Potrošači paze dijele li tvrtke čije proizvode kupuju njihove vrijednosti

Autor: Promo , 14. studeni 2019. u 08:41
Kroz Lino višebojac Podravka promiče zdrav život i zajedništvo među mladima, Foto: Marijan Sušenj / Pixsell

Nazamislivo je odvajati ispunjenje poslovnih ciljeva od brige za zaposlenike i zajednicu.

U posljednje vrijeme puno se govori o transformaciji kapitalizma i promjeni korporacijske kulture. Ravnopravno uz profit, u prvom plan dolaze briga o radnicima i zajednici. U Podravki ističu kako mnoge uspješne hrvatske tvrtke imaju dugogodišnju tradiciju društveno odgovornog poslovanja i da su ponosni smo što je i Podravka među njima.
"Društveno odgovorno poslovanje neodvojivo je od ukupne poslovne strategije i danas je nezamislivo odvajati ispunjenje poslovnih ciljeva i ostvarenje profita od brige za zaposlenike i zajednicu. Danas, prateći globalne trendove jasno je kako nove generacije potrošača, više od toga što kupuju, gledaju na to od koga kupuju, odnosno dijeli li ta kompanija s njima iste vrijednosti i na koji način doprinosi zajednici i boljem društvu", ističu u Podravki.
 

Hrvatske tvrtke, posebno velike kompanije koje posluju na više tržišta, kompanije u stranom vlasništvu, ali i one manje, prepoznaju važnost i ulogu društveno odgovornog poslovanja. HGK i Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj razvili su i poseban sustav ocjenjivanja društveno odgovornih praksi – Indeks DOP-a koji se u Hrvatskoj provodi više od 10 godina, a broj tvrtki koje primjenjuju ove prakse iz godine u godinu raste. 

Jačati vjernost brendu

"Prostora ima puno i treba slijediti dobre i pozitivne primjere. Važno je i poticati poduzeća i promovirati važnost društveno odgovornog poslovanja i održivog razvoja, te educirati gospodarstvenike koje sve koristi ono donosi – od toga kako utječe na operativno poslovanje, upravljanje troškovima, inovacije, privlačenje najboljih kadrova, odnose s ključnim dionicima te na koji način doprinosi izgradnji branda i jačanju vjernosti brandu", drže u Podravki i ističu kako je zadovoljstvo zaposlenika ključ uspjeha i razvoja kompanije. 

"Unaprjeđenjem njihovih materijalnih prava i poboljšanjem standarda nagrađujemo ih za trud koji svakodnevno ulažu u ostvarenje izvrsnih rezultata. Prošla 2018. godina bila je jedna od najuspješnijih u dugogodišnjoj Podravkinoj povijesti u kojoj smo izvrsnošću u svim poslovnim segmentima i trudom naših zaposlenika ostvarili sve zacrtane ciljeve. Tako je za nagrade i povećanja plaća u prošloj godini izdvojeno 30 milijuna kuna, a ove godine do sada više od 15 milijuna kuna. Vjerujemo kako će, kroz daljnje uspješno poslovanje, biti još prostora za dodatno nagrađivanje naših zaposlenika", kažu u Podravki i kojoj su uz radnike, nagradili i vlasnike OPG-a i zadruge hrvatskih branitelja s kojima surađuju. 

"Temeljem Sporazuma s Ministarstvom hrvatskih branitelja u realizaciji potencijalnog otkupa proizvoda zadruga hrvatskih branitelja za potrebe industrijske prerade za razdoblje od 2018. do 2020. godine, tijekom 2018.  godine ostvarili smo suradnju sa 16 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava u vlasništvu hrvatskih branitelja i njihovih obitelji koje smo i dodatno nagradili kao poticaj za daljnju suradnju. Na ovaj način pomažemo i osnažujemo njihovo zapošljavanje, a oni su nama pouzdan partner. Ove ćemo godine od naših kooperanata hrvatskih branitelja otkupiti preko 10.000 tona voća, povrća, žitarica i uljarica, a naš je cilj daljnje povećanje udjela domaće primarne sirovine u gotovim proizvodima", poručuju iz koprivničke tvtke koja je već prije četiri godine formirala Odjel za održivi razvoj čimi se izašli  u susret izazovima koje održivi razvoj donosi. Između velikog broja odgovornosti koje nosi Odjel ističe se sastavljanje godišnjeg nefinancijskog izvještaja. Nefinancijsko izvještavanje je prvi poticaj i korak mnogim poduzećima prema upravljanju njihovim okolišnim i društvenim utjecajima. 

Nagrada Green Frog

"Svake godine u proces nefinancijskog izvještavanja uključujemo veliki broj dionica Grupe Podravka iz različitih organizacija poslovnog, javnog i civilnog sektora i kroz zajedničke sastanke i razgovore određujemo teme i opseg tema koje će biti obuhvaćene izvještajem, a koje su važne našim dionicima. Ovakav pristup uključivanju dionika proizlazi iz temeljne odgovornosti kompanije prema svojim dionicima, njihovim potrebama za nefinancijskim informacijama i/ili potrebama za pokretanjem novih održivih aktivnosti. 2016. godine osvojili smo nagradu Green Frog za najveći napredak u izvještavanju s čime je prepoznat trud koji ulažemo u održivi razvoj i izvještavanje o svojim aktivnostima", objasnili su u Podravki koja podržava i mnoge akcije koje potiču razvoj znanosti i obrazovanja, kulture, umjetnost i sporta.  
"Naš Lino višebojac, već 14 sezona zaredom promiče sport, zdrav život i zajedništvo među osnovnoškolcima diljem Hrvatske i najdugovječniji je sportsko-zabavni projekt namijenjen mlađima. Podravka je posebno posvećena humanitarnom djelovanju, u čemu se svojim aktivnostima ističe Udruga volontera Podravke – PULS koja je inicirala ili bila partner na brojnim hvalevrijednim aktivnostima. Također, dugi niz godina podržavamo manifestaciju Ponos Hrvatske koja u prvi plan ističe male ljude velikog srca i promiče prave vrijednosti. U humanitarnom djelovanju dugogodišnji smo partner Hrvatskom crvenom križu te Caritasu u pružanju svakodnevne pomoći potrebitima u zajednici kroz različite programe i aktivnosti. U okviru programa društvene odgovornosti, Podravka podržava brojne društvene, kulturne i sportske manifestacije, poput Memorijalnog turnira Josip Bepo Samaržija, Renesansnog festivala u Koprivnici, Vinkovačkih jeseni, riječke ulične utrke „Homo si teć" i brojnih drugih", poručili su iz Podravke.

New Report

Close