Zašto u prvom polugodištu 2014. hrvatski prijevoznici bilježe pad prijevoza roba i putnika?

Autor: Luka Vojvodić , 19. kolovoz 2014. u 22:00
Marijan Banelli, savjetnik za promet u HUP-u

Marijan Banelli razloge tome vidi u cjelokupnoj gospodarskoj situaciji, recesiji i neprilagodbi novim uvjetima na tržištu.

Krivac tomu je cjelokupna gospodarska situacija, recesija i neprilagođenost novim uvjetima na tržištu. Hrvatska ne proizvodi niti izvozi sirovine, također sve manje se kupuje tako da su uvoz i izvoz u padu.

Podbacila je i turistička sezona koja ima velikog utjecaja na ukupnu sliku hrvatskog prijevoza. Sve što govori ministar Lorencin i Vlada o turističkoj sezoni su laži. Sezona je potpuno podbacila i tomu sam svjedok, prošao sam sve od Istre do Dubrovnika i priče o spašavanju sezonu su obične laži. Trajekti su prazni i po mojoj procjeni promet je manji za 30 posto u odnosu na 2013.  

Kako riješiti pad prijevoza koji se, kada je riječ o robi, broji u desecima milijuna tona?
Rješenje stanja hrvatskih prijevoznika najviše je povezano s nametima i parafiskalnim troškovima. Španjolski prijevoznici od države dobivaju povrat određenih sredstva koja potroše za gorivo, ali su dužni ta sredstva usmjeriti na zdravstveno osiguranje svojih djelatnika. Takav pristup sam predložio nekim našim političarima koji su mi uzvratili kako ovo nije Španjolska, kao da mi nismo u rangu jedne Španjolske, niti dio Europske unije. 

Očekujete li da će Vlada nekako pomoći prijevoznicima?
Ova Vlada je nesposobna i gomilanjem državne uprave je samo unazadila Hrvatsku. Sredstva su trebala biti usmjerena na gospodarstvo, tada bi možda naši prijevoznici mogli konkurirati na europskom tržištu, što je zasad potpuno neiskorištena mogućnost. Vrijeme je da mladi, pošteni i sposobni ljudi preuzmu hrvatsku politiku i gospodarstvo. 

Komentirajte prvi

New Report

Close