Od inovativnog proizvoda do svjetski poznatog brenda

Foto: Podravka Foto: Podravka

Kreirana davne 1959. godine, Vegeta ove godine slavi 60 godina postojanja.

Bogata povijest započela je u Podravkinom istraživačkom laboratoriju pod vodstvom profesorice Zlate Bartl, popularno znane kao „Teta Vegeta“. Zahvaljujući izumiteljici i njenom timu, Vegeta je, kako će se kasnije pokazati, nezaustavljivo krenula putem uspjeha te vrlo brzo postala neizostavan dodatak jelima u kuhinjama diljem svijeta. Vegeta 40, kako se zvala u svojim počecima, danas je prepoznatljiva po svojoj plavoj boji i šarmantnom kuharu s omota.

Dvije godine poslije izuma, Vegeta je postigla proizvodnju od 16 tona. A danas, 60 godina poslije, Vegeta se koristi u više od 60 zemalja svijeta, na pet kontinenata. No ništa od toga ne bi se dogodilo da “teta Vegeta” nije 1955. godine ostala “zatočena” u Zagrebu zbog vremenskih neprilika i naletjela na oglas za posao koju ju je zainteresirao: Podravka je tražila kemijskog tehničara za rad u laboratoriju. Ona se prijavila, a dva dana poslije javili su joj da je dobila posao.

Tijekom života Zlata Bartl je dobila čitav niz priznanja, no najdraža joj je bila, od svih nagrada i priznanja – Vegeta. Taj je proizvod tijekom šest desetljeća Podravkin tim nadograđivao i nakon što je profesorica Bartl otišla u mirovinu. Novu, moderniju ambalažu Vegeta je dobila 1994. godine, a 2000. lansirana je ona u bočici. U asortiman Vegetinih proizvoda stalno se unose razne inovacije, a svojom kvalitetom, tradicionalnim recepturama i prepoznatljivošću još uvijek je sasvim drukčija od ostalih dodataka jelima.

U šest desetljeća postojanja, Vegeta je začinila i inspirirala brojna jela te osvojila srca u brojnim zemljama, a povodom svoje velike obljetnice pozvala je svoje potrošače da zajedno proslave i postanu dio Vegetine povijesti.

Vegeta potiče kreativnost u kuhinji i upravo je njen 60. rođendan bio idealna prilika za osvježenje vanjštine kroz iskušavanje kreativnosti potrošača. Kako je Vegeta jedinstvena i originalna kombinacija začina i sušenog povrća, potrošači su mogli kreirati svoju, posve originalnu Vegeta etiketu. U razdoblju od mjesec dana na natječaj koji je proveden na tržištima Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Sjeverne Makedonije prijavljivali su se i potrošači iz Australije, Austrije, Belgije, Bugarske, Danske, Finske,

Njemačke, Francuske, Irske, Italije, Slovenije, SAD-a, Nizozemske, Švicarske, Švedske, Kosova, Kanade, Grčke te Norveške.

Različitih kombinacija boja, crteža i poruka pristiglo je više od 32 tisuće, a 60 najkreativnijih osvojilo je vrijedne nagrade, dok su sve dizajnirane etikete otisnute na staklenkama Vegete te su se našle na policama trgovina.

U svoj asortiman proizvoda Vegeta stalno unosi inovacije, a svojom kvalitetom, recepturama i prepoznatljivošću razlikuje se na tržištu dodataka jelima, ali i šire od toga. Vegeta osvaja srca svojih korisnika i osluškujući njihove prehrambene potrebe i preferencije prilagođava se zahtjevima pojedinih nacionalnih kuhinja te prati najnovije nutricionističke trendove.

Tako se u Australiji pod brendom Vegeta mogu pronaći juhe u tekućem obliku, Vegeta dehidrirane juhe putuju u Dubai i Rusiju, dok se na policama američkih trgovina nalazi nekoliko vrsta tekućih bujona, lokalno poznatih pod nazivom broth. Istovremeno, na domaćem tržištu Vegeta je zakoračila u svijet monozačina, bez kojih je svako kuhanje nezamislivo. Sve ovo dokaz je da je Vegeta u 60 godina svog postojanja od jednog nezamjenjivog proizvoda postala svjetski poznati brend sa širokom lepezom različitih kulinarskih rješenja.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve