Croatia osiguranje i TZ grada Zagreba otvaraju izložbu o 133 godine burne hrvatske povijesti

Autor: Poslovni.hr , 14. rujan 2017. u 11:49
Foto: press

Preuzimajući Croatia osiguranje 2014. godine Adris je dao obećanje da će čuvati i promovirati vrijednosti duge tradicije najveće domaće osigurateljne kompanije

Croatia osiguranje u suradnji s Turističkom zajednicom grada Zagreba i Gradom Zagrebom ove subote u tunelu Grič otvara jedinstvenu multimedijsku interaktivnu izložbu znakovitog naziva „Croatia je Hrvatska“.

Izložba će na interdisciplinaran način sažeti 133 godine dramatične hrvatske gospodarske, političke, kulturno-znanstvene i povijesti svakodnevice hrvatskih građana, a prikazat će paralelnu povijest Hrvatske, grada Zagreba i Croatia osiguranja.

Svečano otvorenje izložbe bit će upriličeno u petak 15. rujna u večernjim satima, dok će za sve građane izložba biti otvorena od subote, 16. rujna do srijede, 1. studenoga u tunelu ispod Strossmayerova šetališta.

Croatia osiguranje kao gospodarski oslonac kroz povijest

Prolazeći kroz izložbu, posjetitelji će moći primijetiti da je dio prikazanih predmeta vezan uz poslovanje najvećeg domaćeg osigurateljnog društva Croatia osiguranje. Postoji manje poznat, ali zanimljiv povijesni razlog zašto je upravo Croatia osiguranje jedan od subjekata ovog kulturnog projekta.

Naime, Croatia osiguranje je tijekom svoje 133 godine djelovanja neprekidno bila u službi razvoja nacionalnog gospodarstva, čime je opravdala povijesnu svrhu utemeljenja.

Croatia je počela djelovati u izazovnim vremenima prije točno 133 godine. Buđenje nacionalnog identiteta potaknulo je razmišljanje o stvaranju ključnih nacionalnih gospodarskih institucija koje će omogućiti zadržavanje kapitala u domovini, čineći je tako snažnijom i neovisnijom. Povijesni velikani Gjuro Deželić, Ivan Vončina i August Šenoa, uz potporu članova iz političkih struktura grada Zagreba, osnivaju 4. lipnja 1884. godine, deset godina nakon pokrenute inicijative, Croatia osiguravajuću zadrugu.

Dulje od stoljeća Croatia osiguranje kontinuirano prati hrvatske građane kroz sve nepovoljne okolnosti uzrokovane povijesnim previranjima. Bez obzira na stranu dominaciju, dva svjetska rata i državnu ekonomiju u poratnom razdoblju, Croatia je jačala. Svojim se financijskim i imovinskim potencijalom još prije više od stoljeća nametnula kao gospodarski čimbenik vrijedan poštovanja.

Tijekom prve polovice 20. stoljeća Croatia pokriva većinski dio osiguravateljnog tržišta i bavi se osiguranjem osoba, imovine, motornih vozila, transporta i kredita. Dio preuzetoga rizika, u cilju dodatne zaštite, predaje u reosiguranje u zemlji i inozemstvu.

Nakon završetka Drugog svjetskog rata ime Croatia zamjenjuje se imenom DOZ (Državni osiguravajući zavod), a staro ime vraća se tek 1970. godine.

Početkom devedesetih godina 20. stoljeća državna ekonomija počinje ustupati mjesto tržišnoj ekonomiji. Croatia 1990. godine postaje dioničko društvo s većinskim udjelom državnoga vlasništva.

Usprkos ratnim uvjetima proces deregulacije tržišta ipak teče, što rezultira i pojavom konkurencije na tržištu osiguranja. Croatia osiguranje u novim okolnostima i dalje ostaje vodeći osiguravatelj koji pruža tržištu nove proizvode po uzoru na razvijeno europsko tržište.

Rovinjska Adris grupa 2014. kupuje većinski udio u Croatia osiguranju, okrećući novu stranicu u Croatijinoj dugoj povijesti.

Izložba Croatia je Hrvatska

Izložba „Croatia je Hrvatska“ će se protezati na površini cijelog tunela, kroz glavnu cijev tunela dugu 350 metara koja spaja Mesničku i Radićevu ulicu, ali i kroz četiri bočne cijevi tunela duljine preko 200 metara, a protezat će se na ukupnoj površini od 2100 četvornih metara.

Postav izložbe sadržajno je podijeljen u 13 desetljeća koja će karakterizirati zanimljivi događaji, ljudi i predmeti iz određenog povijesnog razdoblja te potpuno drugačija atmosfera u svakom desetljeću.

Zanimljivo je da će se izložba igrati s emocijama posjetitelja, pa će posjetitelji hodajući kroz izložbu prolaziti kroz različita raspoloženja. Izložbu će obilježiti različiti multimedijalni, digitalni i interaktivni sadržaji – ekrani, projekcije, glazba prilagođena svakom desetljeću, a prostor tunela će u potpunosti biti posvećen vizualnim i osjetilnim instalacijama.

Komentirajte prvi

New Report

Close