Osmijeh i snalažljivost otvaraju sva vrata u turizmu

Autor: Promo , 17. kolovoz 2017. u 14:00
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL (Turisti se vraćaju u Hrvatsku zbog usluge i prirodnih ljepota)

Uvijek imate osmijeh, ma koliko god vam bilo teško. Vjerujte mi, taj vaš osmijeh može smekšati i najzahtjevnije goste, kaže Ismet Muhić (30).

Turistički sektor posebno vrednuje odgovorne djelatnike, koji uz sve potrebne karakteristike imaju i "ono nešto" da bi na sebe uspješno preuzeli najveći dio posla – uspješno. Takvi su svakako voditelji barova jer moraju paziti na apsolutno svaku sitnicu, što tijekom špice turističke godine nije nimalo lako.

Vođenje bara kompleksan je posao, a za uspješan posao potrebno je izraditi poslovni plan, organizirati rad svih djelatnika bara, paziti da su svi kriteriji za rad ispunjeni, pri čemu se misli na higijenu, zdravlje i odabir dobavljača, uvijek obraćati pozornost na gosta i konstantno pratiti uspješnost rada bara kroz izvještaje na dnevnoj i mjesečnoj razini.

Snalažljivost je bitna

Zvuči komplicirano, ali s iskustvom sve "sjedne" na svoje mjesto. Tako je u slučaju Ismeta Muhića (30) iz Pule.

– Iskustva u turističkom sektoru imam otprilike 15 godina, a završio sam Školu za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu u Puli, smjer hotelijer – ugostitelj. Trenutno radim kao voditelj barova u turističkom kompleksu Belvedere u Vrsaru u jednoj od najvećih turističkih tvrtki Maistri sa sjedištem u Rovinju, a prije sam radio u Valamar Rivieri u Poreču, te u brojnim klubovima i barovima diljem Lijepe Naše – kazao je Ismet.

S obzirom na toliko godina iskustva rada u turističkom sektoru, Ismet ima svoje favorite kad su gosti u pitanju. Iako, to je uvjetno rečeno, naglašava da je svaki gost jednako vrijedan i svakom pristupa na jednak način.

– Svaki gost koji ode s osmijehom iz naše zemlje je zahvalan na svoj način, ali kad bih morao precizirati koji su to gosti onda bih naveo stanovnike zemalja Beneluksa, Nijemce, Austrijance, Britance i Ruse – kaže 30-godišnji voditelj bara.

Da bi ostao u lijepom sjećanju svih tih gostiju s kojima radi, Ismet otkriva koje su prednosti u samom poslu najbitnije da biste to i postigli.

– U turizmu se cijeni ako si snalažljiv jet to znači da ćeš biti dobar radnik, koji će s vremenom naučiti ostale čari posla u turizmu. Ali, kad bih gledao samo ugostiteljstvo, rekao bih da uz brzinu, kao prednosti se iznimno cijene pristupačnost, komunikativnost, snalažljivost, osmijeh na licu, znanje posluživanja i pripravljanja toplih i hladnih napitaka te, svakako, znati barem jedan svjetski jezik kako bi mogao uspostaviti komunikaciju s našim svakodnevnim gostima – ističe Ismet.

Dobitna kombinacija

Osmijeh na licu spominju mnogi djelatnici u turističkom sektoru i to očito nije nikakva floskula, upravo zato Ismet, između ostalog, savjetuje svima koji rade ili žele raditi u turizmu da ga ne skidaju s lica ni u kojoj situaciji.

– Najveći savjet koji možete dobiti je taj da uvijek imate osmijeh ma koliko god vam bilo teško taj dan i vjerujte mi da taj vaš osmijeh može smekšati i najzahtjevnije goste. Stoga, samo se opustite i uživajte u radu jer ako nešto i ne znate, naučit ćete, ako nešto zabrljate, riješit će se… Morate uživati u poslu jer ste onda pristupačniji gostima, vlasnicima i kolegama. A kad uživate u i na poslu vlasnici će to znati nagraditi stimulacijom, gosti napojnicom – Ismetovi su savjeti zlata vrijedni.

Kad se takva vrhunska usluga spoji sa svim prednostima hrvatskog turizma, odnosno prirodnih ljepota, dobivamo dobitnu kombinaciju. Jer, bez tog krajolika koji se nalazi u Lijepoj Našoj, sve bi bilo bitno teže, a svjestan je toga i Ismet.

– Najveće prednosti našeg turizma su plavo i čisto more, vrhunska hrana, ugodna klima, razvijena obala, prelijepi otoci, prelijepe plaže i na kraju krajeva ljudi koji rade direktno ili indirektno u turizmu – zaključuje iznimno pozitivni Ismet, čiji optimizam gostima zasigurno itekako godi i to znaju cijeniti.

I upravo zahvaljujući ljudima kao on turistički sektor ostvaruje sve bolje rezultate iz godine u godinu i pokretač je hrvatskog gospodarstva.

New Report

Close