Burze tereta poboljšavaju poslovne rezultate

Autor: Poslovni.hr , 24. studeni 2015. u 09:40
Foto: http://www.timocom.com.hr/Novosti/Medijateka

Raspon transportnih burzi je velik, od onih manjih, specijaliziranih burza tereta s manje korisnika pa sve do velikih lidera koji broje nekoliko tisuća korisnika.

Burze tereta neizostavan su dio svakodnevnog planiranja. Tu korisnici nude svoje terete za koje još nisu pronašli transporte. Tako zauzvrat i pružatelji transportnih usluga mogu povećati iskoristivost svog slobodnog prostorno-utovarnog kapaciteta. Upravo iz tih razloga burze tereta i utovarnog prostora su korisne u svakom pogledu jer poboljšavaju poslovne rezultate. Nimalo ne čudi činjenica da u Europi postoji više od 100 transportnih burzi svih vrsta. To otežava i praćenje temi po pitanju tereta i utovarnog prostora.

Raspon transportnih burzi je velik, od onih manjih, specijaliziranih burza tereta s manje korisnika pa sve do velikih lidera koji broje nekoliko tisuća korisnika. Odabir ispravne burze tereta na prvi pogled se čini kao lak zadatak po principu što je više korisnika registrirano, to su veće mogućnosti za unosan posao. Ipak Marcel Frings, glavni predstavnik najveće europske transportne platforme TimoCom, smatra da je to zabluda. Kako bismo odvojili uspješne burze tereta i utovarnih prostora, dovoljna je jednostavna računica.

„Po našem mišljenju nije odlučujuć broj korisnika već broj ponuda koje korisnici dnevno postavljaju u burzu tereta.TimoCom primjerice ima 100.000 korisnika koji dnevno nude do 450.000 ponuda tereta i utovarnog prostora. To znači da se u prosjeku po korisniku dnevno objavi oko 4,5 ponuda. Ostale burze tereta u reklamne svrhe povećavaju broj korisnika u redovitim intervalima, ali kada pogledate koliko je ponuda na tim burzama, u većini slučajeva objavljuje se 2,3 ponuda po korisniku“, pojašnjava Marcel Frings, glavni predstavnik najveće europske transportne platforme TimoCom.

Frings dodaje kako je upravo iz tog razloga smislenije pratiti broj ponuda po danu prilikom odabira burze tereta i utovarnog prostora nego gledati broj korisnika. Tina Pandža, menadžerica za Jugoistočnu Europu u TimoComu tvrdi kako burza tereta s niskom paušalnom mjesečnom naknadom pomaže optimizirati iskorištenost kapaciteta i izbjeći skupe prazne vožnje kamiona, od čega i okoliš ima koristi te ističe kako se na njihovoj burzi tereta nude se sve vrste pošiljki.

˝Naše platforme pritom ne koriste samo špediteri i pružatelji transportnih usluga već i poduzeća za proizvodnju i trgovanje. To mogu biti tvrtke iz svih mogućih područja, od proizvođača hrane i pića do metalne industrije. Sve što se proizvodi, mora se i transportirati. Jednostavno rečeno, bez transporta je sve uzalud, a bez IT podrške danas teško da išta funkcionira. U tom smislu su IT, logistika, industrija i trgovina međusobno umreženi˝, tvrdi Tina Pandža, menadžerica za Jugoistočnu Europu u TimoComu.

Nema jedinstvene definicije

Među pojedinim burzama tereta zapravo nije jasno kako se definira pojam korisnik zato što neke burze transporta upravo na tom polju promidžbeno objavljuju visoke brojke. Brojke vezane uz ponudu mogu razumjeti svi klijenti – svatko može primijetiti je li učestalost burze velika ili nije. Zbog spomenutih razlika u definiranju nije lako odrediti stvarnu veličinu broja korisnika.

TimoCom se po tom pitanju predstavlja jasno i razumljivo jer svaki novi korisnik mora biti prijavljen. Za svakog je korisnika, osim toga, potrebno i platiti naknadu za korištenje tako da poduzeća prijavljuju samo radnike koji stvarno disponiraju. Kod ostalih burzi tereta moguće je besplatno dodati hrpu korisnika. Oni se pojavljuju unutar statistika, ali ne i na burzi transporta.

„Ako bi se besplatno dijelile karte za nogometnu utakmicu na koju ide samo jedna trećina navijača, tada su karte za stadion rasprodane, ali stadion je svejedno prazan. Burze tereta koje se zbilja isplate su one s jasno više ponuda nego korisnika“, pojasnio je Frings situaciju kroz jednostavnu usporedbu.

Kvantiteta i kvaliteta

Uz broj ponuda, prilikom odabira transportne platforme odlučujuća bi trebala biti i pouzdanost potencijalnih poslovnih partnera unutar burze transporta. Što je opsežniji paket sigurnosti koji nudi transportna platforma, to je „crnim ovcama“ teže vršiti poslove. Tako tvrtka TimoCom nudi višestupanjsku sigurnosnu mrežu koja sadrži obaveznu i opsežnu provjeru pristupa za nove korisnike. Ako je unatoč sigurnosnim mjerama došlo do zakašnjelih plaćanja, na snagu stupa interni odjel za potražnju naplate pod vodstvom odvjetnika Alexandera Oebela čiji tim pomaže klijentima da vansudskim putem dobiju svoj novac – usluga koja bi trebala biti sastavni dio sigurnosti u svakoj burzi za terete i utovarne prostore.

Iz TimoComa naglašavaju kako klijenti u oblasti proizvodnje i trgovine za svoju robu jednostavno pronalaze odgovarajuće prijevoznike u cijeloj Europi, a birati mogu između 35.000 firmi iz branše.

˝Otpremnici i organizatori transporta imaju koristi tako da preko burze brzo dospijevaju do slobodnog utovarnog prostora pouzdanih poduzeća ili međunarodnih tereta za svoja vozila. Kao nadopuna aktualnoj burzi nudimo i mnoge dodatne i pametne funkcije koje olakšavaju dnevni rad u uredu, ali i mobilno, preko aplikacije. Zahvaljujući TimoCom sigurnosnoj mreži, pobrinuli smo se za visok sigurnosni standard˝, otkrila nam je Pandža.

Pohvalila se i rezultatima, naime na TimoCom platformama, odnosno preko burze TC Truck&Cargo u 2014. godini ukupno je postavljeno 58,9 milijuna ponuda tereta i utovarnih prostora što je više od 516 milijuna tona tereta godišnje.

˝To odgovara povećanju od 7,6 posto u odnosnu na 2013. godinu, odnosno 4,1 milijuna ponuda. Za 2015. godinu očekuje se sličan porast. Poslovnu godinu 2014. uspješno smo zaključiti s ukupnim prometom od 54 milijuna eura. Pridobili smo oko 7000 novih klijenata diljem Europe. Hrvatsko tržište, zajedno uz ostatak bivše Jugoslavije, jedno je od najuspješnijih TimoComovih tržišta. Od pokretanja tvrtke 1997. godine zabilježili smo visok broj klijenata koji je nakon pristupanja Hrvatske u EU još porastao. Razlog tomu je i to što naši klijenti na raspolaganju uvijek imaju konzultante koji pričaju hrvatski, iako je sjedište tvrtke u Njemačkoj˝, poručuje Pandža.

Komentirajte prvi

New Report

Close