Uz kavu otkrivaju kako su uspjeli

Autor: Lucija Špiljak , 19. svibanj 2019. u 22:01
Autorica događaja Kristina Ercegović ovaj tjedan ugostila i Damira Sabola/G. Stanzl/PIXSELL

Svaki od poslovnih ljudi okupljenima nadahnuto govori o svom putu, a tako je dosad ispričano 700 priča.

Već devetu godinu zaredom Kristina Ercegović, serijska poduzetnica, poslovna savjetnica i osnivačica Bussiness Cafea kroz istoimeno događanje predstavlja poduzetničke priče koje pokazuju da je uspjeh u Hrvatskoj moguć. 

Na 52. Business Cafeu, koji je u hotelu Academia okupio gotovo 150 poduzetnika, gostovali su Damir Sabol, osnivač Iskona, suvlasnik Microblinka i autor Photomatha, te Andrija Čolak, vlasnik Surf'n'Fries, jedne od rijetkih franšiza potekle iz Hrvatske. Sabol je krenuo iz "podruma Zagrepčanke", do klijenata odlazio pješke s ruksakom, no uz elan i entuzijazam te sve uspone i padove investitori su prepoznali Iskon, koji je potom prodan. 

Za sebe kaže da u pravom trenutku prepoznaje priliku i potrebe tržište, kao i rješenja za probleme ljudi pa je tako nastala i aplikacija Photomath koju danas globalno koristi više od 100 milijuna ljudi, te Photopay koja se koristi u mobilnim aplikacijama banaka.  "Iz dana u dan tehnologije se mijenjaju i smatram da će u budućnosti život biti nezamisliv bez korištenja tehnologija poput strojnog učenja, automatske vožnje i sličnog u svim sferama, od zdravstva, školstva i prometa", istaknuo je Sabol.Poduzetnik Andrija Čolak u poslovne pothvate krenuo je s 22 godine tijekom studija u Kanadi. 

 

Čolak

Za uspješno poslovanje bitno je posložiti sistem i definirati procedure.

Najprije je izdavao časopis o nekretninama, a uz primjere iz prakse i savjete profesora razvio je tvrtku s desetak zaposlenih. Prodao je prvi biznis 2008., a danas je poznat po brendu Surf'n'Fries koji je prisutan na četiri kontinenta u više od 20 zemalja. Širi se putem franšize, a riječ je o krumpirićima koji se prodaju u atraktivnoj ambalaži izrađenoj u Hrvatskoj. Stoji i iza projekta Kisha pametni kišobran te Porthop aplikacije za rezervaciju i plaćanje vezova za jahte. 

"Za uspješno franšizno poslovanje bitno je dobro posložiti sistem, definirati procedure jer onaj koji kupuje franšizu kupuje know-how koji je već prebrodio sve dječje bolesti", istaknuo je Čolak. Business Cafe dosad se održao u 25 gradova u sedam zemalja, posjetilo ga je više od 20.000 ljudi, ispričano je više od 700 poduzetničkih priča, na više od 300 evenata i sklopljeno je više od 30 milijuna eura poslova. Idući susret u Zagrebu je 10. lipnja na engleskom jeziku, za strance koji su pokrenuli biznis i žive u Hrvatskoj, a 11. srpnja je redovno izdanje.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Sabolu bi bilo mudrije da suti jer nikada ne i prodao Iskon da I.Soljan (dionicarka i ona i zivotni partner) nije dospjela u upravu Hrvatskog Telekoma. Evaluacija Iskona je bila komicna-kako znam? Bio sam jedan od suvlasnika-VC-jeva. Koliko je Sabol “vratio” zasluznima samo on zna…..

New Report

Close