Što veći stupanj pokrića, obuhvaćeno više rizika

Autor: Sponzorirani članak , 25. listopad 2012. u 16:15
PIX

Od ključne je važnosti da vlasnici tvrtki dobro procijene sve rizike svog poslovanja.

Sigurnost je važan element u  poslovanju, pa mali i srednji poduzetnici te obrtnici moraju koliko je god to moguće smanjiti rizike u poslovanju. Jer, upravo se obrtnici te male i srednje poduzetničke tvrtke puno teže oporavljaju od nepredviđenih zastoja ili šteta u poslovanju. Polica osiguranja uvelike će im olakšati stabilno poslovanje, pa je pametno ukalkulirati je u nužne troškove poslovanja.

Pri zaključivanju police od ključne je važnosti da vlasnici tvrtki dobro procijene sve rizike svog poslovanja kako bi osiguravateljska zaštita pokrila gubitke i omogućila nastavak poslovanja ako se dogodi šteta. Preporučuje se da se poslovanje tvrtke zaštiti od materijalnih šteta i financijskih gubitaka, a pri sklapanju police treba zatražiti pomoć stručnjaka za osiguranje. Ne mogu se, naravno, predvidjeti sve okolnosti i rizici u kojima mogu nastati štete, a na vlasniku je tvrtke da maksimalno smanji mogućnost da do štete dođe. Vrijedi pravilo: što je viši stupanj pokrića, obuhvaćeno je više rizika.

No, što kada se šteta dogodi? Štetu treba odmah prijaviti, a pritom valja znati da prijava štete ne utječe na bonus, pa se preporučuje prijaviti svaku štetu. Budući da osiguravatelj vodi stranku kroz sve faze obrade štete, postupak uopće nije kompliciran. "Osiguravajuća društva u pravilu obuhvaćaju istovrsne rizike te se tek prilikom nastanka štete mogu uočavati razlike u kvaliteti među društvima, ponajprije u pružanju usluge obrade šteta",  kaže Irhad Meheljić, voditelj odjela za štete osiguravateljske  kuće GRAWE Hrvatska.  

Za prijavu štete osiguranik ispunjava predivđeni obrazac koji sadrži sve upite koji su potrebni. Stranka dodatno može opisati nastanak štetnoga događaja u dopisu. "Svakako treba provjeriti što je ugovoreno po polici osiguranja. Naime, prilikom ugovaranja osiguranja stranka odlučuje koje rizike želi osigurati, pa se može dogoditi da ograniči opseg osiguranja kako bi se smanjili troškovi premije. Tada klijent mora biti svjestan da u nekim štetnim događajima neće imati osnove za naknadu", objašnjava I. Meheljić iz GRAWE-a. Stoga stručnjaci za osiguranje upozoravaju na to da osiguranici moraju proučiti policu i biti svjesni što su osigurali, a po potrebi zatražiti i proširenje rizika. Primjerice, obrtnik uz osiguranje građevinskoga dijela može zatražiti i osiguranje opreme i zaliha.

Kada šteta nastane i kada je osiguranik prijavi, što prije treba obaviti očevid (ponekad nije dovoljan jedan očevid, primjerice kod izlijevanja vode oštećenja se mogu pokazati tek nakon nekoliko dana ili tjedana). Dokazi se evidentiraju fotografiranjem, mjerenjem oštećenih područja, popisom oštećenih stvari i slično. Slijedi izrada toškovnika za sanaciju štete te se osiguraniku upućuje ponuda naknade. Prosječno je trajanje obrade štetnog događaja od prijave štete do konačnog obračuna i isplate naknade od četiri do pet dana, a prema zakonu, šteta se mora isplatiti u roku 14 dana.

New Report

Close