Znanje o razvoju digitalnih tehnologija najbolja je priprema za novi val promjena

Autor: Poslovni dnevnik , 29. studeni 2018. u 21:59
Saša Kramar, član Uprave Hrvatskog Telekoma

Saša Kramar, član Uprave Hrvatskog Telekoma.

Hrvatska se suočava s izazovom kako stvoriti okruženje koje potiče veća ulaganja i razvoj tehnologije koja nas kao društvo može učiniti konkurentnijim i produktivnijim.

Širom svijeta, uspješna gospodarstva su ona koja ulažu u digitalizaciju i stalno se transformiraju kako bi pružala bolje usluge i rješenja za svoje potrošače.  U Hrvatskoj, mi tome doprinosimo. Hrvatski Telekom je najveći privatni investitor u državi, godišnje ulaže 25 posto prihoda u najnoviju tehnologiju i modernizaciju infrastrukture, što je iznad prosjeka industrije na europskoj razini. Samo u prvih devet mjeseci ove godine kapitalna ulaganja iznosila su 1.241 milijun kuna, a stvaranjem još boljeg regulatornog okvira po uzoru na vodeće zemlje Europske unije s obzirom na digitalizaciju, ta ulaganja mogu biti i veća. 

Međutim, kako bismo povećali ulaganja, potrebno je da Vlada pomogne u stvaranju okruženja koje više podržava digitalna ulaganja. Pozdravljamo odluku o smanjenju naknade za radio frekvencijski spektar, a u narednom razdoblju očekujemo nastavak napora u tom smjeru. Tu prvenstveno mislimo na smanjenje iznimno visoke naknade za pravo puta koja značajno odstupa od europskih praksi te je nerazmjerna vrijednosti zemljišta preko kojeg elektronička komunikacijska infrastruktura prolazi.

Ovi podaci proizlaze iz studije koju je napravio Ekonomski institut Zagreb i koja, između ostalog, preporučuje značajno smanjenje te naknade. Primjerice, smanjenjem naknade za 75% i usmjeravanjem tih sredstava u elektroničku komunikacijsku infrastrukturu, kroz 10 godina generiralo bi se dodatnih 15 tisuća radnih mjesta i ostvario rast BDP-a od 1%.  Ako kao društvo to možemo ostvariti, budući potencijal Hrvatske je velik, bilo da je riječ o više tehnoloških radnih mjesta, bržim vezama, Internetu stvari ili pametnijim poslovnim rješenjima.

Daljnji prostor za rast vidimo u područjima vezanim uz naše 'core' telekom poslovanje, kroz naš flagship proizvod Magentu 1, te ICT segment koji podrazumijeva digitalizaciju. Upravo je digitalizacija ta koja gradove može učiniti "pametnima", a gospodarstvo konkurentnijim. HT jedini u Hrvatskoj nudi sveobuhvatna rješenja za pametne gradove, od razine temeljne infrastrukture do konkretnih servisa. Dio je to strategije HT-a kao predvodnika digitalne transformacije Hrvatske.

Kako bi sve navedeno bilo izvedivo, nužno je imati vrhunske stručnjake i ulagati u visokoobrazovani kadar i zato HT već niz godina snažno podržava i investira u STEM aktivnosti.  Znanje i iskustvo u razvoju i korištenju naprednih digitalnih tehnologija najbolja je priprema Hrvatske za novi val promjena koji ima potencijal u potpunosti izmijeniti način na koji radimo i živimo. 

Komentirajte prvi

New Report

Close