"Zaposlenici ne žele da se njima upravlja, oni žele biti vođeni"

Snježana Kupres, nezavisna stručna trenerica i konzultantica u područjima NLP-a/Miranda Cikotić/PIXSELL Snježana Kupres, nezavisna stručna trenerica i konzultantica u područjima NLP-a/Miranda Cikotić/PIXSELL

Pokretač uspjeha tvrtke je tim koji povezuje povjerenje, zajedničke vrijednosti i fokus na zajedničke ciljeve i rezultate. A tim čine zaposlenici.

Kako uspješno raditi u prodaji, kako pregovarati, rukovoditi i raditi u timu, komunicirati da nas razumiju, vještine su koje se uspješno svladavaju edukacijom i treninzima.

Dugogodišnja nezavisna stručna trenerica i konzultantica u područjima NLP-a, prodaje pregovaranja i socijalnih kompetencija, koja je više od 23 godine radila na izvršnim pozicijama u međunarodnim kompanijma Malaysia Airlines i Tal Aviation Izrael, Snježana Kupres govori o profilu modernih zaposlenika i njihovom utjecaju na konkurentnost tvrtki u kojima rade.

Postoje li neke opće karakteristike modernih zaposlenika? Razlikuju li se od zaposlenika, primjerice, otprije deset godina? 
Današnji zaposlenici imaju drugačija očekivanja. Ne žele da se njima upravlja. Žele biti vođeni. Nije dovoljno da im se kaže  što kako i kada treba napraviti već žele biti uključeni, žele sudjelovati u svim aspektima posla koji rade. 

Prilagođavaju li se naše domaće tvrtke modernim zaposlenicima? Je li to važno?
Da,  neke  naše domaće tvrtke prepoznaju i  usvajaju  načine kako se prilagoditi modernim zaposlenicima. Polako se razvija svijest o zaposleniku kao temeljnoj vrijednosti tvrtke, no još uvijek ne dovoljno.Žele li tvrtke biti uspješne, primjena visoke tehnologije i visoko kvalitetni  proizvodi nisu više dovoljni. Pokretač uspjeha tvrtke je tim koji povezuje povjerenje, zajedničke vrijednosti i fokus na zajedničke ciljeve i rezultate. A tim čine zaposlenici. 

Jesu li se kroz vrijeme i tehnološki napredak promijenili i edukativni fokusi interesa zaposlenika?
Zaposlenici sve više pokazuju interes za edukacije iz područja koja nisu samo vezana uz stjecanje visokih tehničkih i stručnih kompetencija. Sve više ih zanimaju područja socijalnih kompetencija poput osobnog razvoja, vođenja timova, rješavanja konflikata, upravljanja stresom, komunikacijskih vještina i to su samo neke od tema koje postaju sve traženije.

Zašto socijalne kompetencije postaju sve važnije?
U današnje vrijeme na poslu provodimo puno vremena, susrećemo se s različitim ljudima i različitim poslovnim izazovima. Vještine budućnosti, a možemo slobodno reći i sadašnjosti, su sposobnosti da se prilagođavamo i vidimo stvari u perspektivi,  gradimo odnose razumijevanja i suradnje, razvijamo empatiju, kritički razmišljamo. Dakle , uz profesionalnu stručnost, modernom zaposleniku apsolutno su potrebne vještine koje se temelje na emocionalnim i socijalnim kompetencijama.

Kakva je veza između edukacije i konkurentnosti?
Edukacije potiču ljude na  nove načine razmišljanja,  inicijativu, proaktivnost ,podižu razinu motivacije čime direktno utječu na pristup radu. Motivirani i educirani zaposlenici svakako su kreativniji i profesionalno predaniji poslu, pa izravno utječu i na kvalitetu rada tvrtke

Neke tvrtke ulaganje u edukaciju zaposlenika smatraju investicijom. Koji su konkretni benefiti za tvrtke koje stalno ulažu u svoje zaposlenike?
Konkretni benefiti su jačanje povjerenja na horizontalnoj i vertikalnoj razini, otvorenost za konstruktivne konflikte, kroz koje dolaze na vidjelo i rješavaju se problemi koji bi inače ostali nezapaženi, veća spremnost zaposlenika na preuzimanje obveza i izvršavanje radnih zadataka, puna odgovornost  rada i ponašanja. Pozitivna posljedica svega navedenog je fokus na rezultate, dakle profitabilnost. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve