Polica osiguranja poduzetnicima olakšava stabilno poslovanje

Autor: Sponzorirani članak , 22. listopad 2012. u 18:25
PIXSELL

Kod nas se još premalo zna o osiguranjima za poduzetnike…

U nestabilnom vremenu u kakvom živimo naučili smo još više nego prije cijeniti sigurnost. I to u svakom segmentu života i rada, a sigurnost je prije svega prijeko potrebna obrtnicima te malim i srednjim poduzetnicima, jer iza njih ne stoji država, već u potpunosti sami odgovaraju za svoje poslovanje. Svaki poremećaj u poslovanju, bez obzira na to što ga je izazvalo, njihove tvrtke može dovesti u pitanje. Stoga je neobično važno da osiguraju poslovanje svoje tvrtke. No, kod nas se još premalo zna o osiguranjima za poduzetnike, a takve se police osiguranja uglavnom tretiraju kao trošak, umjesto kao zalog sigurnosti i stabilnosti poslovanja.

Više od 90 posto obrtnika, malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj, uopće nema osigurateljno pokriće ili, ako ga ima, ono pokriva samo manji dio rizika kojima je izloženo njihovo poslovanje. K tome, ako i imaju ugovorene police osiguranja, one se većinom odnose na obvezna osiguranja, dok je udio u imovinskim policama vrlo nizak i najčešće uvjetovan kreditom, leasingom ili poslovnim ugovorom s inozemnim kupcem ili investitorom. U razvijenim europskim zemljama police osiguranja za poduzetnike posve su uobičajena stvar. 

Sve su te činjenice još poraznije kada se zna da u nas aktivno posluje 183.000 obrtnika, malih i srednjih poduzetnika koji zapošljavaju oko 56 posto svih zaposlenih, a njihove tvrtke ostvaruju više od 40 posto ukupnog izvoza i oko 50 posto BDP-a. Dakle, riječ je o respektabilnoj gospodarskoj sili koja je najvećim dijelom posve prepuštena raznoraznim rizicima, od požara i krađa do prekida rada.

Osiguravateljne kuće rizike poslovanja svrstavaju u tri skupine. Prva se odnosi na osnovne rizike što uključuje prirodne katastrofe, druga na čiste rizike, a odnosi se na imovinske rizike, odgovornost i nezgode, dok su treća katastrofalni rizici poput rata. Za poduzetnike je važno znati da, ponaša li se poduzetnik u duhu dobroga gospodarstvenika i poduzme sve mjere da spriječi štetu od mogućih rizika, ukoliko do štete ipak dođe, osiguravateljna kuća će je nadoknaditi u skladu sa zaključenom policom.

– Analizom prijavljenih šteta ustanovili smo da poduzetnici najčešće prijavljuju štete nastale uslijed provalne krađe. Nakon toga slijede lom stakla, izljev vode iz cijevi pa oluja.
Zanimanje za osiguranjem ove vrste je u porastu, međutim ukupan broj sklopljenih polica nije veći, što je uzrokovano recesijom i malim brojem novootvorenih poduzeća – kažu u osiguravateljnoj kući GRAWE te dodaju: – Primijetili smo da poduzeća koja posluju s inozemstvom imaju više saznanja o osiguranju i češće se osiguravaju.

Nažalost, mnogi smatraju kako im osiguranje nije potrebno ako su sami na neki način zaštitili svoju imovinu, na primjer, protuprovalnim vratima, alarmom, vlastitim čuvarima… Sve veći broj požara, elementarnih nepogoda, provalnih krađa i drugih šteta čak i tamo gdje ta zaštita postoji dovoljno je upozorenje da u zaštiti vlastite imovine ipak treba razmisliti i o osiguranju koje može nadoknaditi štetu kada se ona ipak dogodi. Osiguranje pruža jamstvo da će u slučaju štetnog događaja gubici biti minimalni te da neće biti zastoja u poslovanju – zaključuju u GRAWE-u.

Iako domaći obrtnici, mali i srednji poduzetnici u osiguranju svojeg poslovanja jako kaskaju za svojim europskim kolegama, sve ih je više koji uviđaju da im polica osiguranja pruža nužnu stabilnost poslovanja. U kojim se djelatnostima ili sektorima poduzetnici najčešće odlučuju na osiguranje, upitali smo stručnjake osiguravateljne kuće GRAWE. – Među našim osiguranicima najviše je ugostititelja i trgovaca, a među obrtnicima prednjače frizeri, automehaničari, vodoinstalateri i limari. U posljednje vrijeme sve je više i vlasnika privatnih liječničkih ordinacija – kažu u GRAWE-u.

Prijava štete ne utječe na bonus
Obrtnici i poduzetnici kao da zaboravljaju da se štete ne događaju samo drugima. Stoga je preporučljivo ugovoriti policu osiguranja, a kod sklapanja ugovora potrebno je dogovoriti sve detalje ugovora. Pri tome vrijedi pravilo: što je veći stupanj pokrića, obuhvaćeno je i više rizika. Valja također znati da prijava štete ne utječe na bonus, pa se preporučuje prijaviti svaku štetu.

New Report

Close