Što otvoriti: Ako krećete u vlastiti biznis, otkrivamo vam na što sve trebati paziti

Autor: PD i VL native tim , 04. srpanj 2016. u 11:06
Foto: press

Za registraciju obrta trebat će vam oko 750 kuna, a ako ste se ipak odlučili za d.o.o., samo za temeljni kapital morate imati 20.000 kuna. Stručnjaci za knjigovodstvo savjetuju kako najlakše do vlastita biznisa.

Otvorila sam obrt jer mi je to bilo najbrže i najjednostavnije. Nema hrpe papirologije i sve sam obrasce, koji su mi bili potrebni, mogla skinuti s interneta, gdje sam pronašla sve potrebne informacije i objašnjenja o postupku registracije. Kako sam diplomirala novinarstvo, mogla sam otvoriti obrt koji se bavi odnosima s javnošću i promidžbom – rekla nam je mlada zagrebačka obrtnica Eta Kočić. Dodala je da joj je za otvaranje obrta bilo potrebno svega nekoliko dana.

Nisam u sustavu PDV-a, a gotovinom mogu raspolagati kako god želim. Porez plaćam paušalno i to kvartalno, a iznosi oko 400 kuna. Za vođenje knjigovodstva, nisam nikoga angažirala, već i to radim sama, pa mi je i tu ostao neki prostor za uštedu. Kod obrta, koji nije u sustavu PDV-a, nedostatak je što ne mogu kupovati na firmu sve što mi je potrebno za uobičajeno poslovanje kao što je, primjerice, lap-top- kaže Kočić. No na što sve treba misliti prije pokretanja vlastita posla, savjetuje knjigovotkinja Ivanka Kartelo-Prijatelj.

via GIPHY

Kad donosimo odluku o pokretanju vlastita posla, moramo prvo razmisliti kako ćemo se registrirati: kao obrt, društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) ili jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) Pri tome je bitno znati koje uvjete moramo zadovoljiti, koliko nas ta registracija košta, koliko je komplicirana, hoćemo li dugo čekati na registraciju i što nam slijedi nakon pokretanja posla. Za ljude koji su tek ušli u vlastiti biznis bitno je znati i što nakon početka djelovanja, u smislu vođenja poslovnih knjiga, te poštivanja poreznog zakonodavstva – rekla je stručnjakinja za knjigovodstvo Kartelo- Prijatelj. Dodala je da na nekoliko važnih stvari treba obratiti pažnju pri donošenju odluke registracije.

Ako netko planira manji obim poslovanja radi jednostavnosti registracije i vođenja poslovnih knjiga preporučila bih svakako registraciju obrta i to paušalnog, u slučaju da nemaju godišnji primitak veći od 300.000 kuna – kaže knjigovotkinja.

Što nam sve treba za obrt

Dodaje da je za registraciju obrta potreban dokaz o stručnosti kroz položen majstorski ispit, ako se radi o zanatskim obrtima, ili dokaz o stručnosti kroz diplomu za vezane obrte. Potreban je i dokaz o posjedovanju ili pravu posjedovanja poslovnog prostora. Registracija je jednostavna i može se napraviti uz pomoć aplikacije e- građani, a svi koji zadovoljavaju te uvjete dobivaju obrtnicu. Trošak registracije obrta iznosi oko 750 kuna – kaže Kartelo-Prijatelj.

Obrtnici za poslovanje odgovaraju cjelokupnom svojom imovinom. Što se poreza tiče, obrtnicima koji nisu paušalni, porez se obračunava na kraju godine kroz obračun dohotka prema dohodovnim razredima. Knjigovotkinja dodaje da se mnogo poduzetnika početnika odlučuje za otvaranje jednostavnog društva s ograničenom odgovornošću i tu je postupak registracije nešto složeniji nego kod obrta.

Kako registrirati j.d.o.o.

Za registraciju j.d.o.o.-a morat ćete prvo odabrati ime tvrtke, koje možete odmah rezervirati, a troškovi tog postupka iznose deset kuna. Tu vam može pomoći hitro.hr, no ne očekujte da ćete sve moći napraviti brzo i lako jer hitro.hr funkcionira tako da prvo morate doći do službenika, koji će vam dati formulare za ispunjavanje. Povratni odgovor o tome je li vam Trgovački sud prihvatio ime tvrtke dobit ćete za tjedan dana. Bitno je da već nema registrirane tvrtke s istim imenom, te da bude na hrvatskom ili nekom od službenih jezika EU. Bez pristanka države, ne smijete koristiti riječ Hrvatska kao ni njene izvedenice.

Dokumentaciju morate ovjeriti kod javnog bilježnika i nakon registracije, društvo se upisuje u registar pri Trgovačkom sudu. Trošak registracije iznosi oko tisuću kuna, no možete prijaviti više djelatnosti i imati više zaposlenih. Temeljni kapital koji vam je potreban je od minimalnih deset kuna pa sve do 20.000 kuna. Tu nije potreban dokaz o stručnoj osposobljenosti, kao ni dokaz o posjedovanju poslovnog prostora. No trebate računati na troškove knjigovodstva, koji će na početku poslovanja iznositi minimalno 700 kuna. Porez se plaća na osnovu ostvarene dobiti, a osnivač ne raspolaže sa sto posto neto dobiti već dvadeset i pet posto mora usmjeriti u zakonske rezerve iz kojih kasnije može dokapitalizirati društvo ili pokrivati gubitak. Ostalih sedamdeset i pet posto neto dobiti može se isplatiti osnivaču uz porez od 12 posto i pripadajući prirez- kaže knjigovođa Kartelo-Prijatelj.

Za d.o.o. potrebno 24.000 kn

Slična je situacija i s društvom s ograničenom odgovornošću, osim što temeljni upisani kapital mora iznositi minimalno 20.000 kuna. No moguće je imati i 10.000 kuna, ali u roku dvije godine na računu tvrtke trebate imati dovoljno novca za ostatak temeljnog kapitala. Ako nemate dovoljno gotovine i od nekoga ste posudili novac, možete ga vratiti nakon registracije tvrtke i otvaranja poslovnog računa u banci, no to ćete ipak morati opravdati, pa je najbolje posavjetovati se s knjigovođom. Oporezivanje na kraju godine računa se po stopama od dvanaest posto ili čak 18, ovisno o veličini društva. Osnivač nakon podmirenog poreza, a shodno odluci koju donosi, može raspolagati s neto dobiti, ali pri isplati oporezuje se s 12 posto poreza i pripadajućim prirezom. Osnivač za poslovanje garantira iznosom vrijednosti poduzeća. Dakle, uračunavši temeljni kapital, troškovi otvaranja iznose oko 24.000 kuna.

via GIPHY

Svakako bih savjetovala, ako se radi o manjem obimu poslovanja, registraciju obrta zbog jednostavnijeg otvaranja te zatvaranja, kao i vođenja dokumentacije te slobodnijeg raspolaganja novcem – zaključila je knjigovotkinja Kartelo-Prijatelj.

Nakon što se odlučili kako ćete registrirati vlastiti biznis, ako poslujete s gotovinom, svakako će vam pomoći Tele2 paket za fiskalizaciju. Poduzetnici su dužni izdati račun uz pomoć elektroničkih naplatnih uređaja izravno povezanih s Poreznom upravom, a kako bi bili spremni za česte kontrole, potrebno je nabaviti odgovarajuću opremu. Pretpostavljamo da prijenosno računalo već imate ili ga planirate nabaviti, a Tele2 nudi paket za fiskalizaciju za 79 kuna bez PDV-a na mjesec, koji uključuje i mobilni uređaj te bluetooth printer. Tu je i neizostavna aplikacija za fiskalizaciju s kojom možete izdati fiskalni račun, arhivirati ga, fiskalizirati naknadno te ispisati dnevni promet.

 

Sadržaj omogućio: Tele2

New Report

Close