Hotelski lanci – najpoželjniji poslodavci u turističkom sektoru

Autor: Promo , 19. lipanj 2017. u 11:09
FOTO: Jurica Galoic/PIXSELL

Plava laguna, Istraturist, Valamar Riviera i Maistra broje nekoliko desetaka hotela i trebaju na stotine kuhara.

Gastronomska ponuda izrazito je bitna kad se govori o turističkom sektoru jer brojni gosti upravo iz tog razloga izabiru hotele i aranžmane koji im osiguravaju dva ili više obroka dnevno. Ako taj segment razočara, neće se sigurno vratiti na mjesto koje su izabrali kako bi se odmorili i potrošili novac. Stoga, u najvećim hrvatskim hotelskim lancima ništa se ne prepušta slučaju.

Svjesni su da iz godine u godinu trebaju što je više kuhara moguće, ali i da ih treba što je više moguće zadržati kako bi bili na raspolaganju kroz svih 12 mjeseci. O tome su za Večernji list detaljno progovorili iz hotelskih lanaca kao Plava laguna, Istraturist, Valamar Riviera i Maistra. U Hrvatskoj broje na desetke hotela i zapošljavaju na stotine kuhara. Koji, uzgred rečeno, prvo biraju zaposliti se u hotelima jer uvjeti su najkomforniji, radi se s vrhunskim stručnjacima i mnogo je prostora za napredak.

– Kod privatnika se u manjim objektima može često zaraditi bolji novac, ali u hotelima se više nauči, opuštenija je i profesionalnija atmosfera – otkrio je u razgovoru za Večernji list slastičar Tibor Opačić (23) iz Osijeka.

Uistinu, sam brojke dovoljno govore. Primjerice, Plava laguna 2014. godine preuzela je Istraturist, koji "pod sobom" ima devet hotela. Riječ je o društvu s ukupnom bilančnom vrijednošću aktive od cca. 2,3 milijarde kuna, koje zapošljava više od 900 radnika tijekom godine. Godišnje ostvaruje prihode na razini 500 milijuna kuna, te nema dugoročnih obveza. U svojim smještajnim kapacitetima, oplemenjenim i prilagođenim gostu kroz permanentna ulaganja, dnevno može ugostiti preko 20 tisuća gostiju, od čega više od osam tisuća u hotelima i apartmanima, te preko 12 tisuća u autokampovima, čime na godišnjoj razini ostvaruje preko 2,3 mil noćenja. Raspolaže i s 360 vezova u dvije marine te nizom ugostiteljskih, sportskih i ostalih sadržaja koji upotpunjuju temeljnu ponudu.

– Kod nas kuhar ima plaću od otprilike pet tisuća kuna pa do 6500 kuna, uz plaćeni smješta te tri obroka. Riječ je o redovnom radnom vremenu od 40 sati tjedno. Također, u grupaciji Plava laguna zaposleno je 90 stalnih kuhara te sezonski otprilike njih 200. Točan iznos individualne plaće ovisi o odrađenim satima, dodacima na plaću kao rad nedjeljom, blagdanom, dvokratno i dr., dodacima na radni staž te poreznim olakšicama. Na plaću u srpnju i kolovozu dolazi još sezonska stimulacija od oko 600 kuna. Za sve naše radnike osiguravamo tjedno jedan slobodan dan, uz maksimalno 60 radnih sati tjedno, plaćen godišnji odmor od dva dana za svaki mjesec rada te produženje radnog odnosa za sve slobodne sate i godišnji odmor za sezonce – kazali su za Večernji list u grupaciji Plava laguna, a rečeno vrijedi i za Istraturist.

Slično je i u hotelijerskoj kompaniji Maistra, koja je dio Adris Grupe i broji deset visokokvalitetnih hotela, osam turističkih naselja i šest kampova smještenih na prestižnim lokacijama u Rovinju i Vrsaru, dva istarska turistička središta iznimnih prirodnih i kulturno-povijesnih vrijednosti. Ukupan kapacitet portfelja je gotovo 34 tisuće gostiju što omogućuje ostvarenje rezultata koji čine oko pet posto turističkih ostvarenja Hrvatske i nešto više od 15 posto turističkih ostvarenja Istre. Dosadašnje investicije u turistički proizvod Maistre u iznosu od tri milijarde kuna svrstale su Maistrine hotele u vrh hrvatske premium ponude po cijenama i zadovoljstvu potrošača.

– Tijekom sezone zapošljavamo više od 300 kuhara. Ukoliko toj brojci pribrojimo i pomoćno osoblje u kuhinji, šefove smjena i šefove kuhinja tada dosežemo brojku od 500 kuhinjskih radnika što predstavlja više od četvrtine svih zaposlenih u Maistri. Više od 70 posto kuhara ima trajanje radnog odnosa duže od devet mjeseci, što je indikator da smo investicijama u proizvode viših kategorija stvoriti uvjete da kreiramo turizam koji nije uvjetovan sezonalnošću.

Uz plaćeni rad, zaposlenicima je plaćen topli obrok, regres za godišnji odmor, jubilarne nagrade, dar djetetu, naknadu za prijevoz ili smještaj – rekli su u Maistri.

Posebno je pak zanimljiva situacija u hotelskom lancu Valamar Rivijeri, koji nosi titulu jednog od najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj. Valamar upravlja s 30 hotela i ljetovališta te 15 kamping ljetovališta, od kojih je 40 posto visoke, 41 posto srednje više te 19 posto srednje niže kategorije.

– Dnevno u našim hotelima i ljetovalištima možemo primiti oko 56 tisuća gostiju. Vrijednost imovine u našem portfelju iznosi više od četiri milijarde kuna i predstavlja temelj našeg uspjeha. U visokoj sezoni ćemo zapošljavati oko 450 kuhara, odnosno oko 50 kuhara više u odnosu na 2016. godinu, a samo od početka ove godine sklopili smo novih 11 ugovora na neodređeno vrijeme. Trenutno je proces zapošljavanja još u tijeku. Svim našim zaposlenicima Valamar nudi vrlo konkurentne i atraktivne uvjete rada kao i velike mogućnosti razvoja karijere. Prosječna plaća u Valamaru za 2016. godinu bila je veća za 29 posto od prosjeka turističkog sektora u Hrvatskoj a za šest posto veća od prosječne plaće na razini Republike Hrvatske. Također, imamo čak 17 različitih programa nagrađivanja koji se podjednako odnose na stalne i sezonske radnike i omogućavaju zaposlenicima vrlo kvalitetna dodatna primanja. U dogovoru sa sindikatima, postignuto je povećanje osnovne plaće za 2017. za stalne i sezonske radnike za ukupno šest posto. Sve ove inicijative pridonijele su tome da je Valamar Riviera jedanaestu godinu zaredom nagrađena certifikatom Poslodavac partner, pri čemu je Valamar jedina turistička kompanija smještena među pet najboljih Poslodavaca partnera u Hrvatskoj – u detalje su nam objasnili situaciju u Valamar Rivijeri te napomenuli da je kod njih minimalna mjesečna plaća 4000 kuna neto.

Dakle, na kraju priče, način poslovanja i uvjeti koje nude najveći trebali bi biti smjernica i primjer svima jer oponašanjem njihova načina rada privlače se najkvalitetniji zaposlenici, u ovom slučaju kuhari, što automatski znači i veći broj zadovoljnih gostiju.

New Report

Close