Sedam pravila za suradnju s blogerima i influencerima

Autor: Marina Čulić Fischer , 20. prosinac 2016. u 08:40
Foto: Marina Čulić Fischer, Dialog komunikacije d.o.o.

Influencers marketing postao je pravi hit među marketingašima, ali odabrati prave suradnike i suradnju postaviti na način da donese konkretne, mjerljive rezultate, nije lagan zadatak.

Suradnja s blogerima i influencerima danas je must-have za sve brendove koji žele biti uspješni u tržišnoj komunikaciji. Influencers marketing postao je pravi hit među marketingašima, ali odabrati prave suradnike i suradnju postaviti na način da donese konkretne, mjerljive rezultate, nije lagan zadatak.

O svemu ovome u studenom se u Zagrebu govorilo na DIABLOGU, prvoj hrvatskoj konferenciji o blogerima i blogerskoj zajednici, na kojoj su ujedno predstavljeni i rezultati prvog istraživanja o hrvatskim blogerima, koje možete naći ovdje.

Primjeri dobre prakse iznjedrili su sedam pravila za suradnju s blogerima i influencerima, koje je dobro slijediti ako se upuštate u ovakav oblik tržišnog komuniciranja:

1. Dobro se pripremite

Kako odabrati blogera/influencera? Je li važnije da ga prati nekoliko desetaka ili stotina tisuća fanova/followera ili da je originalan, duhovit, zabavan? Nama se najvažnijim pokazalo da dijeli iste vrijednosti s vrijednostima brenda koji zastupamo. Folk pjevačica koja ima milijune obožavatelja jednostavno nije pravi odabir za vrhunski svjetski brend sportske opreme. Dakle, istražite sve što možete o ljudima s kojima želite surađivati.

2. Ulažite u odnose

U istraživanju o hrvatskim blogerima, koje je provela agencija DIALOG komunikacije u listopadu ove godine, pokazalo se da je blogerima izuzetno važno da se njihov rad cijeni. Znači li to da očekuju astronomske cifre da bi ušli u suradnju s vama? Ne. To znači da im trebate i možete na različite načine pokazati da priznajete njihov rad. Pustite mašti na volju.

3. Budite aktualni

Promocija zimskih odredišta ljeti ili egzotičnih otoka zimi? Možda zanimljivo za 1% hrvatskih putnika, ali ne i za ostalih 99 %. Pratite što se događa na lokalnoj, nacionalnoj, regionalnoj i globalnoj razini, priključite se na trendove i život će vam biti lakši, a rezultati bolji.

4. Budite transparentni

Ne skrivajte da baš vi stojite iza neke promocije ili online aktivacije, da plaćate influencera kako bi promovirao vaš brend. Suptilno odložena boca alkoholnog pića baš na svakom postu poznatog glumca nije način da uspostavite dobar odnos s njegovim fanovima. Niti je način da on zadrži povjerenje koje su mu oni dali. Dugoročno, to je put u propast.

5. Budite otvoreni za ko-kreaciju

Influenceri jako dobro poznaju svoje fanove. Dopustite im autorsku slobodu pri kreiranju vaših digitalnih kampanja, jer u protivnom možete ugroziti rezultate, svoju i njihovu reputaciju. To ne znači da im u svakoj situaciji trebate dati potpuno odriješene ruke, nego da stvaranju sadržaja trebate pristupiti zajednički, uz izbalansirani miks brend smjernica, međusobnog uvažavanja, povjerenja i prstohvat analitike.

6. Budite autentični

Ako ste, primjerice, modni ili kozmetički brend, koji su prema prvom hrvatskom istraživanju o blogerima i blogerskoj sceni najzastupljeniji u hrvatskoj blogosferi, zasigurno vam neće biti lako biti originalan. Ali fotka blogerice s kremom za lice u prvom planu zaista nije dobro rješenje. Inspirirajte se svjetskim trendovima, umiksajte lokalni sadržaj, pogodite pravi trenutak – i rezultati neće izostati.

7. Upoznajte svoju publiku

Vaša istraživanja o vašim ciljanim javnostima svakako su dobrodošla, ali blogeri često imaju informacije koje idu iznad i izvan toga. Oni na temelju komunikacije sa svojom zajednicom znaju na što ljudi najbolje reagiraju, koje su im navike i aspiracije. Upotrijebite to znanje da se svojoj publici još više približite!

Komentirajte prvi

New Report

Close