Naučite kako uspješno provesti restrukturiranje i transformaciju poduzeća

Autor: Poslovni.hr , 21. siječanj 2015. u 09:26

Poboljšanje fleksibilnosti i ostvarivanje konkurentske prednosti postiže se sustavnim i strukturnim promjenama.

Aktualni gospodarski izazovi iz turbulentnog okruženja, koje uvelike diktira globalna kriza i dinamičan razvoj novih tehnika i tehnologija, primoravaju poduzetničke organizacije i ljude koji u njima djeluju da se osposobe i organiziraju tako da se mogu kontinuirano, brzo i sveobuhvatno prilagođavati promjenama, bolje iskorištavati tržišne prigode te izbjeći prijetnje. Poboljšanje fleksibilnosti i ostvarivanje konkurentske prednosti u cilju stvaranja preduvjeta da se u prvom koraku preživi, a potom osigura dugoročan opstanak na tržištu, postiže se sustavnim i strukturnim promjenama, TRANSFORMACIJOM, što u provedbenom smislu predstavlja proces koji se odvija na sljedeći način:

  • Definiranje ili redefiniranje strateških namjera, organizacijskog ustroja i strategije poslovanja,
  • Cjelovita i efikasna implementacija promjena koje su proistekle iz prethodnog postupka,
  • Kreiranje adekvatnog informacijskog sustava za potporu planiranju, odlučivanju, upravljanju i provedbenom djelovanju na svim organizacijskim razinama,
  • Optimiziranje poslovanja u svrhu poboljšanja efikasnosti
  • Uvođenje sustava za upravljanje izvrsnošću, odnosno koncepta „učećih organizacija“.

Inicijalno, uobičajena je provedba postupka restrukturiranja, pogotovo u situacijama kada izrazito nepovoljni tržišni uvjeti imaju velik utjecaj na poslovanje poduzeća. Restrukturiranje se po svojim ključnim ciljevima može tretirati kao inovativni koncept kojim će organizacija pronaći i definirati rješenja kojima će kroz korjenite promjene u poslovanju (tržišno, financijski, tehnološko-tehnički, organizacijski, kadrovski i vlasnički) osigurati osobine izvrsnosti potrebne za dugoročni opstanak poduzeća.

Jedan od kvalitetnijih i često upotrebljavanih managerskih alata kojim se strategije pretvaraju u stvarnost i rezultate jest BSC (Balanced Scorecard). Radi se o konceptu za učinkovit transfer strateških namjera u praksu, u procese i operativu. Kroz definirane prioritete i koristi, kroz precizne metrike i mjere te raspored resursa, BSC fokusira organizaciju na ključne ciljeve, stvara sinergiju između različitih poslovnih funkcija i jača sposobnost upravljanja promjenama. Očekivani rezultat takvog djelovanja je povećanje tržišne vrijednosti organizacije kroz rast prihoda, profita i slobodnog novca.

Da bi se restrukturiranje uspješno provelo, kreirale adekvatne strategije i potom efikasno provodile, presudno je poznavanje društvenog i socijalnog okruženja, tržišta i interne organizacije, a pogotovo ključnih dionika. Naoružani pravim znanjem, odnosno informacijama, konkurenti se mogu nadmašiti efikasnijom prodajom, kvalitetom upravljanja, motivacijom ljudi i sposobnošću pregovaranja. Svi skupljaju informacije, no uspjeh u razvoju poslovne izvrsnosti (efektnost, „raditi prave stvari“) leži u kvalitetnom sustavnom upravljanju informacijama: pravilnom bilježenju, selekcioniranju, razumijevanju i upotrebi.

Kreirane i implementirane strategije te ustrojeni sustavi za upravljanje informacijama omogućuju da se pravilno obnaša upravljanje troškovima i ulaganjima, važna managerska zadaća neophodna da se održi ili poveća konkurentnost i osigura opstanak u tržišnoj utakmici. Osnovni cilj joj je razvoj operativne izvrsnosti (efikasnosti, „raditi na pravi način“), odnosno postizanje optimalnog odnosa između troškova i prihoda. Pri upravljačkom pristupu troškovi se višedimenzionalno povezuju s odgovornim osobama unutar organizacije, s portfeljem proizvoda i usluga, s aktivnostima u lancu vrijednosti i s klijentima.

