Menadžer u malom poduzetništvu

Autor: Sponzorirani članak , 15. studeni 2012. u 09:35
.

U tijeku su upisi u program usavršavanja Menadžer u malom poduzetništvu u trajanju 150 školskih sati. Program je verificiralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta RH.

Poslovno učilište Filaks vas poziva na upise u program usavršavanja Menadžer u malom poduzetništvu. Nastava se održava subotom prema unaprijed definiranom rasporedu, počinje 24.11.2012., a završava krajem svibnja 2013. Nastava subotom je prilagođena onima koji nastavu ne mogu pohađati radnim danom zbog poslovnih obveza, kao i polaznicima koji žive izvan Zagreba. Promotivna školarina za upis u ovoj školskoj godini je 6.800 kuna.

Program je namijenjen voditeljima odjela srednjih tvrtki, menadžerima i direktorima malih tvrtki, ali i svima koji žele tek pokrenuti vlastiti poduzetnički projekt.

Poslovanje nekada i sada

U devedesetim godinama prošlog stoljeća, na tržištu koje se tek razvijalo, bilo je lakše ostvariti uspjeh jer je postojala rastuća potražnja za različitim kategorijama proizvoda i usluga. Danas, na zasićenom tržištu, gdje je sve već poznato i pristutno i kada konkurencija ne miruje, uspjeh ostvaruju menadžeri koji promišljaju o poslovnim aktivnostima, istražuju tržište, kreiraju strategiju, kvalitetno provode planirane aktivnosti te se prilagođavaju kontinuiranim promjenama ponašanja potrošača.

U poslovnom planiranju važno je objektivno procijeniti projekt, odnosno biti što realniji u analizi postojećeg stanja na tržištu. Analiza postojećeg stanja važan je dio poslovnog planiranja, jer tvrtki govori o situaciji u kojoj jest, daje objektivnu sliku stanja na temelju razrade važnih dijelova tržišta. Analiza postojećeg stanja odnosi se na analizu ciljne skupine, makro i mikro tržišnog okružja, konkurencije, proizvoda i usluga, cijena i profitabilnosti, prodaje i distribucijskih kanala te ljudskih potencijala i resursa poduzeća.

Stanje u praksi

U manjim poduzećima često se posluje bez razrađenog poslovnog plana i strategije na tržištu funkcionirajući od „danas do sutra“. Svjedoci smo brojnih neuspješnih poduzetničkih pothvata koji često više sliče izmišljenim pričama nego stvarnim ljudskim i poslovnim sudbinama. Poduzetnik ima veći izazov i povećanu odgovornost za uspjeh ili neuspjeh što pruža osjećaj zadovoljstva u gradnji samostalne poslovne karijere, no nažalost određeni broj poduzetnika više slijedi svoju intuiciju nego stvarne pokazatelje i općenito ima nerealna očekivanja od tvrtke koju tek gradi. Veliki je broj poduzetnika koji u avanturu kreću samo zato što nešto znaju dobro raditi i smatraju da će se netko (država, viša sila, udruge, kupci itd) pobrinuti za njihove proizvode ili usluge nakon što ih ponude tržištu. Neke osobe vjeruju da moraju „oploditi“ ušteđevinu nekim poduzetničkim projektom i ulaze u poslove o kojima ne znaju dovoljno, isključivo na nagovor uvjerljivih prijatelja ili rodbine. Zanimljivo je koliko poduzetnika ne zna izračunati potencijal tržišta, niti o tome razmišlja sve dok ne dođu prvi problemi s plasmanom, odnosno prodajom.

Zablude i greške u planiranju

Tek kada utvrde da nitko nije čuo za njihovu ponudu niti se odlučio kupiti, počinju razmišljati o mogućim rješenjima. Činjenica je da se dobit stvara isključivo na tržištu, a ne dolazi od proizvoda, rada, menadžera ili zaposlenika. Pokretač poslovanja su potrošači koji bi trebali biti spremni platiti pravu cijenu za ponuđeni proizvod ili uslugu. Mali poduzetnici moraju posebno biti svjesni važnosti kreiranja potražnje koja ima za cilj da potrošači najprije potraže njihove proizvode, umjesto da se obrate većem konkurentu.

U radu s poduzetnicima tijekom stručne specijalizacije u Poslovnom učilištu Filaks, uočili smo tipične probleme u njihovom poslovanju. Obzirom na turbulentno tržište, velike promjene u ponašanju potrošača, trendove i aktivnu konkurenciju, dokazano je da oko 80 posto poduzetničkih projekata propada već u prve 3 godine poslovanja.


Za sve one koji žele dugoročno ulagati u poslovanje, opstati i razvijati se na zahtjevnom tržištu, program Menadžer u malom poduzetništvu je prava odluka za stručnu specijalizaciju i usavršavanje.

Više informacija o programu možete saznati na www.filaks.hr ili upitom na elvira@filaks.hr

Dobrodošli u Poslovno učilište Filaks, vedru kuću znanja!

New Report

Close