Stopostotni izvoznik AD Plastik povećava bazu svojih kupaca i tržišta

Autor: PD i VL native tim , 26. rujan 2018. u 22:00
Sa proizvodnih lokacija u Hrvatskoj, Srbiji, Mađarskoj i Rumunjskoj, Grupa brzo i uz minimalne troškove transporta može udovoljiti potrebama europskih kupaca/Igor Kralj/PIXSELL

Trenutno AD Plastik ima preko 50 aktivnih razvojnih projekta, što u praksi znači razvoj preko 300 novih alata.

Solinski AD Plastik, već godinama stopostotni izvoznik i globalni proizvođač automobilskih komponenti, odnedavna posluje na čak osam lokacija u pet zemalja. Kao što je već duže vrijeme najavljivano, ovog su ljeta postali stopostotni vlasnici kompanije Tisza Automotive, jedne od vodećih proizvođača plastičnih komponenti za autoindustriju u Mađarskoj. Srednja i istočna Europa jedna su od najbrže rastućih tržišta u autoindustriji pa je već zbog samog zemljopisnog položaja Tisza Automotiv bila dobar izbor. 

Blizu nove BMW tvornice
U tom se dijelu Europe nalaze mnogi proizvođači, a ovom su akvizicijom stvoreni preduvjeti za daljnji rast AD Plastik Grupe i širenje portfelja kupaca. Tisza Automotive ima dugogodišnje iskustvo u autoindustriji te koriste i razvijaju tehnologije brizganja i puhanja koje su strateške tehnologije AD Plastik Grupe. Vodeći su dobavljač Suzukijeve tvornice u Mađarskoj, a proizvode za Bentley i Volkswagen kao dobavljač prve razine. U blizini te mađarske tvornice, točnije u Debrecenu, otvaranje tvornice najavio je i BMW što govori u prilog razvijenosti automobilske industrije u tom području.  Sa svojih proizvodnih lokacija u Hrvatskoj, Srbiji, Mađarskoj i Rumunjskoj, Grupa sada u vrlo kratkom roku i uz minimalne troškove transporta može udovoljiti potrebama kupaca u zemljama koje bilježe najveći razvoj autoindustrije u Europi – Sloveniji, Slovačkoj, Češkoj, Rumunjskoj, Mađarskoj i južnom dijelu Poljske.

Tamo proizvode komponente za vozila najvećih proizvođača kao što su Renault, Citroen, Peugeot, VW, Fiat, Opel, Ford, Nissan, Suzuki, Mercedes, Smart, Jeep, Alfa Romeo, Audi, BMW, Toyota, Bentley i Maserati. Europsko tržište automobila definira jasnu strategiju njihovog razvoja u svijetu. Gotovo sve inovacije u automobilskoj industriji prvo se predstavljaju u EU, kao što se i većina ekoloških regulativa uvodi prvo na EU tržište. Razloga za optimizam ima dovoljno, jer, kao što u svakodnevnim kontaktima potvrđuju i kupci AD Plastik Grupe, pokazatelji prodaje automobila na EU tržištu pokazuju stabilnost i kontinuirani rast.  Na EU tržištu trenutno se najviše govori o pogonskim sredstvima automobila, odnosno hoće li primat preuzeti električna vozila, hibridi ili će ga još neko vrijeme zadržati benzin. 

Kako god na kraju ispalo, plastične komponente će, uz inovacije u materijalima, zbog težine vozila biti sve zastupljenije, što je sjajna vijest za AD Plastik. Jedna od značajnijih smjernica za AD Plastik Grupu je i diversifikacija kupaca na EU tržištu. U prilog realizaciji govore zadnje nominacije za PSA Grupu i Ford, ali ujedno će uvelike doprinijeti i nova akvizicija. U ovoj će godini tako udio PSA Grupe u poslovanju porasti na 10 posto za razliku od prošlogodišnjih sedam posto, a Fordov udio penje se na osam posto za razliku od prošlogodišnjih četiri posto.

U AD Plastiku očekuju kako će, s obzirom na nove poslove koji su dogovoreni, ti udjeli u 2019. još rasti. Ako se pridoda i Suzuki, s udjelom od oko osam posto, udio Renault Grupe u prihodima AD Plastik Grupe past će ispod 50 posto, za razliku od prošlogodišnjih 58 posto. Osim na tržišta EU, AD Plastik Grupa isporučuje svoje proizvode u Rusiju, ali i u Srbiju, Brazil, Meksiko, SAD, Indiju, Kinu, Maroko i Alžir. Rusko tržište, gdje su nazočni preko 20 godina i koje ima više od 25 posto udjela u poslovanju AD Plastik Grupe, konačno se oporavlja i bilježi stalan rast prodaje automobila. U AD Plastik Grupi u prvom je polugodištu 2018. ostvarena neto dobit od 56,3 milijuna kuna, što je za 44,7 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Istodobno neto dobit u matičnom društvu AD Plastik iznosi 51,99 milijuna kuna i veća je za 81,3 posto nego lani.

Novi serijski modeli
U istom razdoblju poslovni prihodi Grupe iznosili su 634,7 milijuna kuna ili 19,5 posto više nego godinu ranije.  Automobili su u zadnjih desetak godina značajno unaprijeđeni i to po pitanju sigurnosti, potrošnje i ekološke prihvatljivosti, a za što su velikim dijelom zaslužna upravo ulaganja u razvoj dobavljača autoindustrije. Kako bi kod svojih kupaca zadržali status poželjnog partnera, djelatnici Grupe moraju pratiti trendove i nuditi inovativna rješenja, a zbog čega kontinuirano unapređuju kompanijski odjel istraživanja i razvoja. Živimo u vremenu tehnoloških transformacija, a to se jako dobro može vidjeti u automobilskoj industriji. Uvjeti koje kupci stavljaju pred svoje dobavljače sve su zahtjevniji i složeniji. Dobavljači u autoindustriji nemaju pravo na pogrešku.

Kvaliteta, preciznost i točnost isporuke u ovoj su industriji obavezni. U ovom trenutku AD Plastik ima preko 50 aktivnih razvojnih projekta, a što u praksi znači razvoj preko 300 novih alata. Godišnje isporuče preko 60 milijuna gotovih proizvoda, od čega se preko 70 posto proizvoda odnosi na interijere, a nešto manje od 30 posto na eksterijere vozila. Kako bi isporučili toliku količinu konačnih proizvoda, prethodno trebaju proizvesti preko 60 milijuna poluproizvoda, no napominju kako se niti na tim impozantnim brojkama neće zadržati. Njihove su postojeće lokacije gotovo u potpunosti kapacitirane, stoga je proširenje kapaciteta u cilju daljnjeg rasta i razvoja kompanije stalno u fazi promatranja.

Govoreći o planovima za budućnost AD Plastik Grupe, najavljuju daljnji rast i razvoj, te uspješnu realizacija započetih projekata, točnije početak serijske proizvodnje novih modela vozila. U sljedećoj godini cilj je maksimalno iskoristiti kapacitete svih lokacija, uključujući i Mađarsku. Glavni strateški ciljevi u srednjoročnom razdoblju daljnja su unaprjeđenja strateških tehnologija i proizvoda, rast prihoda i proširenje portfelja kupaca. Ujedno, intenzivno se radi na diversifikaciji kupaca i tržišta, jača se razvojna prepoznatljivost i prisutnost na tržištu te se unapređuje pozicija stalnim ulaganjima i prilagođavanjem trendovima. "Cilj nam je dugoročno biti dobavljač prvog reda kod što većeg broja kupaca, što znači direktnu suradnja s proizvođačima automobila", kažu u AD Plastik Grupi. 

New Report

Close