U 2019. želimo kvalitetno strateško partnerstvo

Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa

Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa.

U skladu s projekcijama Međunarodnoga monetarnog fonda i Europske komisije, kao i proračunom Vlade za 2019,.  koja se temelji na procjeni rasta gospodarstva od 2,9 posto, za pretpostaviti je kako će povoljno gospodarsko okruženje u nadolazećoj godini utjecati na daljnji rast potražnje za uslugama zračnog prijevoza, kako globalno tako i na razini RH.

U prilog tome govori i prognoza Međunarodne udruge zračnih prijevoznika (IATA) prema kojima će putnički promet u 2018.  ostvariti rast od 6,5%u odnosu na 2017., a očekuje se da će zrakoplovne kompanije prevesti oko 4,3 milijarde putnika, dok će se isti trendovi logički nastaviti i u 2019.  Turizam bilježi izvrsne rezultate, na što svi zajedno trebamo biti itekako ponosni, a stručnjaci se nadaju da će turistička ostvarenja sljedeće godine dosegnuti još veću razinu, što će pozitivno utjecati i na našu industriju. 

Croatia Airlines, kao i avioprijevoznici diljem svijeta, suočena je sa širokim rasponom strateških, operativnih i financijskih rizika uvjetovanih globalnim kretanjima. Jedan od najvećih rizika poslovanja odnosi na poskupljenje cijena mlaznoga goriva, što će i u nadolazećoj godini uvelike utjecati na profitabilnost globalne avioindustrije pa tako i Croatia Airlinesa. To potvrđuju i prognoze IATA o smanjenju profitabilnosti svjetskog zrakoplovstva na iznos od 33,8 milijardi dolara, što je za 12 posto manje u odnosu na inicijalnu prognozu od 38,4 milijardi.

Nastavno, nastavit će se i procesi konsolidacije na fragmentiranom europskom zrakoplovnom tržištu. Geopolitička zbivanja kao što su val migracija i pitanje Brexita, kao i sigurnosni rizici dodatno će usmjeravati tijek zbivanja u sektoru civilnoga zrakoplovstva. Europski zračni promet, na žalost, ove godine karakterizira značajan porast kašnjenja od čak 65 posto u odnosu na isto razdoblje lani, ponajprije zbog nedovoljnih kapaciteta zračnih luka, nedostatka osoblja pružatelja usluga kontrole letenja te vremenskih uvjeta, a prognoze za 2019. godinu, sukladno svim dostupnim izvješćima, još su pesimističnije.

Avioprijevoznici će zbog svega navedenoga biti prisiljeni na dodatne prilagodbe u poslovanju kako bi zadržali povjerenje korisnika usluga, no jednako tako i poziciju na tržištu.  Jedan od najvećih poslovnih izazova i dalje će predstavljati izrazita sezonalnost hrvatskoga tržišta, uz pojačanu prisutnost mnogobrojne konkurencije kojoj svjedočimo tijekom ljetnih mjeseci. Zbog toga će u našem fokusu i dalje biti upravljanje svim rizicima poslovanja, odnosno osiguravanje što kvalitetnijih uvjeta za redovno poslovanje.

Posljednjih mjeseci provodimo aktivnosti u vezi s izradom modela dokapitalizacije, što je u skladu s Nacionalnim programom reformi za 2018. Vlade, a cilj navedenog je u 2019. godini ostvariti kvalitetno strateško partnerstvo te tako osigurati daljnji razvoj te jačanje konkurentskih prednosti i pozicije nacionalnog zračnog prijevoznika Croatia Airlinesa na tržištu zračnog prometa. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve