Analiza radnih mjesta i profiliranje kompetencija

Autor: Sponzorirani članak , 31. kolovoz 2016. u 09:28
Foto: Thinkstock

… i 5 razloga zašto ju provesti u organizaciji?

Kad je opis radnog mjesta štur i ne odgovara potrebama poslovanja, u organizaciji je to uglavnom svima jasno i često je općepoznata istina.

Međutim zašto ga i kako mijenjati nabolje, izaziva brojne nedoumice.

Neki od glavnih razloga da provedete analizu radnih mjesta i profiliranje kompetencija u organizaciji su:

  1. POVEĆAJTE UČINKOVITOST: želite eksplicitno navesti koji dio aktivnosti u poslovnom procesu obavlja koji zaposlenik: „Što taj čovjek uopće radi?“

+ situacija: moći ćete nagraditi zaposlenike koji su napravili i više nego što su trebali u svom opisu posla kako bi dodatno potaknuli njih i druge članove tima da doprinesu razvoju tvrtke

– situacija: u slučaju da dođe do radnog spora ili opomene za lakšu ili težu povredu radne obaveze, u opisu posla imat ćete referentnu točku za usporedbu s tim što je zaposlenik napravio (a nije trebao) ili nije napravio (a trebao je) čime je potencijalno narušio ugled tvrtke, oštetio tvrtku materijalno i/ili izazvao kratkoročne ili dugoročne probleme u poslovanju.

  1. ODABERITE NAJBOLJE RASPOLOŽIVE LJUDE: pronalaženje kvalitetnog kadra zahtijeva kvalitetno opisane kompetencije na radnom mjestu: „Kakvu osobu uopće tražimo?“

+ situacija: kvalitetno opisane aktivnosti i kompetencije pružaju dobru osnovu da kod odabira znate kakav profil zaposlenika za određeno radno mjesto tražite?

– situacija: u situaciji kad ste svjesni da pojedini zaposlenik „podbacuje“ u rezultatima, možete se zapitati gdje bi njegovi potencijali mogli bolje doći do izražaja i premjestiti ga na drugo radno mjesto.

  1. OBUČITE ZAPOSLENIKE KVALITETNO: koja znanja i vještine su potrebne na određenom radnom mjestu i kako ih steći jedno je od ključnih pitanja kvalitetnog planiranja edukacije zaposlenika?

+ situacija: u tvrtki ste zaposlili mladog i perspektivnog pripravnika i želite ga u što kraćem vremenu obučiti za dobro obavljanje aktivnosti na radnom mjestu, a za to vam je potreban dobar opis aktivnosti, znanja i vještina koje su mu potrebne koji predstavlja osnovu za izradu ciljeva u planu pripravništva

– situacija: pregledom troškova za osoblje u protekloj godini utvrdili ste da postoji znatan prostor za sustavno provođenje edukacija u kojem će zaposlenici odlaziti na edukacije za koje ste utvrdili da će najviše doprinijeti radnim rezultatima na njihovom radnom mjestu (prema opisu poslova i kompetencijama).

  1. RAZVOJ KARIJERE: kako uvesti transparentne kriterije za napredovanje u tvrtki ako svakom čovjeku nije pridružen detaljan opis kompetencija i aktivnosti koje mora obavljati?

+ situacija: svaki zaposlenik ima prirodno razvijene određene potencijale za rad, a uz dobar opis poslova i kompetencija (i dodatnu evaluaciju) moći ćete utvrditi u kojem smjeru će njegovi kapaciteti najbolje doći do izražaja

– situacija: radna motivacija zaposlenika je upitna jer ne znaju na temelju kojih znanja, vještina, aktivnosti, i posljedično rezultata mogu očekivati unaprijeđenje. Budući je razvoj karijere jedan od glavnih radnih motivatora, to može utjecati na odljev kvalitetnog kadra iz tvrtke.

  1. UNAPRIJEDITE RADNU KLIMU: zaposlenici vole transparentnost, sustavnost i strukturu u organizaciji jer im to daje osjećaj sigurnosti, predvidljivosti i mogućnost planiranja. Također, radno mjesto je osnova rada i aktivnosti zaposlenika u organizaciji i dobro opisano i dosljedno implementirano omogućava da organizacija profesionalizira svoje poslovanje (i izbjegne stav „to je samo papir“).

Zaključno, analiza radnih mjesta i profiliranje kompetencija nije čaroban ključ za odabir, edukaciju, nagrađivanje i razvoj karijere. Ali predstavlja izvrsnu polaznu osnovu i preduvjet za te procese jer, kako ćete nešto procijeniti ako nemate precizno dokumentirano što procjenjujete tj. koje aktivnosti i koje kompetencije zaposlenik mora imati da bi bio odabran, obučen, nagrađen ili unaprijeđen u organizaciji?

Ako vas je ovaj članak motivirao na provođenje analize radnih mjesta i profiliranje kompetencija, saznajte KAKO to kvalitetno napraviti:

  • Kako se kvalitetno pripremiti za revidiranje stare ili izradu nove sistematizacije radnih mjesta?

  • Kreiranje (ili sastavljanje) projektnog tima: koga uključiti i u kojoj ulozi?

  • Zakonski okviri sistematizacije radnog mjesta: kakva i gdje nam sve treba?

  • Što čini kvalitetan opis radnog mjesta?

  • Metode za opisivanje radnog mjesta: analiza radnog mjesta, TKD metoda

  • Kako koristiti obrasce u praksi?

  • Što su kompetencije i kako izraditi profil kompetencija?

PRIJAVITE SE NA RADIONICU „ANALIZA RADNIH MJESTA I PROFILIRANJE KOMPETENCIJA“, 26. i 27.9.2016., hotel „Westin“, Zagreb

20% POPUSTA RANE PRIJAVE

Link www.hrradi.com.

 

 

Polaznici će na radionici dobiti:

  • znanja od strane stručnjaka – praktičara u provođenju analize radnih mjesta u različitim organizacijskim okruženjima i branšama

  • gotove elektronske obrasce za provođenje analize radnih mjesta u praksi na petnaest stranica

  • praktični vodič za provođenje analize radnih mjesta u praksi na dvadeset stranica

  • Power Point prezentaciju sa seminara

  • odgovore na pitanja i razjašnjavanje nedoumica o problemu

  • diplomu o pohađanju seminara

  • gratis pretplatu na Poslovni dnevnik mjesec dana

 

  • Na radionici će polaznici izraditi:

  • plan analize radnih mjesta u svojem odjelu/ tvrtki

  • opis posla za dva odabrana zanimanja u svojoj tvrtki (rukovodeći/ specijalistički/ i administrativni/proizvodni profil)

  • profil kompetencija za ta radna mjesta

  • napraviti evaluaciju mogućnosti provođenja analize radnih mjesta u tvrtki u kojoj su zaposleni.

Saznajte samo na seminaru: KAKO KVALITETNO PRIPREMITI, PROVESTI I REVIDIRATI ANALIZU RADNIH MJESTA U TVRTKI?

New Report

Close