Mirakul Edukacijski centar će 20. veljače u kongresnom centru Hypo EXPO XXI, Zagreb održati seminar pod nazivom 'Restrukturiranje-prilagodba organizacije novonastalim tržišnim uvjetima'.

Predavanje će provesti savjetnik za management, Nikola Nikšić, koji ima 35 godina radnog iskustva u zemlji i inozemstvu, od koji je 25 godina radio na pozicijama managera za upravljanje strategijom, financijama i računovodstvom te kontrolingom, od toga 6 godina u inozemstvu na međunarodnim projektima, a 12 godina kao manager u poduzećima iz sustava međunarodnih grupacija.

Više o seminaru možete pogledati na www.mirakul.hr/edukacijski-centar/seminari/restrukturiranje-zagreb.

Nastavno na seminar 'Restrukturiranje', Mirakul će održati i niz specijalističkih edukacija koje imaju za cilj osposobiti managere da, nakon uspješnog restrukturiranja, kreiraju adekvatne strategije i potom ih efikasno provode.

Balanced Scorecard (BSC)-efikasan managerski alat za provedbu strateških namjera i strategija – 26. ožujka 2015., Zagreb

Jedan od kvalitetnijih i često upotrebljavanih managerskih alata kojim se strategije pretvaraju u stvarnost i rezultate je BSC. Radi se odličnom sredstvu za transfer strateških namjera u praksu, u procese i operativu. Kroz definirane prioritete i koristi, kroz precizne metrike i mjere te raspored resursa, BSC fokusira organizaciju na ključne ciljeve, stvara sinergiju između različitih poslovnih funkcija i jača sposobnost upravljanja promjenama. Više o seminaru možete pogledati na www.mirakul.hr/edukacijski-centar/seminari/balanced-scorecard-bsc-efikasan-managerski-alat-za-provedbu-strateskih-namjera-i-strategija-zagreb.

Upravljanje informacijama – 16. travnja 2015., Zagreb

Poznavanje društvenog i socijalnog okruženja, tržišta i interne organizacije, a pogotovo ključnih klijenata, presudno je. Naoružani pravim znanjem, odnosno informacijama, svoje konkurente možemo nadmašiti efikasnijom prodajom, kvalitetom upravljanja, motivacijom ljudi i sposobnošću pregovaranja. Svi skupljaju informacije, no uspjeh leži u pravilnom bilježenju, selekcioniranju, razumijevanju i upotrebi. Sve informacije o edukaciji možete potražiti na www.mirakul.hr/edukacijski-centar/seminari/upravljanje-informacijama-zagreb.

Upravljanje troškovima i ulaganjima – 14. i 15. svibnja 2015., Zagreb

Upravljanje troškovima i ulaganjima važna je managerska tehnika neophodna da se održi ili poveća konkurentnost i osigura opstanak u tržišnoj utakmici. Osnovni cilj joj je postizanje operativne izvrsnosti, efikasnosti, odnosno postizanje optimalnog odnosa između troškova i prihoda. Više o seminaru na www.mirakul.hr/edukacijski-centar/seminari/upravljanje-troskovima-i-ulaganjima-zagreb.

EFQM model mjerenja i upravljanja izvrsnošću – 11. lipnja 2015., Zagreb

Dobra priprema i primjena EFQM modela u cijelosti, korištenje svih organizacijskih potencijala u procjeni te povezivanje nalaza, ocjena i preporuka iz procjene s potrebnim unaprjeđenjima mogu znatno ubrzati kretanje organizacije na putu ka višoj razini izvrsnosti, a time i ojačati njene šanse za dugovječnost i uspjeh. Seminarom će se pojasniti i prikazati struktura 8 ključnih elemenata izvrsnosti te kako se procjenjuju kroz 9 raznih kriterija s ciljem da se prepozna vrijednost ostvarenih rezultata i osiguraju neovisne povratne informacije potrebne za održavanje stalnog napretka na putu ka poslovnoj izvrsnosti. Više o seminaru možete pogledati na www.mirakul.hr/edukacijski-centar/seminari/efqm-model-mjerenja-i-upravljanja-izvrsnoscu-zagreb.

Upisi na seminare su u tijeku i možete ostvariti promotivni iznos kotizacije za rane prijave i uplate.

Komentirajte prvi

New Report

Close