Uz njihove preporuke i pomoć biljka neće uvenuti ni najnespretnijima

Autor: Lucija Špiljak , 26. rujan 2019. u 15:04
Foto: Pixsell

Projektom Dnevna doza biljaka žele popularizirati uzgoj biljaka u urbanim prostorima.

Biljka nije samo lončanica koja stoji na prozoru”, misao je vodilja Leona Božića i Tomislava Štrkalja čija je ljubav prema fotografiji i biljkama iz hobija postala posao iz gušta; danas njih dvojica zajedno vode projekt Dnevna doza biljaka, u sklopu kojeg su na društvenim mrežama, Instagramu i Facebooku, u godinu dana stvorili pravu zelenu zajednicu od nekoliko tisuća zaljubljenika u biljke. Ugostili su nas u svom domu, svojevrsnoj zelenoj oazi punoj različitih vrsta biljaka iz cijelog svijeta, koja na društvenim mrežama postaje impozantna digitalna prašuma.

“Dosta trendova sa Zapada dođe i prođe, no uz nove generacije biljke su postale životni stil i ovdje više nije riječ o prolaznom trendu već dugotrajnom načinu života. Ljudi su sve više ekološki osviješteni jer biljka ne može opstati bez naše pomoći, a da nema biljaka, ne bi bilo ni nas”, ističe Tomislav.

Poučno i zabavno

Sve je počelo krajem siječnja 2018. godine kada je Leon uz poticaje za samozapošljavanje otvorio obrt, čime je ova priča dobila i poduzetnički pečat, a danas zahvaljuju na pomoći Hrvatskom zavodu za zapošljavanje i Plavom uredu. Leon i Tomislav zainteresiranima, s dozom edukativnosti i zabave, nude savjete za održavanje i spas biljke, poput informacija koja je količina vode biljci potrebna, kakvu zemlju biljke vole i trebaju te koliko često neke od njih treba prskati.

Željeli su, kažu, popularizirati uzgoj biljaka, posebno u urbanim prostorima, na Zapadu poznato kao urban jungle. Povratne reakcije pratitelja su odlične, a osim što Tomislav i Leon razbijaju stereotipe i stav da samo žene vole biljke, oživljavaju tradiciju u urbanoj sredini.

“Pokrili smo cijelu demografiju Hrvatske. Većina mladih od 20 do 35 prati nas na Instagramu, a na Facebooku ljudi stariji od 35, i muškarci i žene”, navodi Leon.

Važno im je i da svaku objavu lokaliziraju za domaću publiku. “Odlučili smo da sve bude na hrvatskom i namijenjeno našim ljudima jer želimo na ovom prostoru ponuditi nešto specifično, uz zabavne i poučne tekstove. Primjerice, postoje narodni nazivi za neke biljke, poput svekrvinog jezika, za što mnogi ne znaju. Sugrađankama i sugrađanima odlučili smo dati ono što mislimo da im nedostaje”, kaže Tomislav.

Osim što na proljeće zainteresiranima nude i savjete oko uzgoja začinskih biljaka i povrća na balkonima, uz njihove preporuke i pomoć biljka neće uvenuti ni najnespretnijima. Često im se, kažu, javljaju ljudi koji dosad nisu imali biljke, a upravo ih je Dnevna doza biljaka inspirirala i zaintrigirala da oslobode prostor za barem jednu. Da njihov uspjeh ne raste samo u brojkama što se tiče pratitelja pokazuju različiti festivali i veći događaji na kojima sudjeluju poput Design District Zagreba i Floraarta, a prepoznali su ih i InDizajn s Mirjanom Mikulec, Botanički vrt te brojni drugi domaći i strani brendovi.

Zelenilo u poslovnim prostorima

“Iz mora informacija nastojimo izvući one najzanimljivije i korisne. Želimo da ljudi razumiju zašto su napravili to što su napravili i zašto baš na taj način. Možeš biti kreativan ako si dovoljno obrazovan o stvarima koje želiš raditi. Sudeći po reakcijama ljudi na našim radionicama, mnogi će rado zaprljati ruke, a cijeli proces vide kao opuštanje”, objašnjava Leon i dodaje da ljude najviše privlači radionica izrade terarija.

Predstavili su prije nekoliko dana svoju novu investiciju – brend Kote Living. U sklopu brenda savjetuju zainteresirane koje lisnate ljubimce uklopiti ne samo u životni prostor već i onaj poslovni; od zgrada, ureda do raznih događaja. Nadalje, riječ je o hrvatskom proizvodu od ručnog rada, a u elegantnom tuljcu na adresu stiže Himmeli, što na švedskom znači nebo, finski božićni ornament koji se plete tijekom cijele godine od slame. Na kraju godine, pred Božić, što je Himmeli složenijeg oblika, to će sljedeća godina biti bogatija i plodnija. Stiže uz biljku Tillandsia kojoj ornament postaje mjesto bivanja jer inače ova biljka u prirodi raste bez zemlje, hrani se dušikom iz zraka i voli prozračna i svijetla mjesta. “Adekvatnom brigom ova biljka može potrajati godinama, a u međuvremenu procvjetati i roditi mlade biljke”, objašnjava Leon.

Tomislav Štrkalj i Leon Božić ne samo da smatraju da u Hrvatskoj postoji mjesto pod suncem za inovativne ideje, već to svojim primjerom i pokazuju.

Komentirajte prvi

New Report

Close