Svojim radnicima dajemo mogućnost daljnjih edukacija

Autor: Promo , 14. studeni 2019. u 08:52
Foto: Robert Anić / Pixsell

S Mariom Bebićem, izvršnim direktorom Ureda za upravljanje ljudskim resursima u Hrvatskoj pošti, razgovarali smo o preoblemima zapošljavanja mladih, edukaciji zaposlenika, projektu Logistički praktimum i zakladi Vaša pošta.

Nezaposlenost mladih tema je lokalne zajednice i Europske unije, kako se nosite s izazovima zapošljavanja mladih?

Nosimo se dobro i radimo proaktivno. Hrvatska pošta jedan je od ponajvećih poslodavaca u zemlji. Unutar Ureda za upravljanje ljudskim resursima pokrenuli smo projekt „Pošta – to smo mi, budi i ti". Cilj projekta je smanjiti broj kritičnih lokacija za pronalazak kvalitetnog kadra te osigurati njegovo zadržavanje. 
Po županijama imamo svoje agente za planiranje postupka privlačenja kandidata koji vode posebnu brigu o novozaposlenim radnicima na operativnim radnim mjestima u prva tri mjeseca nakon zapošljavanja. Korištenjem dodatnih regrutacijskih kanala postiže se bolja informiranost šire javnosti o otvorenim radnim mjestima te se broj zaprimljenih molbi kandidata od početka projekta povećao čak 30 posto. Osim toga, ostvarena je i efikasnija, ali i učestalija komunikacija s rukovoditeljima, kandidatima i novozaposlenim radnicima. Naravno, i u narednom razdoblju radit ćemo na novim i inovativnim načinima privlačenja mladih ljudi za rad u Pošti.

Imate li u svojem poslovnom modelu programe stručne prakse ili programe za mlade talente?

Aktivno surađujemo s Fakultetom prometnih znanosti uz partnerstvo Hrvatske gospodarske komore u projektu Logistički praktikum. U sklopu ovog projekta zainteresirani studenti okupljeni u timove tijekom jednog mjeseca rješavaju simulacije realnih poslovnih izazova. Hrvatska pošta jedna je od tvrtki koja osmišljava logistički izazov te ocjenjuje prijave timova. 
Sudjelovanjem u ovom projektu studenti imaju priliku pokazati svoje vještine u praktičnoj primjeni znanja iz prometa i logistike, a projekt ima i natjecateljski karakter. Hrvatska pošta tako članovima svojeg pobjedničkog tima može ponuditi dvomjesečnu plaćenu praksu i zapošljavanja nakon završetka studija. Kompanija smo koja pokriva širok spektar studentskih usmjerenja. 

Na koje još načine surađujete s obrazovnim sektorom, potičete li primjerice stipendiranje određenih studijskih programa?

Imamo vrlo dobru dugogodišnju suradnju s Fakultetom prometnih znanosti. Prije tri godine pokrenuli smo inicijativu „Iz teorije u praksu – Upoznaj Hrvatsku poštu iz prve ruke, uključi se i osvoji stipendiju". 
Kroz ovu inicijativu dodjeljuju se stipendije redovitim studentima Fakulteta prometnih znanosti koji studiraju na diplomskom studiju ITS i Logistika, smjer Logistika (redoviti studenti prve i druge godine diplomskog). Krajem 2017. studentima navedenog smjera dodijelili smo deset stipendija u iznosu od po 10.000 kuna godišnje. 
Uvjet za zadržavanje stipendije je redovit upis na sljedeću akademsku godinu i odrađenih 160 sati prakse u Hrvatskoj pošti tokom 10 mjeseci za svaku akademsku godinu. Odrađujući praksu studenti mogu unaprijediti svoje znanje stečeno na fakultetu te se svojim trudom i zalaganjem predstaviti Hrvatskoj pošti kao potencijalnom poslodavcu.
Jedan od izazova društveno odgovornog poslovanja je i NEET populacija, postoji li unutar Hrvatske pošte prostor za zapošljavanje onih bez stručne spreme i prostor za njihovo stručno osposobljavanje?
Za većinu radnih mjesta nije propisana obvezna već preporučena stručna sprema. U Pošti je većina radnih mjesta operativna, primjerice, poštari, operateri na šalteru, sortirnica… Svim radnicima dajemo mogućnost daljnjih edukacija, provodimo brojne interne edukacije unutar kompanije koje nam služe kako bismo razvijali ljude na njihovim trenutnim radnim mjestima. Također, potičemo ih da se prijavljuju i na vanjske edukacije te financiramo njihovo pohađanje. Ukoliko neki naš zaposlenik želi steći višu stručnu spremu, Hrvatska pošta kao njegov poslodavac mu to omogućava, ali naravno, takva vrsta usavršavanja regulirana je ugovornim odnosom. 

Sav vaš rukovodeći kadar pohađa Akademiju Hrvatske pošte. S kojim ciljem ste pokrenuli taj koncept usavršavanja i kakav se pokazao do sada?

Na našu smo Akademiju jako ponosni i radimo je internim snagama i interno prenosimo bogato znanje i iskustvo jedni drugima. Cilj Akademije Hrvatske pošte jest pružanje stručnih poštanskih i općih menadžerskih znanja.Time se omogućava kontinuirano unaprjeđivanje znanja i vještina rukovoditelja. Očekujemo da će usvajanje znanja i kompetencija o temeljnom poštanskom poslovanju i menadžmentu potaknuti daljnji razvoj i napredak poslovanja. U razvojnoj Strategiji Pošta2022. razvoj znanja je jedna od temeljnih inicijativa i stoga se doista i intenzivno bavimo time. 

Osim interno prema zaposlenicima, aktivni ste i u djelovanju prema zajednici te ste 2010. osnovali Zakladu  'Vaša pošta'. Gdje se Zaklada nalazi danas, jeste li zadovoljni provedbom?

Vrlo smo zadovoljni radom Zaklade i ona nam je, osim brige o radnicima, jedan od najvažnijih dijelova društveno odgovornog poslovanja. U svojih deset godina rada putem Zaklade Hrvatska pošta je osigurala siguran početak samostalnog života za više od 400 štićenika dječjih domova. Brojke Zaklade vrlo su impresivne, jer svaki štićenik po izlasku iz doma dobiva policu životnog osiguranja u iznosu od 6000 eura.  Zaklada 'Vaša pošta' danas brine o djeci bez adekvatne roditeljske skrbi iz 20 dječjih domova diljem Hrvatske. 

Uz brigu za zaposlenike i zajednicu, jedna od gorućih tema društveno odgovornog poslovanja je i okoliš i politike vezane uz njega. Na koji način pristupate prema tom problemu, postoje li unutar pošte koncepti koji direktno i indirektno utječu na brigu o okolišu?

Društveno odgovorno poslovanje jedna je od temeljnih filozofija strategije Pošta2022., tako nam je i briga o okolišu vrlo važna. Dugi niz godina posebnu pozornost pridajemo adekvatnom odlaganju recikliranih materijala i energetskoj učinkovitosti naših nekretnina. Budući smo jedan od najvećih poslodavaca koji djeluje na području cijele Hrvatske važno nam je i smanjiti papirologiju stoga smo uz sve projekte digitalizacije uveli i eUredsko poslovanje te time smanjili broj papira koji dnevno kolaju kroz tvrtku. Osim smanjenja papirologije i povećanja energetske učinkovitosti u svoje poslovanje uveli smo i električna vozila. Danas naši poštari dostavu obavljaju na 150 električnih bicikala i 20 električnih četverocikala. U idućoj godini u planu nam je nabava 20 dodatnih četverocikala te ćemo otvoriti tri električne punionice u Zagrebu, Osijeku i Zadru.

New Report

Close