projektnih zadataka ove temtike od studenata se očekuje da predlože konkretne poduzetničke ideje i projekte usmjerene razvoju održivih biznisa. Ti prijedlozi mogu biti usmjereni k otkrivanju novih tržišnih niša, ali i stvaranju novih poslovnih koncepata utemeljenih na već postojećim biznisima i poslovnim modelima. Kako iskoristiti sve što trenutno posjedujemo kao zemlja kako bi naša konkurentnost bila na većem nivou, izazov je ove projektne teme. Kako zasnovati održiv biznis od nule, kako spajanjem raznih sektora i dijelova Hrvatske te iskorištavanjem onog pozitivnog i kvalitetnog što svaki sektor i regija nudi, stvoriti bolju i poduzetniju Hrvatsku – pitanja su koja mogu inspirirati natjecatelje koji se odluče za ovu projektnu temu.

 

Inovativna Hrvatska

Hrvatske inovacije iz godine u godinu skupljaju sve više i više nagrada što pokazuje koliko znanje i inovativnost posjedujemo i koliko nam to bogatstvo treba predstavljati u budućnosti. Napredne zemlje nastoje raditi na promicanju inovatorstva i inventivnosti i u visokom školstvu, očekujući kako će to rezultirati inovatorima visoke stručnosti iz redova studentske mladeži.  Uspješne tvrtke i poduzetnici u pravilu svoj uspjeh i temelje na trajnom traganju za inovacijama i na njihovoj komercijalizaciji. U Hrvatskoj postoje svijetli primjeri poduzetničkih tvrtki koje svoj uspjeh i proboj na međunarodno tržište zahvaljuju inovacijama koje su komercijalizirale, iako ne u tolikom broju koliko bismo željeli. Stručnjaci napominju kako je viši status inventivnosti u sustavu vrijednosti važna karika ne samo tehnološkog, nego i poslovnog odrastanja cijelog naroda.

Od projektnih zadataka ove tematike očekuje se da prezentiraju inovativne ideje koje će biti od velike koristi pojedincima ili tvrtkama te time pomoći dodatnom razvoju Hrvatske i ojačati naš  status na polju inovativnosti u svijetu, ali i ideje koje se odnose na mogućnosti boljeg poticanja inovativnosti među mladima. To može biti interaktivna internetska stranica koja nudi do sada neviđene mogućnosti, neki novi tehnološki proizvod koji će olakšati posao u nekoj grani industrije, ali i novu metodu poticanja inovativnosti u društvu – mogućnosti su doista velike, a ideje su ono što nas treba pomicati prema naprijed u budućnosti.  

Komentirajte prvi

New Report

Close